Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Ska få besked av medisen idag, men det spelar eg ingen större roll för mig :D

Ska vi säga onsdag, globen, samma plats ... tid? Om jag tar stallet innan så kan jag ändå va där vid.. 12?? 13?? :D

Kpisten då?? :laugh:

tolv funkar fint!

Kpist har kanske internetstrul fortfarande, jag kan messa henne ikväll om hon inte dykt upp i tråden.

jag kan vilken tid som, bestäm ni! 12 fungerar perfa bra för mig :) me be flexibel!

Då spikar vi tolv tycker jag, i alla fall tre av fyra som kan då än så länge:) .

12 på onsdag :banana:
möts vi på samma plats eller nere vid fiket?

idag fick Chelsea sina första sprutor. Första grimaserade hon åt, men den andra var lite hemskare så hon vart helt röd och grät litegrann innan hon fick komma upp till mig. Men i stort var hon såå modig och duktig!
Inte märkt ngt speciellt nu efteråt heller, nu sitter hon och gravar i babysittern :D

gravar? låter läskigt:D

Samma som förra gången tack, annars går jag vilse.

har nu messat kpist också...

Senast ändrad:

Haha svårt att stava med en hand ju :D en ammandes handikapp!

Javisst, samma plats blir perfekt! :banana:

jag känner igen problematiken. därför är jag usel på stora bokstäver just nu:D

för övrigt är jag usel på att känna igen människor, så hojta gärna om ni ser mig vimsa runt...

Hoppas ni får roligt på er fika! Längtar tills april!

Moa sover fortfarande skitkasst. Vi snittar väl på 4 timmar sömn per natt MAX.
Sen det nya om dagarna är att hon vaknar från sina tupplurar och blir hysterisk. Det enda som hjälper är att hon får tutta sig tills söms igen och får hon då sova ett par minuter räcker det, sen är hon lika glad som vanligt igen.

Nu är hon snorig med så hon vill gärna vara hos mig och gosa in sig.

Voltis: skrattar chelsea nu med?

åhh det lär ju ta till gymnasiet innan moa börjar skratta riktigt känns det som!:D:p

Näää inga ljudliga skratt, men ler så hon kiknar ibland haha. Ser så kul ut, som att hon skrattar men är stum :D

Jobbigt med sömnen... chelsea har sovit rätt oroligt senaste tiden men tror på 3månaders fas eller ngt :p. Tycker hon äter hela nätterna.

Men, idag köpte vi vyssan lull tassar. Matade henne på sängkanten, sen när hon slumrat in lade jag henne i sängen och gungade lite, och hon sov! Halleluja!
Så nu har hon sovit i sin säng i 30 min, får se när hon vaknar :D Vagnen brukar hon somna om i om jag ruskar den, så hoppas jag kan gå upp och gunga den lite bara sen.
Dock tror jag jag ska köpa en babyvakt snart, för sängen är ju på övervågningen och vi har två våningar till :crazy:

jag känner igen problematiken. därför är jag usel på stora bokstäver just nu:D

för övrigt är jag usel på att känna igen människor, så hojta gärna om ni ser mig vimsa runt...

Haha jag har världens sämsta lokalsinne, men globen kan jag, så jag ska hålla utkik :D
Hoppas ni inte tycker det är trist med samma ställe igen, men det var så himla bra med parkering och så där.. iaf nu när det är så kallt så slipper man gå ute så mkt... vi kan ta annat ställe sen om ni vill :D

Och comfort; jag längtar också till april ska bli så himla kul med vår "stora" träff! Vi stockholmare får leta upp ngt bra ställe för oss. Hade det vart sommar hade ju en park varit perfekt, men det kommer väl fler träffar, kanske ihop med lite sommar och vintermammor med ;)

Jag fick vyssanlull-tassar av en kompis, men har inte hunnit sätta på dem än :p. Fast de kanske inte behövs heller. Mitt tangentbord har blivit helt stört, enterknappen funkar inte och alla andra knappar lever sitt eget liv, skitjobbigt! Molly har dykt 2 gånger idag på babysimmet, det gick jättebra! Men oj vad trött hon blev efteråt!

ja ni får hitta ett bra ställe där det får plats många barnvagnar! men här nere brukar vi ha underbart vårväder då och sitta i gräset brukar vara skitärligt, så om vi tar med ett gäng stora filtar kanske? för såå efter kan ni väl inte vara i temperatur/solskalan:p

vi har vyssan-lull på sängen med men de funkar bara en liten stund tyvärr, sen vaknar hon igen och igen och igen..... sen ger jag upp och flyttar henne till vår säng:(

Nu har vi äntligen fått tag i prästen, det blir dop den 28! vi ville eg ha haft den 14 på alla hjärtans dag men då hade pappas veterinärtant jour så det sket sig.

ett hett tips om ni har bärbar telefon med flera lurar: man kan ringa upp till en annan lur utan att det blir upptaget på linjen. Sätt igång högtalaren på den ni har och lägg den andra hos barnet - vips har ni en babyvakt!

nisse vad roligt att hon dök! måste vara en läskig känsla först att se sitt barn försvinna under ytan!
jag vet inte om jag skulle palla det, jag har lite vatenskräck :D

Jaa, hoppas vi får finväder på buketräffen!
Skulle vara mysigt med lite picknick.
Å andra sidan är det ju otroligt mysigt att sitta inne på ett varmt fik och dricka thé när det är lite halvruggigt :p.
Sen får gärna stockholmsmammorna guida till de bästa bäbisaffärerna :laugh:.

Det var skitläskigt när hon dök, men hon dök ju rätt upp i famnen på mig så hon fick en massa pussar när hon kom upp :).

nej men jag håller med globen var verkligen asbra, bra parkering och vårt fik där nere var ju perfa bra med lite folk o plats för barnvagnar :D

jag är i valet o kvalet om hur jag ska göra med stallet... haha... jag gick upp för 20 minuter sen ungefär. antingen ber jag någon om hjälp eller så åker jag ut innan och riskerar att lukta häst (vem bryr sig, min vagn stinker ju häst hahaha) eller så gör jag det efter men det får inte dra ut på tiden för min mami fyller år så jag måste vara hemma i bra tid haha vojne vojne... :p

Haha jag funderar på samma sak, men tar nog stallet innan faktiskt. Byter om där så luktar kanske inte så farligt :D

:rofl:
du får väl ta o följa med ut någon gång :idea: min häst älskar gos och mys och luckan har redan suttit på honom :D
men jag tar nog efter ändå, jag känner mig fett lat... luckan fick äta lite grötfrukost och nu sover hon och jag bara jäser... :p

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kall lägenhet

Hund, Katt, Andra Djur