Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

tittar bara in för at lämna ett snabbt meddelande innan jag går och lägger mig igen: Inatt har vi sovit mellan 00-01, sen har vi vart vakna. En väldigt snorig stackars unge som inte kunnat sova, så nu är jag lite zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Men nu på 5 minuter har hon legat i gymet och vält över på mage typ 8 gånger, jag gör inte annat än att springa upp och vända tillbaka henne:D
Så nu ska jag försöka få henne att sova middag för JAG vill sova nu!:p

KL
Åh va sur jag är på mig själv nu! Jag hade ju kunnat fika idag om jag bara vetat om det. Tyvärr har min telefon varit utan batteri sen i lördags... och jag har varit för lat/virrig för att fixa en laddare. Vi bor ju inte hemma just nu (därför jag är internetlös) och laddare hade blivit glömd. Hemma hos mamma nu, både laddar telefonen och läser ikapp här.
Men jag vill ju fika så jag röstar för en till fika! :)

Angående storträffen så funderar jag inte inte caféet högst upp i kulturhuset kunde va nåt? Men jag har inte varit där på länge så mitt minne sviker mig lite. Vi stockholmare kanske får testa några mer caféer innan träffen. :D

fast tänk på att gott fika är väldigt viktigt med, så ni får provfika alla fik i jakten på stort utrymme och godast biskvier!:D

Biskvier? De är alldeles för små! Massiva chokladtårtor är det enda som gäller!

jag sa väl inte hur många jag ska äta? ;) kan väl tänka mig att det kan slinka ner nån bakelse med:p

kan kolla m min kusin ang kulturhuset, han har vaktat där :D
"får det plats massa vagnar o virriga höstmammor"?

jag vet redan vart de finns :p men det är ute på landet nära där jag har hästen haha!

för övrigt hittade jag sjukligt fina tekoppar till min mor :d asstora och superfina, jag tror det är perfa för vi har inga bra.
sen var jag på lindex och hittade inte dinosauriedräkten i annan färg men de har en vit kanindress med lååånga öron o bullsvans :rofl:
fast jag köpte bara två par byxor o en body, ta tre betala för två. gråa o röda byxor o en creme/brun/grön body :)

Kanelbulle, är inte snäckans snygga overall från åhlens? Vet du om den är vindtät? Jag är på jakt! :D

Jo, det stämmer, men Åhléns Skanstull har bara smååååå storlekar kvar.
Den är inte vindtät, men den är toppen! Fleece, funnits i blått, rosa och brunt.
Det är för övrigt dubblelstorlekar på den, mycket praktiskt.
Lindex fix-overall är annars toppen tycker jag, har en brun.
Den funkar bra att bära i, den är lite smalare i modellen och har långa ben samt avknäppbara tossor.

Senast ändrad:

Jag vill ju ha en vindtät, men det verkar svårt att hitta annat än Pops. Jag tycker den är lite för tråkig för det priset... Tyvärr tyckte pruttans pappa att den gröna var skitful, den gillade jag. Nu har jag iaf lagt bud på en röd på tradera.
Har hört att fix ska ha en vindtät, men jag har aldrig sett den i butik.

Kl.
Uscha vilken tråkig dag jag och Molly har haft...
Ramlade av hästen igår när han grisnitade framför ett hinder.
Landade på axeln och bet av en tand, såidag kan jag knappt lyfta henne :(.
Och promenad går inte heller eftersom vagnen är inne och jag orkar inte lyfta den nerför trappen.
Så idag gör viingenting jag och Molly :(.

Igår fick hon smaka på lite potatis och det tyckte hon var jätteäckligt.
Ska prova idag igen, stackars barn :D.

Usch hoppas du mår bättre snart!!

Och ibland har man såna där tråkiga dagar!

Vi är nästan insnöade men skottade en ränna och gick till centrum en sväng med vagnen iaf :p
Hon sov halva tiden sen tyckte hon det var trist att sova.
Sovit lite i omgångar hemma, men hon är så jäkla lättväckt! Kan somna med tv:n på eller så, men minsta lilla ljud utöver det kan väcka henne, som ett glas som ställs på bordet eller en soffa som knarrar :crazy:.
Ligger hon vid bröstet går det ju bra, men så orkar man ju inte sitta hela tiden hehe.

Längtar till vi kan börja med smakisar vi med, tror hon kommer älska det! :idea:

Sådär är Molly också.
Sover jättebra till teven eller dammsugaren, men om man trampar på fel golvplanka så det knarrar så vaknar hon.
Hon har tillochmed sovit på disco (med hörselkåpor givetvis), men småljud och sånt är hon jättekänslig för.

haha Luckan har fått börja med slät gröt som typ inte smakar så mycket och så ska hon få äta färdigt burken med päronpuré oxå, den gillade hon iiiinteee för det var suuurt som satan. däremot älskar hon gröten som bara den! :)

kl

I morse hittade Chelsea sina fötter! Har stirrat lite på dom innan, men i morse böjde hon sig framåt och tog tag i ena foten. Hon fick koncentrera sig ordentligt, ögonen gick nästan i kors haha. Men det gick! :D Ett steg till i utveckligen! :banana:

Men sömnen är fortfarande lite orolig. Hon somnar vid 21.30-22 bredvid mig, ammandes. Ganska lättväckt så får ligga kvar ett tag innan jag lägger henne i hennes säng. Där sover hon kanske till 01.00, eller mindre. Sen får hon komma till mig och äta och somna om, men vaknar flera gånger för att snutta under natten. Dock känns hon ngt lugnare än den senaste veckan, då hon vridit sig och grymtat och haft sig jättemkt.
Bästa vore ju att ta över henne i hennes säng igen efter att hon fått mat, men jag är såå trött så låter henne snutta så jag själv kan somna om. Lathet hehe.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur