Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

just hemkomna från halmstd, 6h bilresa och C somnade innan vi nådde bilen o sov tills vi stannade på pizzerian hemma :D
superglad när vi kommit hem, ätit, lett och haft sig. sen började hon gäspa o somnade i min famn - utan att ammas!! kan lova att det endast hänt 1 gång tidigare, om inte vagn o bil räknas! :banana:

Jag träffade på min bm på stan, passade på att fråga om efterkoll. Hon skulle skicka en tid till mig här i januari.

Även om det känns ok nu så är det skönt att få en koll känner jag, så att man vet att allt verkligen är ok.

förresten, hur sover alla ni här i tråden? eller snarare barnen hehe :p

Tindra brukar få sista målet för natten vid ca 23,30 sen sover hon till ca 04-05,00. Efter det somnar hon för att vakna till kl 06,00 sover sen till 08-09,00 då går vi upp.

Om hon somnar i famnen på kvällen så går det att lägga henne i spjälsängen, men är hon vaken så får man henne endast att somna om hon ligger brevid mig i min säng.

Har hon sovit i sin säng de första timmarna så är det guld värt, jag sover så mycket bättre själv än när hon ligger brevid mig.
Samtidigt så är det så mysigt att somna brevid henne i min säng. :love:
Hon vill hålla handen och vill att man smeker henne på huvudet är så mysigt:love::love:

Förresten jag glömde ju...

Gott Nytt 2010 på er alla.
Hoppas att ni får ett underbart år med era bebbar

Lillan sover i soffan med mig eller pappan på kvällen, för att hon och storebror inte ska störa varandra. När jag går och lägger mig sover hon bredvid mig. Då äter hon också, brukar vara runt tolv, sen sover hon till 6-tiden. Går upp gör hon helst vid 10-halv 12. :D

Precis så funkar det för oss också, men hon sover i spjälsängen jämte mig med spjälsidan borttagen.
Vi trivs jättebra med det allihop.

Just det ja, var ju på efterkontroll för nån månad sen och vi satt typ bara och gick igenom förlossningen.
Fick även bestämma om jag ville ha nåt p-medel så jag ska ta kopparspiral tror jag.
P-piller käkar jag aldrig mer, Mollpan är ju ett p-pillerbarn ;)

moa måste ha haft värsta väx-ruschen nu ett par dagar med tanke på hur mycket hon har ätit!

igår natt åt hon 7 gånger på 10 timmar. :eek: nu sedan vi kom hem vid 17 har hon ätit tre gånger, hon äter mycket och kräks inte mycket alls.
så med andra ord sover vi inte så mycket om nätterna.. hon brukar somna hos oss i soffan och jag lägger henne sen i spjälsängen när vi lägger oss. hon vaknar nästan alltid då och jag får gunga henne till söms igen med vyssan lullen sen sover hon ca en timme. liggammar sen och oftast får hon ligga kvar hos mig för jag orkar inte lyfta över henne igen med tanke på att det kan medföra 20 minuters gungande:p

idag har jag och sambon haft lekdag på isen! vi åkte skridskor och pulka efter fyrhjulingen medan moa var hos sin farmor. det gick jättebra och hon var glad och snäll hela tiden:laugh: det enda hon sov var 15 minuter på hela dagen så nu har hon sovit nästan hela tiden sen vi kom hem

Jag funderar på att sälja snäckan till Al Qaida som massförstörelsevapen... Ungen vägrar sova mer än 20 minuter i sträck helt plötsligt.
Jag är Döööööd! Skitglad och jättepigg. Dygnet runt.

Vad jobbigt! Är det så dag som natt? :(
Men hon kanske bara är i ngn fas så det blir bättre igen snart!

Chelsea är sån på dagarna, ska hon sova länge på dagen så måste vi ut och åka bil först, då kan hon få 2 kanske om vi har tur 3 timmars sömn. Somnar hon hemma (i min famn eller liknande) så är det max 30 min pass. Och då blir hon så trött och gnällig stackaren! :crazy:

Oj värre matvrak än min lilla tjockis alltså :D Och tycker dessutom att hon krävt mindre och mindre mat senaste tiden hehe. Med tanke på att hon typ suttit fast vid tutten förut så är det rätt skönt!

Härligt det lät med er lekdag! Hoppas vi inom en snar framtid kan ha lite egentid jag och sambon, det vore skönt, om så bara ett par timmar! Men svårt då man ammar och hon inte har ngn hon känner så väl ännu förutom oss...

På dagen sover hon kanon, om jag går ut med vagnen. Sen brukar hon fortsätta sova inne.
Sover ca 11-13, och mellan 15-17. somnar för kvällen vid 22-23, sover till 9.

Hon har alltid sovit bra, tycker jag, men senaste månaden har varit odräglig stundtals. hoppas innerligt på att det snart går över.'

För övrigt smaskas det på puré. Allt hamnar nog på hakan istället för i magen under vilda grimaser.

Å längtar tills vi kan prova smakisar, tror nämligen att lilltjockis skulle ääälska det! Helt galen i skeden med d-dropparna och hennes kära far har låtit henne smaka på lite allt möjligt redan (alltså bara snabbt in i munnen och ut igen hehe)

haha välkommen till min värld:p Sover Moa sammanlagt två timmar under hela dagen är det ett under! de få gånger det hänt att hon har sovit mer har jag nästan trott att det hänt nåt:crazy:
känns lite knäckande bara att hon nu sover ÄNNU sämre om nätterna än innan, fatta hur avundssjuk jag är på er!:p

som tur är är hon enkel att ha på dagen, ligger mest i gymet eller babysittern framför tvn, sover inte längre än 10 minuter om vi går på promenad.

Nu har hon inte fått minifom sen jul, och det går jättebra!:laugh:

det var helt underbart att ha lite tid tillsammans igår, det var bara andra gången vi var ifrån henne längre än en halvtimme sen hon kom:eek:

Nu var hon bara för söt! hon kräktes ner sig efter att just ha ätit så jag gick och hämtade pyjamasen och bytte om på henne i soffan, hon var pigg och glad och verkade inte vara så sovsugen. När hon var ombytt fick hon nappen och visade att hon ville ligga på sidan, fick min hand och sov efter en minut!:love:

Efter det kom katten som är kraftigt avundssjuk på henne i vanliga fall och lade sig intill, sötfaktorn är hög!

Igårkväll sov hon i min famn i soffan men vaknade en halvtimme innan vi gick och lade oss. Var alltså jättepigg och flirtade och flinade för fullt så jag tänkte att jag får väl inte sova än på ett par timmar. Jag lade henne i spjälsängen och hon låg och småpratade i 5 minuter max, sen blev det tyst:love: så jäkla skönt att hon börjar få in att somna lätt på kvällen! sen sover hon ju bara 45 minuter, men det är ju en annan femma:p

Bara? Haha. Jag har inte varit ifrån lillpruttan öht. :p

blir dom värre med sömn när dom blir äldre?
matilda är ju snart 7 veckor äter sista vid 21-22, sover sen till 2-3 och äter. somnar om å sover till 5-6 å äter å är vaken i nån timme. somnar sen å sover 8-9.
ofta tar vi sista sovpasset i soffan tillsammans.

vi har kommit på att man kan muta till sig en extra 30-60 minuter med nappen på natten. :laugh: det har faktiskt hänt att hon sovit i 6 timmar!!! fast då har hon varit ordentligt uppmatad och mutad med napp.....

Nej de blir inte värre med sömnen när de blir äldre, jag tror att det är individuellt.
Molly sover från ca 23-24 till 06.00, somnar sen om och sover till 9 och somnar om igen och sover till 12.
Jag är så nöjd med sovtiderna :D.

Nu har jag börjat rida på riktigt, vill ju ut och tävla till sommarn.
Hopptränade idag, första gången på 7 månader och jag kan ju säga att det känns :crazy:.
Det gör skitont där stygnen satt, borde jag kontakta bm?
Väntar kanske tills på onsdag för imorrn blir det dressyrträning.
Nu jäklar ska både jag och pållen komma igång igen :banana:.

Och lite skryt: Mollpan vände sig från rygg till mage idag :banana:.
Jag är tokstolt :D

Va roligt! :laugh: Visst blir man stolt? Pruttis vände sig från rygg till mage i mellandagarna, men sen har det inte hänt igen. Hon är alltid för nöjd tror jag. :D På mage försöker hon bara ta sig framåt. Snart har vi inte en lugn stund här hemma.

Men gud, din arma stackare! Luckan börjar bli asduktig på att sova! Inatt sov hon mellan 8 o 3 typ sen sov hon till halv 7 och det känns ju riktigt lyxigt numera haha! :D Nej men jag känner att det är på väg att vända och det är superskönt.
Sen har hon oftast bara en eller kanske två längre sovperioder på dagen och det är i stallet där det är kallt o gött, sen slumrar hon kanske lite granna bara då och då men absolut inga längre perioder.
Hon tar tag i precis allting och flyttar över mellan händerna och slår och sparkar på babygymmen som en galning haha. Hon har typ inte vart sjukt ledsen på flera veckor, jag bara njuuuuter.
Hon har vänt från rygg till mage någon gång men nu är hon mest bara intresserad av att hålla och slå på saker :p
Sen sitter hon sjukt stadigt när man håller i henne, babysittern är snart ett minne blott för hon kommer snart trilla ur den så som hon ska sitta upp...
Hon tycker om att åka bil också, hon kan sitta vaken och bara kika och är heeelt nöjd.
Nu har vi hennes kusin här och det är tamme tusan fullt hus känns det som :p Dessutom vill kusinen inte vara med sin farmor utan bara med mig så vi har typ fått byta barn... :p

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 913
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 920
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 577
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama