Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Åh vad duktig hon har blivit lilla Moa!

Träningsvärk efter ridningen förstår jag ;).
Visst är det skönt att komma ifrån och jobba?
Att få träffa vuxet folk och så menar jag :).
Jag är ju arbetsnarkoman så jag började jobba när Molly var 8 veckor, men bara korta pass.
Ska jobba 2 kvällar och en natt den här veckan och både jag och sambon är glada.
Jag får träffa vuxet folk utan bebis och han får kvalitetstid med mollpan, win-win situation mao :laugh:.

Aj aj, rotfyllning låter inte kul!
Hoppas du får rätsida på tänderna tills 23:e så du klarar av att äta chokladbiskvier ;).

Det skulle definitivt göra saken lättare. Tveksam till hur länge till lillfisen tycker det är okej att sitta still och fika i flera timmar dessutom... Nu kryper hon, galningen. Och gick förstås direkt över till att försöka ställa sig mot saker. De gånger hon lyckas blir hin så glad att hin gör vågen - och ramlar förstås! :crazy:
Jag behöver en paus!

Fredag borde funka för mig. Men bestäm torsdag om ni andra kan det så gör jag mitt bästa... För annan tid funkar väl inte så bra?

äsch, jag är ledig lördagar också, och hela dagarna:D Jag kan nästan alltid flytta på annat.

Snäckan kryper inte, hon är mest arg:D

"Grattis" till kryparen! Först ut av höstbebisarna att krypa va?! :banana:

Jag kan fika torsdag, med risk för trött eller gnällig bebis efter sprutorna, men som sagt, sist märktes det inte alls på henne så ska nog vara lugnt!
Om Breccia kan då?

Fredag kan inte vi, tänkte ta oss till simhallen och ta igen vår missade simlektion :idea:

torsdag kan vi =)
tänkte inte alls på att det var onsdag vi bokade in livscoach grejen sist, sunk, det blir så när man vart där i typ 6h o bara vill hem o sova haha, tar så sjukt mkt på krafterna!

Då säger vi torsdag tycker jag, och vill kpist komma med storebror är det bara roligt!

Då spikar vi torsdag! :banana:

Jobbigt med din tand bullen, men Chelsea kan äta en extra godsak istället för dig ;)

Fast det är lättare att äta mjuka bakelser än morötter:angel:

Ett som vanligt, eller annan tid?

Ett passar mig fint :-D
Nu måste jag gå och spänna fast bebis i babysitter, hon hivar upp sig sittande genom att ta tag i lekbågen framför... allt för att få in leksakerna där i munnen haha.

C har en ny favoritleksak: min plastgubbe föreställande en fotbollsspelare :D Blir arg om man tar den ifrån henne, den är så god att suga på. Får väl ta med den när vi fikar om hon blir gnällig :D

Haha! De verkar alltid falla för de mest konstiga leksaker...

Jag kanske kan komma imorgon, hoppas hoppas! :bump: <-min variant på att klättra på väggarna

Vi träffade en annan Chelsea idag:)

En Rottweiler:D De var inte jättelika, men söta bäda två.

lånar , typ..

Nån som vill ha en bebis gratis?
Eller så kan jag byta med en träningsvagn till travhästen, för det behöver jag en och den är tyst om nätterna.

Bebisen är nog lite schizofren, går från att vakna varannan timme --> sova sex timmar i sträck --> vara vaken mellan 01.30 - 05.30.
Den kan inte vara tyst om nätterna när den är vaken då, utan vänder och vrider, stånkar o stönar, munpruttar med en otrolig kraft, spottar ut nappen, blir jätteledsen och får panik när nappen åker ur (:grin:), står på knä och juckar järnet så hela vår säng skakar, kommer tillslut så långt fram att när hon gör så slår hon huvudet i sänggaveln och blir arg, låter ööööööööööööööööööööö *pust pust pust* ööööööööööööööööööööööö *pust pust* mamammamammamamammamamam (mamma :D)

Om nån är intresserad så skicka ett PM:p

Vi kanske kan köra bebisbytardag när ni kommer hit till sthlm :D

Näää, det verkar vara så att de ska byta humör hela tiden. Chelsea var en ängel när vi var på påsksemester, glad hela tiden! Sen när vi kom hem så var hon gnällig i ett par dagar så man höll på att bli tokig.
Idag: glad igen :idea:. Dock ska sprutor tas om en timme, då får vi se hur glad hon är efteråt hehe.

Kanelbulle: tur att hon inte var lik en hund iaf! Tja, en bulldogg kanske man kan missta henne för? ;)

Jag är på:D

Ja de där humören.. kanske är för att de är kvinnofolk:p

Fick just gå och väcka Moa, hon vaknar ju vanligtvis vid halv åtta, men lyckas nästan alltid ta sovmorgon när vi ska nånstans så jag får väcka henne stackarn. Men det är väl inte så konstigt att hon är trött efter denna natten iofs.

Vi ska med till BVC idag, hon ska på 6 månaderskontrollen, även fast hon inte fyller förrän den 17e, så är det nåt hon inte kan så skyller jag på det:D
mest är jag nervös över att hon inte har gått upp i vikt så värst, tycker hon har smalnat av. Hon är ju grymt rörlig så de lär väl skylla på det men det hade varit skönt om hon har gått upp en del.

Hmmmm....Vlken bebis vill jag ha??? Tror jag tar luckan, hon sover väl på nätterna?

Jag vill ha en bebis som ligger still!

Men jag behåller min mysunge om natten :love:

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 957
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama