Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Moly försöker också ta sig framåt när hon ligger på mage, men hon har inte riktigt listat ut att man kanske ska använda armarna också :p.

Nu måste jag hjälpa henne ur babygymmet, hon har fastnat och är skitsur :D.

Om det gör ont skulle jag gå och kolla upp det om jag vore du, låter inge vidare..

Inatt skrev jag upp hur Moa sov:
Sov i soffan 21.40-22
Somnade i sängen 23.50
vaknade 02.34 mat, somnade om direkt sen
mat 04.03
mat 07.01
mat 09.36

Moa är nästan över, ligger på sidan och gungar fram och tillbaka. När hon ligger på mage har hon rätta kryptekniken inne, bara att det inte funkar än:p oftast blir hon skitförbannad när hon kommer på mage, det gillar hon INTE!

jaha..... vad har ni gjort idag? själv har jag inte gjort så mycket...

MER ÄN KÖPT HÄST!!:love::love::love::love:

ett stort sto på jobbet (alltså vbl-travare) behövde ett nytt hem, hon har kanonstam för travet så det är inte omöjligt att det blir ett föl sen. hon har inte gjort nåt på två år så det blir lång igångsättning - men äntligen får jag rida!! så snart har jag ett kolsvart sto på nästan170cm som går i hagen!:love: och jag som inte skulle ha ett sto igen:D

Grattis till hästköpet! Vbl ston "is the shit" :banana: Har själv myst med en idag, som jag längtar efter att börja rida igen :love:

Chelsea gillar att ligga på magen om hon får ligga uppepå en av oss, på golvet går det ibland, men oftast blir hon förbannad :D Och så vänder hon från mage till rygg, och blir ännu mer förbannad haha. Tror hon inte vill ligga stilla utan vill framåt sen när inte det går så blir hon arg ;)

Hur hård ska man vara??

Chelsea sover inte gärna på dagarna, somnar endast om vi åker bil eller ute med vagnen. Eller om hon får amma samtidigt. (åkte ju bil hem från halmstad, 6 h och hon sov hela tiden!)

Nu har vi märkt att hon kan sova hemma utan amning, men då får vi vagga henne i famnen, då gråter hon tills hon somnar, det kan ta allt mellan 5-10 minuter. Låter inte länge, men känns länge när man hör ett skrikande barn. Så det känns lite fel att göra så. Men annars ammar hon tills hon spyr, bara för att hon är trött och vill sova vid tutten :crazy:
Idag är det smällkallt så vi har beslutat att vara inne hela dagen.
Har just vaggat henne till sömns i vagnen, då grät hon ingenting, men måste sitta i bilstolen som sitter på vagnen, i liggdelen skriker hon till sömns och jag ville inte det som sagt...
Svärmor sa vid nyår när vi var där att det är helt ok om de får gråta lite, bara hon sover sen. Hon lyckades få henne somna i hennes famn, vaggandes men gråtandes. Tog väl 10 min, sen sov hon.

Antar att man måste hitta lite tips och trix i vardagen tills det fungerar. Hon behöver inte sova hela tiden, men tillslut blir hon så trött så inget duger :grin:Och hon sover oftast bara 20-30min varje gång om hon somnat inne.

matilda ville inte alls ligga i sin liggdel på kärran fram tills vi la in fårskinnet, nu ligger hn mer än gärna där och sover och somnar lätt. vi får lägga henne på sidan åxå, på ryggen bara sprattlar hon. och en filt över, så det blir mörkt.

annars håller ja nog med din svärmor lite, det är oki att de gråter lite, så länge de är mätta ch inte har ont!!!

Min syster (som ja alltid använder som exempel :D ) använda sin tutte som just tutte till Lucas och gissa vad hon gör hela nätterna och kvällarna nu? leker levande tutte.....
så ja tror att det både är bra ocg dåligt att låta barnen ligga och snutta på bröstet!

jaha..... vad har ni gjort idag? själv har jag inte gjort så mycket...

MER ÄN KÖPT HÄST!!:love::love::love::love:

ett stort sto på jobbet (alltså vbl-travare) behövde ett nytt hem, hon har kanonstam för travet så det är inte omöjligt att det blir ett föl sen. hon har inte gjort nåt på två år så det blir lång igångsättning - men äntligen får jag rida!! så snart har jag ett kolsvart sto på nästan170cm som går i hagen!:love: och jag som inte skulle ha ett sto igen:D

hmmm.....
det låter som att det är läge för ett kort på skönheten? :angel:
haha, ston har ju lite inkörsperiod innan man kommer underfund med dom, så varför ligga ner när man redan kommit in i stotänket? :D

Jag håller inte med, ser ingen anledning för bebisar att gråta i onödan. Gör vad jag kan för att mitt barn inte ska behöva vara ledsen, ger närhet, ammar, magmassage, osv... Ibland är det tyvärr svårt att hitta felet (om bebisar kunde prata...) och då gråter hon förstås.

Voltis: Känner igen problemet med att hon äter tills hon kräks för att sova. Gjorde min son också, det är inte lätt att vara en liten bebis. Om hon tar napp kan du ju prova med det i den situationen. :)

Wohoo, grattis till hästköpet :bump::bump:

Jag skulle inte heller ha nån "pissmärr", men det blev en sån som första häst.
Kan ju säga att jag lärde mig skitmycket med henne :D.
Nu har jag en supersnäll valack istället och han är sååå söt mot Molly :love:.

klart dom inte ska gråta om man kan undvika det, men ännu har ingen bäbis gråtit sig till döds och kan man inte avhjälpa gråten, så kan man inte. ibland är dom bara lessna och måste få vara det åxå.

Jag har inte påstått att bebisar dör av att gråta. Och nej, funkar ingenting så är det klart hon gråter, det är precis det jag skrev?
Men jag håller inte med om att bebisar måste få vara ledsna ibland. Måste du vara ledsen? Jag måste inte det och jag tror absolut inte en liten bebis måste det.

nej, ja måste inte vara ledsen, men ibland är jag det och då hjälper inget jag gör.
är du med på skillnaden?
man måste få vara ledsen om man är det.

Jag förstår vad du menar. Men är det inte bättre att fixa orsaken till att vemsomhelst är ledsen? Det är det jag menar.

jo, givetvis, men det är ju inte alltid det går.
ibland är dom helt enkelt bara ledsna och det är inget att riva upp himmel och jord för (som vissa mammor har en tendens till att göra), utan bara göra det man kan, vara nära och trösta och se till att dom torra och mätta.

men ibland kan man, iallafall inte ja, vara tillgänglig för närhet och tröst och då får hon helt enkelt skrika tills jag kan ta upp henne igen.

Nä hon avskyr napp, alla sorter är i princip testade hehe.
men hon suger gärna på händer och kläder, så tror hon kommer ta till sin tumme snart... inte det ultimata men kanske kan ge henne lite mer ro.
Eller snuttefilt, har en snutte hon fick när hon föddes, den har ju varit totalt ointressant hittils, men får se om hon tar den till sig snart.
Har precis samma tyg i filten hon har i vagnen och den har hon sugit på några gånger, men svårt då hon inte kan kontrollera armarna ännu :D

Känsligt ämnde det där med gråt. Klart man inte vill att ens barn ska gråta :p

Men jag undrar om jag ska ta det här som en pik?

:D verkligen inte! jag syftade till min granne marie, som måste ringa in sin granne när hon ska på toa, för att dottern kan börja skrika om hom lägger ner henne. eller inte kan gå ut med henne i vagnen, för tänk m hon skulle bajsa? ja, men då får hon väl ligga med bajs i blöjan tills ni är hemma då...... :cool:

visst menar vi samma sak, jag r ganska kass på att skriva vad jag menar bara. :D

jag förstår hur ni menar, om Moa gråter och är innerligt knäckt (som tur är har det inte hänt på ett tag) blir jag helt förstörd inuti och tycker jag är världens sämsta mamma och gör allt för att hon ska sluta. Det hände många gånger när hon storgrät över magont som jag satt och vaggade och storlipade själv:p

Numera blir hon bara ledsen när jag inte är snabb nog med att hiva fram juvrena, stackarn tror nog hon håller på att svälta ihjäl:D

När hon sover vill hon ha nåt mot ansiktet (usch det låter hemskt..) om det så är en handduk, min hand eller en snuttefilt som jag försöker lära henne att tycka om:p vad skönt det blir sen när hon fattar att hon har egna händer och armar som hon kan lägga över!

Imorgon hämtas hästen, iiihhhh:banana::bump::bump: Tyvärr ska jag till BVC vid 13, har en timmes bilfärd därifrån från stallet och hästen hämtas innan, så jag hinner väl typ se ihopsläppet i 10 minuter och sen åka:(

Tror mer och mer på det där med snuttefilt till lillan faktiskt!
Undra om hon känner skillnad på filten i vagnen och den i sängen`? Är exakt samma material, bara olika storlek... :p

Spännande med hästen! Visa gärna bild sen! :banana: måste vi väl få göra fast det är barnforumet? ;)

skillnaden kan ju vara lukten, att hon har satt mer sin lukt på den ena.

självklart visar jag bilder!!!! har bara en på mobilen nu, men om jag orkar ska ni få se ett smakprov ikväll:D hon är av den höga slanka modellen, stor men ändå så jag nästan kan slå knut på benen under magen på henne:p

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 928
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 592
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama