Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Tack vad snäll du är, hade inte tvekat en sekund:D Har du med fixat biljett till träffen i April nu så vi kan träffas allihop?

Jag har kollat lite på vad resan skulle kosta för mig och indra upp men fan så dyrt det blev :eek: ändå så skulle det inte bli massa byten men ditt var mycket billiagre än vad det skulle blir hem, hem resan skulle gå på typ 350kr så jag skall kolla med min förra svärmor om jag kan låna deras bil istället, om inte så får jag beställa billjetter nu i slutat av månaden för jag vill verkligen träffa alla er med.

Jag känner ju hellre att jag tar bilen och kan stanna och vila en stund om man vill än att åka massa tåg :D

Men jag tänker komma iallafall :banana:

Men är himla nervös för har aldrig varit i stockholm och jag är ju så nojig att jag komemr gå totalt vilse haha

Det är likadant med mina kompisar, antingen har de barn i dagisåldern eller så har de inga barn alls. Och alla jobbar såklart dagtid och på eftermiddagarna har de för mycket att göra + att eftermiddagarna är enda tiden jag har att vara i stallet.
Hoppas det blir bättre nu när jag ska sluta med hästen för nu känns han mest bara som ett stressmoment som kostar otroligt mycket pengar.
Men jag kommer ju sakna honom otroligt mycket.
Usch vad livet är svårt ibland :(.

Ska iallafall försöka pallra mig iväg till öppna förskolan nån dag, vem vet man kanske träffar nån där :).

Jo det är klart man kommer sakna djuret lixom, det är samma för mig, hade två hundarn inann indra föddes men kände att tiden inte skulle räcka till för båda när indra skuklle födas så fick ge bort den yngsta hunden till min syster som bor i gbg, jag kan ju träffa henne när jag vill men saknaden att ha henne hemma är stor.

Ja det är ju en jätte bra ide att gå till öppna förskolan för där finns ju en himla massa barn och mammor, skall även se om vi har det här hemma där jag bor, för jag känner att det behövs komma ut mer och vara social med andra föräldrar.

Tänk om alla vi höstmammor hade bott i samma stad gud så roligt det hade varit!

Vi har vår föräldragrupp på öppna förskolan, så det känns bra, då kanske man pallrar sig dit även om det ej är grupp då :idea:
Jag känner ingen med småbarn, så är mest ensam. Så föräldragruppen känns som ngt för mig, som annars kan vara rätt osocial hehe.
Och så har vi vår buke-mammagrupp på onsdagarna nu, helt perfekt!!! :love::banana:

Kul att du också kommer (på ett eller annat sätt hehe)!!
Önskar också att alla bodde nära varandra, känns som vi behöver varandra :love:
Men buke är väl ett ok substitut, får iaf utbyta lite erfarenheter. Sen när vi väl ses får vi se till att ta vara på tiden :banana: Hoppas hoppas på fint väder så vi kan va ute!

Och vi stockholmare hjälper er andra när ni kommer, så var inte nervösa! Gå av tåget/bilen och stå där tills ngn av oss kommer ;)

Och så har vi vår buke-mammagrupp på onsdagarna nu, helt perfekt!!! :love::banana:

Avslutade vår träff för en halvtimme sedan... nej jag är ingen datanörd! Men C somnade efter träffen och sover vidare just nu, så då måste man ju ha lite egentid vid datorn :p Just ja, skulle laga mat... äääh det gör jag snart :D

Det är du visst det:D

Snäckan sover också, tack gode gud, så jag har förberett liiiite (bestämt vad vi ska äta) och nu- egentid:D

Ja man är ju himla glad att vi höstmammor pratar för det underlättar mycket om man vill ha tips och hjälp eller bara vill skriva av sig för ni andra här inne har ju med små bukisar i samma ålder så man känehnr sig intre utanför på något set, och sen är det ju så kul för vi har ju pratat långt innan bebisarna kommit ut :D

Hur går det för era små med pureerna och allt?

Indra älskar havregroten och även banangröten, hon tycker om blåbärs puren och även morot men resten av det tycker hon nog inte om för hon pruttar bara ut det :rofl:

Funderar nu på att börja göra egen mat till henne för jag 'är ju en sån persom som älskar att laga mat :D

Vad kul om du också kommer till stockholmsträffen!
Nu har man ju verkligen något att se fram emot :bump::bump:.
Ska bli så kul att träffa alla!

Knepigt det där med tågpriser, det varierar ju så kraftigt.
Jag fick bra pris på mina biljetter, betalade typ 400 tur och retur med X2000 utan byten.
Så för mig var det helt klart värt det :laugh:.

Molly har smakat på potatis och morot, men hon tyckte bägge var jätteäckliga.
Jag måste knäppa kort på minerna hon gör, man ser verkligen hur grisigt hon tycker att det smakar :rofl:.
Ska göra lite broccolipuré som hon får prova nästa vecka och sen ska jag prova med kokt päron :).

Men jag känner ingen stress med smakisar, jag tycker det är jättepraktiskt att amma :p.

ja det är lustigt det där med tåg priser, nä det skulle bli jätte byrt om jag tog tåger från nässjö till stockholm och då är det inget byte och hem var jätte dyrt.

Ja indra har ju tjuvstartat med gröten & puren för det började hon redan med när hon skulle bli tre månader, hennes mage blev så himla mycket bättre av att äta lite vanligt och inte bara ersättningen så efter att vi började med gröten och lite pureer så slapp vi hålla på med minifom =) tänk vad lite mat kan göra för under :banana:

Nä det är nog bara jag som mamma som vill att hon skall lära sig äta lite annan pure med för det är ju så roligt att se henne äta och amn blir ju så stolt.
Men jag testar lite då och då med andra så snart kanske hon kommer på att det är gott =)

Indra äter upp en hel smakportion med harvegröt på förmiddagen och en hel smakportion med banangröt på förkvällen! hon älskar verkligen gröten för tar det slut så brukar hon bli jätte sur och börja gråta och slå med nävarna i bordet som att det betyder " dumma mamma jag vill ha mer" :rofl:

Å längtar till vi kan börja m smakisar! 4mån rekommenderas ju som tidigast , men hur noga är det där eg?

Vi väntade till 4 månader, men hur noga det är vet jag inte.Nån vecka mer eller mindre kan ju inte vara hela världen. Är hon jätteintresserad skulle jag nog ge henne en sked gröt eller potatispuré för att se hur hon reagerar, men inte mycket mer än så.
Hellre det än ge flaska om du vill fortsätta amma, det konkurerar inte på samma sätt.

Ja du jag vet inte hur noga det är med att börja innan 4 månader, Indra började när hon var nån dag eller två då hon blev 3 månader. hon var intresserad och åt om hon fick gröt och hennes mage blev som sakt bättre så jag har fortsatt att ge henne fast hon inte var 4 månader.

Förr i tiden när jag var lite sa mamma att då började alla med pureer när dom var 3 månader men allt i vårat samhälle ändras ju hela tiden men för indra har den funkat kanon bra med att börja då, hade jag märk att hon inte ville och att det inte funkade så bra som det gjorde så hade jag inte get henne.

Sen tror jag mycket på att det är upp till varje bebis hur snabbt dom utvecklas.

Ja det är jätte mysigt verkligen att se dom äta och kleta ner sig totalt haha, indra vill ju gärna stoppa in fingrarna i munnen med så det komemr gröt över allt :rofl:

Oj nu såg jag att det blivit lite stav fel här och där men det är min hjärna som inte riktigt hänger med nu åp kvällen när indra somnat för natten haha så nu beger jag mig ut i soffan igen och kökar popcorn och kollar klart på filmen på 6:an :D kan inte bli mer underbart haha.

Kom på nu med att i mon skall indra på 4 mån kontroll på bvc så då får jag se hur mycket hon växt. chansar på att hon väger 7½kg nu :rofl:

Nej det är gamla rekommendationer nu rekommenderas helamning (ersättning) till 6 månader. :)

jag tänker amma rätt länge, minst 6 månader. Det är ju faktiskt bara två månader dit, kom jag på nu!:eek: Hon har fått smaka på lite gott skit, så att säga:D typ grädde, marsankräm, vaniljglass:D typ klickar stora som en halv ärta, men ändå.

Min syrra har två barn som vi träffar mycket, en 3 år och den andra 9 månader. Moa är hos dem oftast när jag rider, så hon är där typ två eftermiddagar i veckan. Sen går vi i två mammagrupper:D
Jag flyttade ju i somras men gick föräldragrupp i den ort jag bodde förut så den mammagruppen har jag fortsatt i (är där hästen och familjen bor så det är smidigt) sen går jag i den grupp där jag bor nu, även att jag inte känner nån av dem. Men det är för Moas skull, eftersom det är dem hon ska gå med sen.
Fast vi missade första träffen häi på det nya för det hade jag glömt lägga in i mobilen.
Idag ska vi hem till en i den första gruppen och fika, för de planerade träffarna är så himla sällan.

jag tänker amma rätt länge, minst 6 månader. Det är ju faktiskt bara två månader dit, kom jag på nu!:eek: Hon har fått smaka på lite gott skit, så att säga:D typ grädde, marsankräm, vaniljglass:D typ klickar stora som en halv ärta, men ändå.

Det är väl inte länge? :p

Jag tänker amma även när jag börjar med vanlig mat, men sedan trappa ner. Ska börja jobba i september så då kommer jag troligen inte amma dagtid iaf, ev kväll, natt, morgon. Vill amma så länge jag kan, iaf delvis.

Tänkte börja med smakisar runt 4 mån, men ta det lugnt och i hennes egen takt.
Men hon vill amma väldigt ofta, så tror det kan vara bra för både henne och mig att börja inrikta oss på ngt mer än amningen :p

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama