Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Moa får lära henne att backa när vi kommer upp, hon tar sig 1 ½ meter i minuten räknade jag ut igår:D

sen igår lyckades hon även dra sig framåt några tag, men med tanke på hur mycket stånk och stön det var inkluderat så förstår jag varför det inte hände igen!

halvtknapplån

Jag tror inte ni har tillräckligt många roliga leksaker utspridda över hela golvet helt enkelt! Här kravlas det framåt, bakåt och åt sidan dagarna i ända. Hur ska man annars kunna leka med allt?

Våra bästa bebisleksaker:
Fischer price-parkeringshus med ljudeffekter
100 bilar
17 traktorer
10 tåg

Ja det är väl minimum på vad som ska vara FRAMME! :D

Haha ska säga till sambon att vi måste ut och shoppa 100 bilar och ett garage, annars kommer hon inte lära sig krypa :D

Comfort: Jag Moa får allt visa hur det går till så att min madame blir nöjd ;-) För jäklar vad arg hon kan bli när hon inte kommer nånvart! Dock tror jag det är magen som är i vägen, hon liksom ligger ju på tjockmagen med benen och armarna i vädret ibland :rofl:
Vi ska nog vara glada så länge hon inte kryper, sen när hon lärt sig så är det nog slut på friden hon är så himla aktiv! :eek:

Snäckan har hittat sin röst IGEN:)

HOn sitter och vrålar BABABAGAGAGAJAJAJAJAMAMAMAMA på ett mycket "subtilt" sätt på dagarna... På golvet är hon mest säl, hon har inget tålamod så kryp känns en bit bort. Hon blir mest förbannad:angel:

Åh, jag kan nog inte komma imorgon ändå... Eller ska jag göra ett nytt försök att ta med storebror? :crazy:

Jo men ta med honom, vi löser de situationer som uppstår haha! Nu var det ju sjukt länge sen känns det som så alla måste vara med tycker jag ;)

Okej vi kommer! Får hoppas att han visar sig från sin bästa sida... ;)

kl

Nu är vi i Halmstad hos Chelseas farmor :idea: Lillungen sov hela vägen, eller ja hon vaknade till 2 min från avtagsvägen till Max så vi svängde av och käkade, men sen somnade hon igen :D:love:
Varit på underbart humör sen vi kom, charmat sin farmor totalt och nu ligger hon i farmors säng och snarkar gott :laugh:.

Farmors sambo är mkt mkt spännande tycker Chelsea. När han kom hem från jobbet så satt hon och stirrade på honom, utan att röra en min, i flera minuter! Såg så roligt ut haha.
Nu ska vi slappa oss igenom påsken! :love:

Va skönt att det fick så bara med resan! Hoppas ni har lika bra flyt på vägen hem. :)

Lillfisen har studsat sen vi kom hem i onsdags! Vi skyller allt på Lykke förstås. :D Och igår(fredag) lärde hon sig att sätta sig. :laugh:

Haha sicket förtal! :p Men kul med o sätta sig. Jag tror Luckan kryper när som nu, helt sinnes typ. Hon kan trycka sig bakåt på mage med hjälp av armarna nu! Haha.

Moa har lärt sig åla både bakåt och åt siden, och nu ikväll tog hon ett tag framåt:o
Det behöver hon inte lära sig än, är rätt skönt när hon väl ligger still:D

Hon har nån utv.fas nu antar jag, för hon kan inte ligga själv två sekunder innan hon ,blir ledsen (läs hysterisk). + att hon blivit så stark.
Så det är rätt jobbigt nu:(

Vet ni, jag jobbade i fredas!:banana: när jag såg mitt schema såg jag ut såhär:eek: Trodde knappt att jag skulle kunna gå dagen efter, de tänkte nog inte på att jag inte jobbat på länge, eftersom jag hade lika mycket att göra som innan! Jag jobbar ju i travstall,. så det var tre ridningar (vilket består av lättridning 40 minuter styck) och två körningar, + allt gående som är, fick ihop 19 000 steg på förmiddagen:crazy:
Men jag kände faktiskt ingenting igår, trevlig överraskning!

Men hållningen i ridningen var katastrofal, magmuskler och ryggmusklerna har inte kommit fram ur gömmorna än!

Ligga ensam vills inte här heller. Man måste synas! Fast det räcker med storebror oftast, puh, så jag hinner gå på toa. ;)

Magmuskler ja, jag tror mina har emigrerat... Nån gång som inte är på onsdag måste jag nog börja träna, lite.

Har inte testat rida ännu, undrar just hur mkt magmuskler eller muskler öht man har kvar :D Gravidkilona är dock snart ett minne blott :banana:

Fika på onsdag som vanligt? :idea:

Fika självklart! Men vi får se om jag kan äta, min stackars tand håller på att ta livet av mig...och jag planerar mord på tandläkaren....;) Och hunden har svalt en glasspinne. händelserik helg, skönt att vara hemma igen!!!

åh jag kommer inte kunna på onsdag, jag råkade dubbelboka, tvi vale! ska på adhd-livs coach jox som vi pysslar med, svårt o förklara o självklart kl 13!

Och jag kan varken tisdag, onsdag eller torsdag. Inte kl 1 i alla fall. :( Verkar bli svårt för mig nu överlag, är jag fast med storebror är jag fast med hunden också. Och det funkar inte. Jag kommer bli galen, buhuu. :(

Vad alla joxar och har sig :D

Jag kan onsdag... torsdag funkar men ska ta sprutor på lillan innan så vet ju inte hur hon kommer må :crazy: Sist märktes det inget dock!

Om Breccia kan på torsdag kan vi ju testa, eller ska vi ta nästa vecka då alla kanske kan?

De senaste två nätterna har varit sjuhelvetes jävliga, hon har vaknat en gång i timmen och inte haft ro till att somna om, läste att det är vanligt i 23 veckorssprånget.

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnn

:banana::banana:

Inatt sov hon från 22 - 04 och somnade sen om till 08!!!

:bump::bump:

Jag vaknade flera gånger däremellan och vågade knappt röra mig ifall hon skulle vakna:D och sen däckade jag igen. Hon ville ha nappen nån gång och nöjde sig med det!
Men sen var det än döhungrig liten varelse som högg efter brösten som värsta pirajan på uppåttjack:D

JAG MÅSTE TRÄFFA FOLK!!! Torsdag? Kan fredag också.

Kpist, det blir kanske lättare när det blir varmare, vi kan vara ute och ta med bröder och hundar!

Snäckan har sovit hyfsat här, men jag har haft tandvärk. ska rotfylla i slutet av månaden, varit inne akut idag. Hur kul som helst.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 957
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama