Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!
vi var ju på mammaträff häromdagen.
Moa hittade en pojkvän, Robin 5 månader
Det var de två och två tjejer till. Moa är yngst med två veckor, men tyngst med ett halvkilo
Den som är 2 veckor yngre än henne väger inte ens 6 kilo än och var bara 60 lång, vilken plutta hon var
Men Moa blev som en helt annan bebis när hon kom dit. Alla låg på en stor filt på golvet och hon låg med näven i munnen och såg så himla paff ut, sa inte halv sju på 3 timmar!! Ändå träffar hon andra barn rätt ofta.
Det var kul att höra hur de andra hade det i vardagen, en sa att hennes vaknade 3 gånger/natt, två sov hela natten och sen var det Moa. Så hon sov sämst, men var mycket mer tålig på att ligga ensam.
Den lilla tjejen började gny när mamma försvann ur synfältet för vi skulle fika så då flög ju mamman fram och tog upp henne..
de andra satt till slut i knät på sina mammor med, utom min för hon låg och spanade in spotlighsen i taket
Så hade de det hemma med sa de, bebisen skulle vara med hela tiden. Jag kände mig nästan dum när jag sa att när vi kliver upp och moa fått ny blöja kan hon ligga i gymet framför tvn ett par timmar medan jag röjer, matar fåglarna, eldar, slänger i en tvätt, diskar och äter frukost. Men så tålig är hon ju så varför inte passa på liksom
jag hade hellre fått sova om natten tror jag.