Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Bildpremiär för pruttan :love:
223.jpg

oo så söt!:love:

xandoor: stackars lilla stumpan, hoppas hon blir bättre snart:cry:

Men åååh, man drunknar ju i hennes ögon :love:.

Ni får ta det lugnt och inte anstränga er i onödan nu.
Hur mår lillstumpan nu då?

Vi tar det lugnt, Tindra och jag ligger och latar oss i soffan om dagarna. Hon kräver mycket närkontakt nu.
Hon är fortfarande mycket tät, Tröttare än vanligt. Äter fortfarande inte lika mycket som hon brukar. Inatt var det jobbigt för henne, var mycket rosslig i halsen

Ni gör rätt i att lata er och gosa med varann!
Tror barn blir friska fortare med mycket gos ;).

Molly och jag håller tummarna för att Tindra ska bli bättre :)

vet ni vad?
jag tror att Moa gjorde sitt första mini skratt idag!!! vi lekte tittut och istället för sitt vanliga hööö-ljud kom det höööö-höö!:p:D

Visst är det mysigt att höra dem skratta? :D
Molly låter typ; Heheheeee :rofl:

Sen blir det många glädjetjut också :love:

skratten är det bästa! :D gud man bara dör, fast jag skrattar ju hela tiden nu för Lykke ska bara göra pruttljud hela tiden alltså jag har kramp i magen :D
fast alltså hon är så galet bestämd av sig. hon skriker, hon är inte ledsen eller så utan bara förbannad - om man inte håller upp henne och hoppsadansar henne! guuud jag har ju träningsvärk från ridningen och nu från den här hoppsadansen som hon bara älskar hon skrattar typ så mkt hon kan o bara kiknar. my god! idag fick hon göra lite gitarrsolon oxå... :rofl:

Jaa, pruttljuden är ju bara helt lovely! :love:
Molly gör pruttljud hela tiden och det bara sprutar saliv när hon gör dem :rofl:

Lite kl
Hmm, börjar bli orolig att Molly inte lgår upp i vikt som hon ska...
Har hört flera bebisar som är yngre som väger mer än henne.
Hon äter väldigt sällan och inte långa stunder heller + att hon kräks mängder.
Ska bli spännande att se på kurvan nästa gång på bvc...

Så länge hon följer sin egen kurva så spelar det ingen roll vad andra ungar väger. :) WHO har en kurva man kan kolla också, brukar stämma bättre, den finns på nätet.

Det är det jag oroar mig för, att hon inte ska följa sin kurva alltså.
Hittills har hon följt medelkurvan så jag är inte orolig för att hon är underviktig, men det skulle ju inte vara så kul om hon hamnar under.

Asch, jag ska väl kanske inte ta ut oron i förskott.
Hon verkar ju må bra iaf och om hon inte har gått upp som hon ska så lär väl bvc-tanten hitta på nån lösning.
Ja´g känner att jag kan lita på henne iaf :).

Hoppas det ser bra ut då.

Vi ska till bvc på tisdag, dags för första sprutan. :crazy: Måste komma ihåg att kolla så vi har suppar hemma.
Mycket nyfiken på vad hon väger nu, gissar på ~6kg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 933
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama