Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

vad duktigt att göra det redan! fast det är klart, det är nog svårare sen när hon är större och bebistiden är förbi.

Ni skulle inte ha fler barn sen var tanken eller? jag ska spara mitt, jag planerar ju att ha minst 3:D

Haha, på tal om det: i går när Dan höll på att busa med moa frågade jag om han kan tänka sig fler nu när hon är så snäll och söt, och då svarade han att det räcker. Jag blev lite paff/besviken, men sen kom det fram att han menade NU, vi kunde väl vänta ett par år iallafall:rofl: haha han trodde väl jag menade att jag ville ha till en nu direkt!
Men visst... att ara gravid var ju bara underbart så det kan jag vara, + att man hade en ussäkt att inte träna - som ja har börjat med nu... blä vad tråkigt det är.

Hua, jag skulle inte kunna göra mig av med mina bebiskläder heller.
Det ärvda kanske, men inte det jag köpt själv.
Men man kanske ändrar sig om några år :p.
Jag har inte planerat några fler barn, men å andra sidan så var ju inte Molly planerad heller så risken finns ju att det blir fler sas :D.

Stå ut??

Det gör man inte... Vi har dessutom loftsäng, så jag klättrar som en jävla apa på nätterna.
Jag pendlar numer mellan säng och soffa, för att slippa klättra på nätterna, sambon har öronproppar.
Jag har dessutom svårt att somna om när jag varit uppe.

Enda trösten är att hon inte gör det med flit:D

å va skönt att höra att det inte bara är mitt barn sm stånkar sig egenom nätterna.

fått god lust att sälja henne alternativt lägga ut henne i snön till vargarna när hon är "roligast".
jag har INTE bra tålamod när jag sjäv är trött....

menmen, 10 djupa och nya friska tag, så överlever vi några minuter till. :grin:

Konstigt att man trots allt "överlever" allt det där jobbiga, speciellt missad sömn. Jag äääälskar att sova och drömmer redan om en hel natts sömn... :D men man överlever som sagt och jag är otroligt nog väldigt pigg på dagarna!

men Chelsea har ju sovit så bra hela tiden ju, tänk på stackars mig! :eek:

:D

Vågar jag berätta att Molly sover från 24.00 till 07.00 för att sedan somna om till 10.00 :o?

Jag har sån lyx, jag sover nästan för mycket så jag hinner inte få nåt gjort härhemma :crazy:.

Och idag har vi simmat igen, det är så kul! :laugh:

usch imorgon ska jag fläka upp mig igen.. andra försöket att sätta spiral.:(

jag började fundera lite, vi har haft lite mys oskyddat nån gång, och TÄNK om jag blivit på smällen:o framkallar spiralen missfall då?

kl

Tindra är likadan från det hon vaknar vid 4-5 på morgonen. Det stånkar och bökas. Man får ju inte mycket med sömn själv då på morgonen. Men man glömmer det ju fort, för när man tittar på henne så avfyrar hon världens leenden och pratar med mig. Men så fort jag blundar eller lägger mig ner igen då börjar hon stånka och böka igen.

Vissa nätter vill hon inte somna heller, tar jättelång tid för henne att komma till ro så att hon kan somna.
De nätterna vill hon att man ska läsa böcker för henne, är så roligt och se hennes uttryck när man läser, det skrattas, ler och ibland blir det lite fundersamma uttryck för att sedan brista ut i skratt igen

chelsea fattar inte böcker ännu :p, ingen ro till det hehe.

inatt hade vi en underbar natt!! hon somnade kl 21.30, vaknade för upplock o mat kl 2.00. jag somnar snabbt om så vet ej näär hon somnat igen, men nästa gång jag vaknar är kl 5.30! då ligger jag m ryggen emot o hon sover, vaknar dock snart å får lite tutte.
kl 8 vaknar vi igen för uppgång! 2 uppvak m mat! :banana:

Molly fattar inte heller böcker än, men hon tycker om att bläddra i dem och äta på dem :D.

Ang höstmammeträffen så vill jag gärna ha shoppingsällskap om nån är på.
Jag kommer att vara i sthlm från morgonen till kvällen och vill gärna passa på att shoppa lite då, annars blir det en låååång och dyr fika, hehe :p.

:D Jag är fena på att shoppa:D:o

BVC idag, de tycker snäckan bör dra ner på nattätandet, och jag håller nog med om det. vi ska
börja med att ta bort målet vid midnatt. Hon äter nämligen nästan bara nattetid just nu.
vägde 7310 gr och är 66½ cm, är dryga 4½ månad:)

usch imorgon ska jag fläka upp mig igen.. andra försöket att sätta spiral.:(

jag började fundera lite, vi har haft lite mys oskyddat nån gång, och TÄNK om jag blivit på smällen:o framkallar spiralen missfall då?

Kopparspiral? Nej det gör den inte, den ska göra så att du inte blir på smällen. Men är förstås inte 100% säker.

Snygg färg på vagnen, kanelbulle! Och jag vill också shoppa. Fixa till en fika nu snart också, tycker jag. Tyvärr internetlös för tillfället men tittar in då och då, annars går jag att nå via sms. :)

ja nu sitter kopparspiralen iallafall, även att det var skitnära att det inte gick:crazy:
Hon fick slita och dra i livmodern som fasen, det kändes, kan jag säga. Min livmoder är,citat "extremt" bakåtlutat, vilket ju förklarar min lilla bebismage.

Imorgon ska moa vaccineras, håll tummarna för att hon inte blir dålig:bump:

Här läser vi ingenting för henne, när det är dags för oss att lägga oss är det bara att lägga henne i sin säng, oavsett om hon är trött eller inte så försöker hon sova, gullungen:love:

altså, idag kan jhon ha skrattat riktigt för första gången, jag är inte hundra säker. Men, det hände när vi satt på vårdcentralen:D tänk er det, "första gången du skrattade var när mamma skulle till doktorn"
Vaddå född med skadeglädje?! :p

Jadu skadeglädjen är den enda sanna glädjen :D.
Gjorde det ont att sätta in spiralen?
Jag ska ringa till bm imorgon och be om tid tror jag.
Gruvar mig såååå, men det känns som det bästa alternativet då jag inte vill proppa i mig en massa hormoner och jag vill inte heller använda kondom :crazy:

Åh, det låter kanon det!
Man vill ju ine åka ända ner till huvudstaden utan att shoppa :p.

Jag berättade för sambon att jag skulle ner till stockholm i april:
Sambon: Vad ska du göra där?
Jag: Fika :angel:.
Sambon: :eek: Det blir en jävla dyr fika det.
Jag: Jepp :cool:

det stack mest till när hon mätte hur långt in den skulle, när hon förde in själva spiralen kändes det knappt. Men det som gjorde riktigt ont var när hon drog i livmorden
aouch:crazy:

jag valde med spiralen för att slippa hormonerna (tror inte det är så bra för kroppen) och att komma ihåg piller är inte min grej:D

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama