Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Inget bajsprat på länge här :D.
Chelsea har också börjat bajsa mer sällan nu, kan ta upp emot 2 dagar innan det kommer en flod av bajs ;). I går satt hon i babysittern när det kom, och det rann upp på hela hennes rygg, och igenom på filten som hon låg på i sittern, myyysigt! :D

Jaa, det kan vara ett jäkla tryck i de små liven ibland :D.
DEn blöja som håller för Mollys bajsningar är inte uppfunnen än :rofl:.

Det finns nån liten fördel med att ha en bäbis som är liiite hård i magen nästan alltid...:D

Imorgon ska vi på läkarbesök med mig, och på tisdag kommer min ömma moder och förärar oss med ett besök.
Just nu glad, då snäckan sovit tre timmar i sträck vilket inte hänt på över två månader:)

Glöm inte Onsdagsfikat klockan ett:D

Jag hoppas vi kan fika på onsdag men just nu har jag två sjuka barn. Nojar givetvis över RS-virus. :(

grattis:D

Moa lärde sig köra bil igår! (alltså blåsa bubblor/munprutta/köra bil) och oj i himmelen vad det dregglas:crazy: kan inte direkt påstå att hon dreglade lite innan heller, men att en sån liten människa kan tillverka dessa mängder.. schiiissus.

Det hände under en periodpaus på hennes första innebandymatch av alla ställen! Jag satt brevid en av mina fd lagkompisars mamma , en riktig know-it-all. Hon berättade bla att barn som har ont i magen tycker om att få magmassage, att det hjälper. No shit?

Och Moa vill ju sitta upp i knät hela tiden, enda gången hon vill ligga ner är när hon vill sova och då vräker hon ner sIG. I allafall, den där mamman tog henne och lade in en pik " men lilla gumman det är nog bäst du får ligga lite så du inte får ont i ryggen" (visst är såna där gliringar underbara ;)) och lade ner henne varpå Moa direkt gör en värstingsitup så hon sitter igen! Bra at hopn fick på nöten tyckte jag:D

hon var på ett strålande superhumör och flinade till alla som gick förbi och pratade med henne! och spottade dreggel på dem när hon körde bil:p

Jag måste berätta vad Molly gjorde imorse!!!

För ovanligheternas skull så vaknade hon tidigt (ca 9.30) och var jättepigg.
Då sa jag till henne: "Men Molly somna om nu, mamma är trött".
Och vet ni vad hon svarade?
"Duscha" :rofl::rofl::rofl:.
Jag: :eek::eek: :rofl:

Förmodligen bara lite bebisjoller som råkade formas till ett ord, men det var ju så passande :D.

Haha man vet ju aldrig, snart kanske hon säger: gå upp och frukoooost nuuu när ni vaknar :D

Chelsea har börjat räcka ut tungan och göra pruttljud! Eller kanske mer brumljud :D Oftast är hon arg när hon gör detta dock, så vet inte riktigt vad hon menar med det hehe.

I dag ska vi gå på öppna förskolan för första gången, de har startat en föräldragrupp för de födda i okt-dec. Så tänkte gå dit och kolla läget :p. Kan va kul att träffa fler mammor!

Men längtar mer till vår lilla mammaträff i globen i morgon :love: Kpist: hoppas barnen blir friska snart, men förstår om du ej kan komma i morgon!

Hah kul att "knäppa ngn på näsan" så där :D
Som jag skrev ovan, C har också börjat med de där ljuden, men bara lite så det rinner inte sååå mkt dreggel än hehe.

C ska också bara sitta, ligga gör man när man äter eller sover tycker hon :D I dagarna har hon även lärt sig spänna benen så hon kan stå i knät en stund!

haha vad fränt!! duscha är ju långt bort från de vanliga lätena, döhäftigt!:laugh:
moa har sagt OJ och Aj, + att hon säger ARA (jag heter Sara:D) som liknar ord.

nu har hon legat på golvet ett tag och rullat runt 1000 ggr, men nu när jag kom upp från källaren låg hon på mage OCH en meter längre fram än vad hon låg innan:eek: hon ligger inte still för 5 öre så nu lyckades hon väl kravla sig framåt. Jag är övertygad om att hon kryper när vi kommer upp i april för hon har sån grym styrka i benen, lyfter underkroppen från golvet i äkta kryp-manér och har kunnat stå i knät sen första dagen och försöker verkligen när hon ligger på mage.

På tal om april, jag har drömt! Det var skitfint vårväder och vi satt på stolar i en ring i en park och plötsligt så hade jag inte Moa i knät längre för jag hade tappat henne och hon rullade nerför en kulle:eek: Vi alla sprang efter och när vi kom ifatt henne efter att det planat ut hade hon blivit en snögubbe!

Japp, jag hade lekt i snön den dagen:rofl:

Vi också, övertrötta snäckan har däckat i sängen, min mor besök var uttröttande.
Imorgon ska hon även få sin 5-månaders spruta, lyckligtvis ett par timmar innan fikat:D

Brumljud är en hit även här, hon hade en släng av det för en månad sedan, nu är det tillbaka med besked. Hon brummar när hon ska sova, det första hon gör när hon vaknar, istället för att äta osv.
Bäst ljud blir det om man har munnen full med puré samtidigt:D

Ja indra pratar himla mycket med, ibland kan man höra att det blir små ord :laugh:

Indra är himla rolig här hemma för när hon börjar bli trött så börjar hon jollra jätte mycket och hennes favvo ljud är BUUUU & körbil ljudet och då kommer det mängder av saliv ut så man får passa sig lite hehe,

Det roligaste är att när hon ser hunden här hemma så fräser indra på henne, det gör hon varje gång, låter lite som en katt haha :rofl:

luckan fick dom igår, gnäääääällig kväll/natt men nu e hon glad för nu äter hon grötfrulle! :D

uuuhhh kan inte nån komma och ta ungen nåt dygn så jag får sova?

hon har ju sovit tokdåligt nu ett tag och ligger vaken flera timmar varje natt + vill kliva upp tidigare och tidigare. vi kom hem vid 23 igår kväll och gick rätt i säng. Hon vaknade och fick mat... sen blev klockan 03.50 innan vi somnade:cry: åt tre gånger mellan då och tills att hon tyckte vi skulle kliva upp.. vid 07.45. Då vaknade jag av att nån spottade mig i ansiktet och hojtade KIKI! :D
Nu väntar jag bara på att det ska bli dags för middagsluren så vi kan lägga oss igen

KL

Vi kommer inte idag. Nästan friska ungar men jag vill inte riskera att smitta era småttingar. Det var en ruskig förkylning.

trisst men skönt att de är bättre ändå! nästa gång! :) vi verkar ju ha gjort en veckogrej av det haha

Gud vad jag är avundsjuk på er som kan träffas varje vecka :mad:.
Har så himla tråkigt, jag känner ju inte en j:devil:vel som har barn och är i min ålder.
Jag gör allt ensam :(.
Och det blir inte bättre av att jag inte har tid eller råd med hästen längre heller :cry:.
Har sagt upp fodervärdsavtalet idag så jag kommer bara ha honom tre månader till, det är blandade känslor just nu kan jag säga.

Hu, ville bara skriva av mig lite...

Vi är nu vaccinerade:D

Första sprutan sade hon inte ens pip utan blängde bara ilsket,. andra sprutan stortjöt hon i två minuter och somnade sedan som en stock:rofl:

Den jäkla resesängen hittar jag inte...sambon måste ha gömt den någonstans...

Vad jag tycker synd om dig, hade jag haft bil så hade jag kommit och hjälp dig verkligen, vet hur det är när man inte får sova för indra var ju så hela tiden när hon var mindre, plus att jag är ensamståeende och hade ingen hjläp av "pappan" men nu sover hon mellan 22-09 iabland vaknar hon på natten 1 gång och vill ha mat och ny blöja, Hoppas din lilla tjej lär sig snart med att på natten är det jätte skönt att sova!

Jag tycker indra sover mycket bättre nu när hon sover i sitt egna rum, det har hon gjort i 1 ½ vecka nu och det funkar jätte bra, var lite orolig den första natten för att jag inte skulle häöra henne om hon vaknade eftersom jag inte fått införskaffat mig en babyvakt men det funkade jätte bra och jag kommer inte behöva köpa någon heller :laugh:

Låter verkligen inte kul för dig, synd att du bor så långt från småland :(

Jag känner inte så många här heller där jag bor eller jo visst en del känner jag ju som har barn men dom är myclet äldre än indra och går på dagis och föräldraranba jobbar så på dagarna har jag inte heller nån att vara med, lite tråkigt det där, och på eftermiddagarna när alla kommer hem är dom ju för trötta för att göra något och då skall dom tänka på att fixa mat och hela köret.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama