Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Moa har knatat i sig runt 75 ml nu två nätter, men blir sen hungrig efter högst en timme igen. Får se om det blir mer ikväll.
Inatt har hon vaknat lika ofta som vanligt så det kanske bara var slump att hon sov så bra netten innan:(

Nisse vad roligt med babysim! Jag funderar med på om Moa ska få gå på det, med tanke på att hon älskar att bada = plaska med benen så jag blir lika blöt som henne, så tror jag det skulle vara poppis.

Nu ni. för runt en timme sen...... rullade hon över på mage!!! :bump:

Glömde ju. När Tindra började med ersättning så var det ungefär 60-70 hon åt. Sen när hon blev van smaken så går det in 165 till nattmålet.

Grattis till rullningen :D
Funderar på att köpa en fimkamera faktiskt... vore kul att dokumentera lillans alla framsteg sen!

Vill också börja på babysim, men vet inte riktigt när vi ska göra det. Alla rekommenderar ju så olika starttider. Vill ju att de ska få ut ngt av det också, tror vi väntar ett par mån till.

jag tog ett kort när hon ligger på mage på golvet utanför gymet.. antingen var det en lååång rullning eller så har hon börjat smygkrypa:D När jag lyfte bort henne var det en stor dreggel pöl på golvet!

Voltis vi har en videokamera , det finne inte en minut Moa på den:o

Men nu ni NOLLÅTTOR: Boka in en fika nån gång mellan 19-23 April, för då kommer vi! Sambon ska på nån kyl-kurs eller nåt, och då kommer jag och minisköljmedlet med :banana:

Men då kanske jag skulle kunna ta mig ner till fjollträsk också så kan vi ha en stor höstmammeträff :idea:

Ja, det tycker jag att vi får styra upp:).

Och grattis till magrullningen förresten, man blir ju stolt som 17 när de lyckas :D

+nisse

tycker vi bokar in det direkt :banana: Måste få upp b_o_r också då hehe. Eller ja, alla höstmammor helst ;)

kl

Jäklar var C har börjat snacka nu! Mer och mer för varje dag, ligger och oooar och aaar för sig själv eller till oss när vi pratar! Måste va att hon hör sin egen röst och testar :love:

tycker jag med!! tänk bara på att välja nåt ställe som är lätt att hitta för en bonne! det enda jag nästan vet säkert är att vi ska bo på Hornsgatan hos pappas kusins sons föredetta fru:D

Moa pratar inte så mycket när hon ligger själv. då är det mest stånk och stön. Bortsett från när hon börjar tycka det är trist att ligga där för då kommer skäller hon på mig, det är väldigt irriterade ljud. men när vi pratar med henne har hon pratat nästan hela tiden, det sötaste är hennes rullande R, rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrööööö, och sen ett stortflirtleende:love:

tycker jag med!! tänk bara på att välja nåt ställe som är lätt att hitta för en bonne!

Instämmer, det var lääääängesen jag var i vår kära hufvudstad :D.
Gärna nåt ställe som det är lätt att hitta till från tågstationen, för jag tror jag tar tåget dit på morgonen och sen tåget hem på kvällen :p.

det låter bra det!
jag har inte vart där sen 93, då var jag 6 bast! minns inte alltför mycket:p

Oj då, hehe :P
På tiden att du lämnar hålan du kommer ifrån då ;).

Asch, det är inte jättesvårt att hitta i stockholm om man vet adressen dit man ska. Det går alltid att fråga nån och de har bra kartor i tunnelbanorna tycker jag :).

jag vet inte alls hur tunnelbanorna funkar.. är lite rädd för det:p köper man biljett via sms eller?
är de stor-barnvagns vänliga?

Hornsgatan ligger på söder, så vi kan ju träffas där någonstans tycker jag! :idea: Då kan du promenera/bli uppmött.
Om jag åker pendel in så kan vi som åker tåg etc mötas på centralstationen och ta oss dit tillsammans. Tar jag bilen så parkerar jag på söder och promenerar dit vi ska.
Jag är dock inte bra på cafér och matställen där, så det får övrig stockholmare bestämma, behövs ju en del plats för allas vagnar haha.

Om vi bestämmer ett datum tidigt så kan ju alla se till att inte boka in ngt annat ju, för jag har iaf inget planerat den veckan ännu :banana:

Hur har ni det med rutiner i vardagen med era små??

Bebis behöver kanske inte så fasta rutiner ännu, men jag är en otrolig rutinmänniska så känner att jag måste börja ta tag i det snart.
Nu äter och sover C precis när hon själv vill, och jag vill väl eg inte lägga mig i för mkt ännu. Men om man kan få ngn form av struktur så kanske man inte bara slänger upp tutten i tid och otid som det känns nu. Oftast vill hon ju mest snutta, då kan jag kanske avleda henne med ngt annat istället.

Den rutin hon själv har är att vakna tidigt på morgonen, mellan 6-8 någongång och vara superpigg. Sen vid 10 blir hon dödstrött, så hon sover som oftast mellan 10-12 eller mer. Så jag passar på att ta stallet då, eller göra ärenden eller gå en promenad.
Så där har jag ju fått liiite struktur i alla fall, det känns skönt hehe. Sen så beror det ju på vad man har för planer för dagen, när hennes pappa kommer hem etc. så klart, så allt går ju inte att ha på schema. :p

Jaa, det finns ganska bra infoskyltar om det om jag inte minns fel :).

Har inte tänkt på hur pass barnvagnsvänliga tågen är... Kanske nån stockholmsmamma vet?

Ska man ta en stor emmaljunga edge eller en något mindre cango nizza med sig?
Vill inte ta lilla sulkyn då den endast är framåtvänd, edgen och cangon är ju vändbara...

jag ska ha min edge, men med tanke på hur Moa hela tiden försöker resa sig när hon ligger finns chansen att vi har sittdel då, den är ju lite mindre iaf.

vi har inga rutiner, hon sover när hon är trött och äter när hon är hungrig. Eller jo en rutin har hon, att bajsa hela tiden:D
Vi brukar kliva upp runt nio, vi byter blöja sen ligger hon i gymet bortåt en timme ibland, så jag hinner elda, äta frukost och tvätta/städa. Nu kan hon ligga i gymet länge när hon har börjat få koll på händerna, hon dänger till ett djur och ser sen helt förbluffad ut att DEN RÖR SIG! :rofl:
efter ett par timmar blir hon trött och sover max en halvtimme, sover sen ibland två pass till (runt en kvart) under dagen och sover sen i famnen i soffan runt 20.

Åker vi till hästen an hon sova hela tiden vi är borta, kan bli 4 timmar.

Igårkväll hinkade hon i sig 100 ml ersättning, men sov lika skitdåligt som vanligt:cry:

Tunnelbanorna är rymliga så det funkar med vilken vagn som, om man inte åker mitt i rusningen då är det trångt, men pga folket inte tågen :D

knapp

Molly har blivit stora tjejen nu!
Igår satt hon på min häst och tyckte det var väldigt lattjo, men hon fick ju bra utsikt han är ju trots allt 168 cm :D.

Och hon har varit väldigt grinig ett par dagar nu + att hon har bajsat tokmycket och haft diarréer.
Tuggar och biter frenetiskt på typ allt och dreglar mängder.
Och vad kan det bero på då?

Jo det är ju tänder på G!
Känns väldigt spänt i tandköttet så den håller på att krypa upp nu :p

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 938
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama