Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Då hittar kanske jag också.D

Breccia_ och kpist har jag nummer till, går jag vilse lär ni höra mig...

näe... va avis ja blir... ja vill åxå mammafika ju. :cry:
ni kan väl ta ett kort å dela med er av erat mys till oss som är isolerade utan liv?

Senast ändrad:

Vet inte om alla vill va med på bild, men jag fotar gärna :D Kan "blurra" dom som ev ej vill synas!

Jag tror att C har skrattat högt för första gången nu! :idea: Gjorde läten och borrade ner ansiktet mot hennes mage och så log hon stort och liksom morrade :D Ett par gånger på rad, sen tyckte hon det räckte och bara log tyst igen.
Men jag tycker allt det var riktiga skratt :p

KL

Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kan komma imorgon. Säkert vet jag inte förrän imorgon, skickar ett sms till kanelbulle och breccia om jag inte kommer.

Det finns visst fler ingångar. Men utanför kappahl och mcdonalds är ju bra, mycket plats för barnvagnar. Jag har en knä lång svart jacka med pruttan under och en röd mössa. :)

KL.
Suck!
Känns som år och dar sedan jag var inne och skrev nåt sist.
Har haft fullt schema med stall och babysim och aktiviteter och jobb.
Och idag har jag tvättat hela dagen i min mormors tvättstuga eftersom tvättmaskinen pajjat :(.
Usch, blir såå mycket tvätt när man har kräkbäbis och jag förstår inte hur man kan klara sig utan tvättmaskin.
Dock ska jag få en tvättmaskin av min snälla mamma då hon ska renovera sitt badrum :bow:.

Ska vi bestämma ett exakt datum då vi ska ha vår höstmammeträff?
Jag bör boka tågbiljetter typ nu om jag ska få dem så billigt som möjligt.
Visst var det mellan 19-23 april va?
För mig skulle en torsdag eller fredag passa bäst, vad säger ni andra?

kl

igår var vi på myrorna och shoppade, kom hem med massa kläder till luckan och två hoppgungor gud vad hon älskar dom! :D en att ha hemma o en hos morfar, dom går att flytta dit man vill o kostade 50 resp 65 kr, kändes fett värt. är stabila som tusan och asfräscha =)
sen fick hon en stol här om dagen, en sån där antiloop? från ikea, oj vad glad hon blev :D
hon har dessutom fått sin första smakportion med mild slät gröt, hon tyckte det var askul o jättegott verkade det som haha.
hon har vart väldigt kinkig senaste 1½ veckan vilket aldrig hänt så jag tror hon vart lite förkyld o så växer hon nog för hon vill bara sova men kommer inte riktigt till ro men det blir bättre nu. tyvärr ska hon få sprutor nästa vecka så då blir hon väl kinkigare igen suck :p
har fått ta bort ligginsatsen i vagnen oxå för hon vill alltid sitta o vara med i stallet numera, måste säga att det funkar sjukt bra. och bärselen funkar också bättre o bättre, det känns väldigt bra!

massa fynd ju! :idea:

ska också skryta lite ;) i två nätter nu har chelsea sovit så himla bra på natten!
somnat runt 22. vaknat 1-2ggr på hela natten o då snuttat lite o sen somnat om igen! har fått sammanlagt säkert 8-9h sömn!
i morse vaknade vi kl 10.30 o vi ligger fortf i sängen, hon äter som en häst nu på min arm :D
senaste tiden har hon ju vaknat o snuttat typ varanan timme, men tror det varit ngn fas, för hon vill gärna inte vara ensam just nu heller.

så vi lär vara utvilade på fikat idag :D:banana:

Själv har jag nog sovit nästan 2 timmar på hela natten. Snäckan ska bli operasångerska, och övar skalor på nätterna...

aaaaaooooooooeeeeemumumumuaaaaa ooooo aaaaaa

Mer fika för dig då :D fika piggar upp! :banana:

/Voltis löjligt pigg o glad idag haha

ja det var 19-23, och jag kan vilken dag som, så det kan du få bestämma!

igår hade vi en låååååååång dag! först var vi på efterträff med föräldragruppen vid 10, sen var jag hos en kompis och träffade en annan kompis som jag inte sett sen vi slutade nian. Efter det åkte vi till min syster som skulle ha Moa (som inte hade sovit en blund sen 08.30) klockan var då 15. Efter en evighet av gungande somnade hon till slut så jag kunde åka till hästarna. När jag hade kört en ringde hon och kallade hem mig igen, moa hade vaknat och var jätteledsen och vällingen hade inte hjälpt. när jag kom dit var hon hysteriskt trött, ögonen gik igen bara hon var tyst två sekunder.
när hon sattes i bilstolen somnade hon inom 10 sek, sen sov hon i 10 minuter cirkus:crazy:

då trodde jag ju att hon skulle sova bra inatt..... eh!
vi lade oss vid 22.30 och sista gången jag kollade på klockan var 01.38! hon kom aldrig till ro stackarn.

men gud vad kul det var att få träffa dem i föräldragruppen igen, och se vad som gömt sig i deras magar!
det skiljde mycket på dem i utveckling och storlek. En var en månad äldre än moa och vägde 8,5 kilo! sen åt andra hållet var hon näst längst av alla, tom mer än de som var en månad äldre.
men åh vad söta de var!

Jag ska kolla lite på tågbiletter och priser och så, men jag tror det blir bäst 22:a eller 23:e april :laugh:.

*kl*

Tack för fikasällskap:D Nu sitter jag hemma och inväntar svärmors ankomst....*hajenmusik i bakgrunden*

ja jag tycker det blir bra nån av dom dagarna med så jag me hinner beställa tåg biljet så vi me kan komma, skulle ju vara himla roligt verkligen :laugh:

*kl*

Tack för fikasällskap:D Nu sitter jag hemma och inväntar svärmors ankomst....*hajenmusik i bakgrunden*

Tack själv!! hoppas du överlever haje... jag menar svärmor :D
Vi tog oss helskinnade till o från stallet i snörusket! Chelsea sov gott hela tiden där, trött av att fika ;)

måste vi göra om! :banana:

Hallå allihopa!
Nu tänkte jag boka tågbiljett och det blir billigast och bäst för mig på fredagen.
Vad säger ni andra?
Ska vi spika fredag den 23:e april?

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama