Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

nej men haha:laugh: så får du ju inte tänka!!! det känns ju inget nu, och det var lätt värt det att slippa joxa med piller och skit:d

Moa 3 mån: (2.5m)

6775G (6300)
64cm (62)
41,3 huvud (41)

Hon var så himla duktig med sprutorna, pep lite ett par sekunder när det stack till sen ingenting:love:

Inte banga nu:D

Om inte Kpist hört av sig i helgen kollar jasg med henne också:)

Klockan ett? Eller vad passar?

klockan ett funkar prima! :)
hästen är lite halv konvalecent nu eller ja, han ska promenera typ 30min/dag så det är lite mindre o göra :)

Jag måste vara i stallet senast 15.30 på onsdag, ska ha ut veterinär och kolla tänder, fick tiden idag :crazy:
Men om jag tar bilen in ska jag kunna vara med en stund iaf! :idea:

Så bestäm tid och plats ni så planerar jag utefter det!

Nu är vi också där... chelsea vaknar varannan timme hela nätterna och ska äta.. Vet inte om det är ngn tillväxtfas på gång? Hon är ju snart 3 månader.
Somnar hos mig, ammandes. Lägger över i hennes säng och där sover hon upp emot 3 timmar, sen börjar det. Men hon ligger då hos mig resterande natten så jag slänger ju bara fram tutten åt henne, men man vaknar ju ändå varje gång och är så där lagom pigg på morgonen sen :D
Men jag intalar mig själv att det är en fas hon är i hehe.

men klockan ett spikar vi då, någon som har förslag på plats?

Jag tar troligen vagnen, så någonstans där en vagn (minst) får plats!

hur reagerade era på vaccineringen?

Moa var jättepigg på kvällen samma dag som hon fått sprutorna (torsdags) men hon kändes varm och visst, hon hade 39,1. Gav henne en alvedonsupp när vi lade oss och sen sov hon hela tre timmar si streck, och sen 1 1/2 i sträck som vanligt. .

Igår sov hon lite mer än vanligt på dagen och var gnällig på kvällen. Sov en timme när vi lade oss vid 23 ca, sen var hon vaken till 07:crazy:
jättegnällig och ledsen men ville inte sova. Grät - fick mat-spydde-grät-fick mat-spydde osvosv. vid 7 tog Dan över så jag fick sova 2 timmar. nu idag har hon givetvis varit trött och sovit i omgångar och varit trött därimellan, inte alls samma glada goa moa som vanligt.

Hon fick en ny supp för en stund sen, vill inte hålla på att stoppa i henne en massa mediciner.

När hon rullade över på mage innan idag när hon låg i gymet på lammskinnet slog hon sig rätt hårt. Det blir en rätt hög kant där fårskinnet slutar + att den kanten låg på kanten av gymet om ni fattar = extra hög kant. Så hon rullade runt, fick en rejäl extra skjuts av kanten och slog pannan rätt i golvet:cry: Hon blev såklart jätteledsen, och det blev lite rött - men det gick över jättefort, hon grät nog bara nån halvminut.
Jag tror nog att det gjorde ondare i mitt hjärta än hennes huvud:cry:

Idag har pappa varit här så har Dan och han satt upp taklister i tvrummet och köket! så nu börjar äntligen köket bli helt färdigt, fattas bara foder på ett fönster och lite passbitar:banana:

Onsdag klockan 1, jag borde kunna! Ska vara på bvc kl 3, i gullmarsplan så jag förslår nånstans i närheten.
Jag gillar globen shopping, de har ett fik där det får plats många barnvagnar runt om och så är det nära till toaletten. :D Bra för er som åker bil också, tror jag.

Globen låter kanon, jag promenerar från Mariatorget. Jag saknar dock lokalsinne, tar mig lätt till gullmarsplan, men sen blir det rörigt... Det löser sig:D

Globen klockan ett spikas:D

Jaaa jag har 5 min till globen m bilen, och barnvagn med mig (eller ja, med babyskyddet), och hinner till stallet i god tid! Perfekt! :D

Tja, inomhus är väl bäst om det är kallt... Precis innanför huvudentrén någonstans då, kanske vid kappahl som ligger rakt in så man ser den. Vet ej vilket cafe vi skulle på?

Jag har briovagn med babyskyddet på. Själv har jag svart längre jacka, glasögon, hår i tofs.... bebis har en vit och brunfläckig ko-filt på sig :D

jag vet inte vilken ingång som e huvudentren haha! men kappahl hittar man väl så småning om.
jag har rööött hår o lär ha en armygrön jacka sen vet jag inte haha :p

Haha ok, men kommer man inte från bilgaraget så finns bara en ingång ;-) Alldeles vid globen, mc donalds finns också precis vid ingången :D

alla verkar vara så färgglada.. jag får ha mina rosa handskar på mig :D

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama