Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Vi börjar förmodligen inte med annan mat förrän hon är runt sex månader. Jag njuter av varje sekund som hon är nöjd med bara amning. Det är så praktiskt! Och vänta bara tills du märker hur bajset börjar stinka när de äter annat ;)

Vi kommer inte heller ge puréer utan plockmat. :)

Ja nu har vi kommit hem från bvc och indra fick mat och nu sover hon en stund.

Så här såg det ut i dag på hennes 4 mån kontroll!

Vikt: 7350g (3 mån 6410g)
Längd: 65,5 cm (3 mån 62 cm)
Huvud: 41,5 cm (3 mån 40 cm)

Gud vad hon växer, får snart börja på Libero 4 för 3orna räcker knappt till :D

Är barnen friska nu? Här är vi lite kinkiga efter gårdagens vaccinering och äventyr, snäckan ligger och sover SJÄLV i sin säng. Kors i taket:D

Lillan är frisk men storebror har en ruskig hosta. :(

Wow. Vaccination är bra till mycket. :D

Vi har väl kört med lite smakisar några veckor, hon har vart så himla intresserad och så äter hon ju gröt typ två mål om dagen, eller ja det blir ju inte direkt riktiga mål men + ersättning, morgon och kväll. Hon ääälskaaar gröten.
Vi kör på med en smak i taget bara, hon får vänja sig med potatis nu tills det är okej. BVC sa att det var okej och bara man inte pressar på, räcker med att smaka lite varje dag typ så hon får göra det.
Sumobrottaren såg ju faktiskt oxå lite nyfiken ut... ;) Mmmmm blåbärspaj!

Vi kör ju lite av varje, gröt är inte så poppis, men annars har vi nog prövat alla burkar för 4-5 månader. Hon gillar allt, så länge man blandar i lite potatis. broccoli är toppen. Snygg färg när hon kräks upp det på mig också. Hon äter mest ersättning, men stoppar gärna i sig en hel burk om hon får.
Efter eller före varje mål får hon ersättning om hon vill.

kl

idag har vi anmält oss till babysim! Börjar tidigare än planerat faktiskt, nästa torsdag :banana:
På föräldragruppen träffade jag en mamma som bor på samma gård som oss, och sen träffades vi i centrum i går och hon hade just anmält sig till detta bad och frågade om inte vi skulle börja också!
Kul att ha sällskap, då pappan inte kan följa med varje gång! :banana:
Trodde inte föräldragruppen skulle vara så bra som den var, menar mest att jag träffade en granne liksom, som var mkt trevlig. OCH att våra respektive känner varandra sen tidigare! Detta upptäckte vi i går haha.

Samma vikt som C hade på sin 3 mån dag :D.
Vi får också börja med 4:or på blöjor snart :o

Min tvååring har storlek 4 i blöjor! :rofl: Det har iofs lillasyster snart också. ;)

Idag gick Moa över till 4or:D De andra smet åt så över fläsklåren och dessa sitter mycket bättre.

Vad roligt med babysim, har också börjat kolla upp det, och kostnaden blev en trevlig överraskning, hade väntat mig att det skulle vara skitdyrt, men 780kr för 10 ggr var inte så farligt tyckte jag!

Inatt ska sambon ha Moa hela natten! Hon ska leva på välling och jag ska sova på soffan.... SOVA!!

Ja väldigt smidigt. Hon kunde redan för flera veckor låna en när hennes tog slut snabbare än förutspått. Men så länge hon kan ha treor får hon ha det, de är ju faktiskt några ören billigare. ;)

780 lät verkligen som ett bra pris! 1280 kostar det här.

Var då? Det jag tittade på kostade 1500 för 8 gånger. Och det är så bökigt att boka!!! Men jag tror det vore roligt, så ska försöka hitta en kurs på rimligt avstånd.

Badkompaniet (.se ;) ) i gullmarsplan! :) Vi gick där med storebror, men inte förrän han var över 8 mån och då hette det miniplask. Vi var mycket nöjda. :)

ja det var det var bra pris då!!

miniplask, vilket urgulligt namn :D

Och ja, jag är fortfarande vaken, men jag har kollat på arkiv X filmen och slösurfar nu på soffan:laugh:

moa var hos sin farmor halva dagen idag (igår ;)) och de ringde dit mig för hon var heeeeelt förstörd, skithungrig men slog bara bort flaskan och jag hörde i luren att hon var skitledsen. det har ALDRIG krånglat att ge henne flaskan så jag blev lite överraskad- jag var där efter 10 minuter och då var det en högröd tomat som mötte mig i dörren. jag tog henne och satte mig i soffan och gav henne flaskan. och hon åt...

Det visade sig att de bara hade stuckit in flaskan nån cm i munnen på henne:crazy: jag frågade ändå i telefon en massa, om den var för kall, varm, om den var tillräckligt långt inne osv.

Kunde väl aldrig tro att man behövde hålla kurs i hur man matar barn med flaska, särskilt inte till nån som har FYRA barn:eek:

Stackars Moa, såklart hon var ledsen när hon visste att maten var så nära men inte fick nån:cry:

Fortfarande vaken? Jag har inte ens reflekterat över att det är sent än. :p

Stackars Moa :( Så fel det kan bli.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Offentliga verksamheter
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur