Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sömnstörd for life. Sover helst om förmiddagarna. Dessutom är det så lugnt och skönt när alla andra sover. :)

Vill dottern också sova på förmiddagarna då? eller ni bruka ha samma diskussion som vi kanske. När klockan blir runt halv åtta och jag vaknar av att moa ligger och busar med mig, drar i näsan, fräser och kör bil och jag låtsas sova och tyst säger åt henne att hon ska sova fyra timmar till:D
Varje gång jag öppnar ögonen blir det världens största smajl, precis om hon fattar att JAAAAA mamma är vaken!
de är ju inte dumma altså:D

vi var ju på mammaträff häromdagen.
Moa hittade en pojkvän, Robin 5 månader:D

Det var de två och två tjejer till. Moa är yngst med två veckor, men tyngst med ett halvkilo:eek: Den som är 2 veckor yngre än henne väger inte ens 6 kilo än och var bara 60 lång, vilken plutta hon var:love:

Men Moa blev som en helt annan bebis när hon kom dit. Alla låg på en stor filt på golvet och hon låg med näven i munnen och såg så himla paff ut, sa inte halv sju på 3 timmar!! Ändå träffar hon andra barn rätt ofta.

Det var kul att höra hur de andra hade det i vardagen, en sa att hennes vaknade 3 gånger/natt, två sov hela natten och sen var det Moa. Så hon sov sämst, men var mycket mer tålig på att ligga ensam.
Den lilla tjejen började gny när mamma försvann ur synfältet för vi skulle fika så då flög ju mamman fram och tog upp henne..
de andra satt till slut i knät på sina mammor med, utom min för hon låg och spanade in spotlighsen i taket:D

Så hade de det hemma med sa de, bebisen skulle vara med hela tiden. Jag kände mig nästan dum när jag sa att när vi kliver upp och moa fått ny blöja kan hon ligga i gymet framför tvn ett par timmar medan jag röjer, matar fåglarna, eldar, slänger i en tvätt, diskar och äter frukost. Men så tålig är hon ju så varför inte passa på liksom:p
jag hade hellre fått sova om natten tror jag.

Senast ändrad:

Ja det gör hon oftast iaf. Värre med storebror... Men jag skickar upp deras pappa och sover vidare själv (när han är hemma). :D Nu när storebror varit sjuk har vi kunnat sova alla tre till 10, supermysigt. :love: Extra populärt hos mig den här veckan eftersom deras pappa gått hemifrån tidigt nästan varje dag. ;)

asså Luckan har just bytt till nummer 3 på blöjorna haha, jag kör stenhårt på att hon förbränner typ ALLT hon får i sig, måste vara så :p hon tränar verkligen konstant, galna unge.
nu börjar hon få in snitsen på att sova, tre nätter i rad har hon bara vaknat en gång och sen sovit till närmare sju, vilket jag tycker är helt okej ändå. håll tummarna för att det håller i sig... haha...

Vi har nu bytt upp oss till strl 74 på kläder, och så har vi bokat babysim (tack kpist:D) .
Sover på nätterna gör hon inte, och just nu illa på dagen också.
Sen är hon mammig som bara den fortfarande, men bara hon får vara i mitt knä är hon glad som få.

Kl. Vad stora allas barn har blivit!
Här har vi typ inte växt nånting, har kunnat plocka fram några 68-plagg som fortfarande är för stora.
Vi har inte varit på bvc sedan mitten på december så jag har ingen aning om vad hon väger och mäter nu.

Vad roligt att typ alla ska börja på babysim nu!
Vi har snart avverkat första kursen och ska börja på fortsättningskurs, för Molly tycker att det är jätteroligt.
Hon dyker som bara den och älskar när det går undan :D.

Jag ska försöka ta mig iväg på öppna förskolan också, har inte vågat gå dit än :crazy:.
Har fått för mig att det bara sitter 40 + mammor som kan och vet bäst där.
Men jag förlorar ju inget på att gå dit och kolla :D.

åhjo, mig verkar hon ju inte hata haha! :D antagligen för jag glittrar så mkt.

luckan får 3 mål gröt om dagen, hon blir vrång annars haha. morot som smakis nu, är tydligen bättre än potatis.

jag har funtat på babysim men jag är sämst på att få tummen ur sunk. vart hittar man såna? jag tror inte det finns några simhus alls häromkring...

Att ni orkar vara uppe så sent frivilligt haha, jag och indra somnade inte fören vid tre i natt för grannen över mig hade en sån svin fest att mina prydnads saker var på väg ner i golvet för all bas, skrik och gap i trapphuset och jag trodde jag skulle bli galen. tjejen över vet hur lyhört det är ner till mig för har hon mobilen på ljud lös hör jag den vibrera ner till mig om den ligger på hennes bord. Så jag fick ringa polisen typ hundra gånger för at dom ksulle prata med henne att sluta festa eller stänga av musiken. Blev blev ju inget bättre så indra kunde inte somna alls igår och jag är jätte trött i dag.

Gud jag känenr mig som en gammal gnällig kärring nu dan efter men det är fyra lägenheter i deta huset och 3 av dom är det småbarn i och det vet hon innan när hon flyttade in att det inte skall vara massa spelade på natten.

är snart 24år och redan gnällig tycker folket, det är väl inget fel att tänka på sitt bästa?

Gick ju även upp och sa till dom men fick som svar att ungen behöver lära sig sova även om det är oväsen :eek: fan så arg jag blev, indra kan sova till musik och tv på ganska hög volym men dom behöver ju inte överdriva.

Var bara tvungen att skriva av mig lite för känner att jag inte helt blivit lugnt från nattens arga sura ocg förbannade Madde haha

Jösses... Jag förstår att du är förbannad. Ljud är väl en sak men det är ingen som förväntas kunna sova igenom en jordbävning. :crazy:

Men vad störande!
Och vaddå "ungen behöver lära sig sova"???
Behöver resten av huset också lära sig sova med oväsen då?
Jag tål ganska mycket ljud och oväsen, men när hela huset skakar så går nog gränsen :crazy:.

jag försökte somna vid 02. Sista gången jag kollade på klockan var den 05...

så bra gick det med min sovnatt:D

Ett tips på babysim är Salems simhall, de hade det för några år sedan iaf. Huddinge kanske också har?

Äääh vi tog torsdagar kl 13, det var ju synd! :D Dock ej fått bekräftelse ännu, hoppas vi får plats!

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama