Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Stora filten har hon alltid i vagnen och i bilen, dvs nästan varje dag.
Den andra ligger i sängen sen ett par veckor tillbaka. Men annars får hon bära med sig den lilla, om hon visar sig gilla den :D

Kan ju visa min lilla dam medans vi väntar på att se din! ;)
Undra om man kommer i ridbyxorna igen ännu hehe. Såå ridsugen, men är förlyld och det är -15 här på dagarna så inte blivit av ännu.

080523_skritt3.jpg

oooo vad fiiiin! ser att att va av väldigt fin modell!

jag som är travtokig undrar ju såklart vad det är för stam? gissar på beseiged sopm far eller att quick pay finns i?

Fin pålla :laugh:.

Hihi, jag kom i mina ridbyxor, men det blev som en chock att rida ordentligt igen.
Musklerna som fanns förut är inte lika starka längre och jag har sjuk träningsvärk efter en hoppträning och ett dressyrpass, så nu ska jag bara lalla runt lite i skogen i slutet av veckan :D.
Och bäckenet känns inte lika stadigt som det var heller, man har inte världens bästa sits direkt :grin::angel:.

jag kom i min ridbyxor när jag red efter 3 veckor, hade kryss i taket ingen träningsverk efter ridningen :confused:

min ridning har de senaste tre åren bestått av lättridning i 40 minuter 3-5 dagar i veckan 3-5 ggr om dagen med bara enstaka skrittpauser, så jag BÄVAR för att behöva börja med dressyr och sånt finmotoriskt igen, men jag är kraftigt hoppkåt!

Senast ändrad:

Om pållan din inte ska gå på travet nå mer så får du lära henne hoppa :idea:.

Mina fd travare som jag har haft har alla älskat att hoppa :bump:.
Nu har jag en halvblodsvalack som också älskar att hoppa, men han är feg och har världens sämsta hoppteknik :crazy:.
Till och med travarna jag haft hade bättre teknik :rofl:

hon ska bli ridhäst och hopphäst är inriktingen jag har tänkt, men hon kan ju ha teknik som en get:o

i somras sålde jag min travhäst som ridhäst, en riktig f*tta som hade som hobby att slänga av mig.
innan det hade jag ridit i 13 år bla haft en vblkille som jag tävlade 1m med. Sen jag sålde honom för .... 3 år sen har jag inte hoppat! :eek: fatta min abstinens!

3 år sedan du hoppade?! :eek:
Jag skulle klättra på väggarna :cool:

Vad spelar de för roll om de har hoppteknik som en get, huvudsaken man får hoppa :bump:

:D

ja om man inte räknar när man styrde travarna mot nerfallna grenar i skogen, då kunde ju en gren på 10 cm höjd resultera i 1m ofrivilligt hopp :rofl:

det lär ju ta ett tag till innan jag får hoppa med tabke på att hon inte gjort nåt på mer än 2 år, hon har varit mammaledig:D

Hon verkar vara en rejäl dam fast hon inte är så musklad, ser ju skitfin ut ;)

Jag vill helst inte heller höra Indra gråta men ibland måste hon få göra det.

Jag är ju ensam stående och har ingen som hjälper mig hemma eller nått så skulle hon vakna om jag står i duschen eller är på toa te x så får hon faktist ligga och gråta en stund för hon dör inte av det, men givetvis skyndar man sig för att bli klar. Och nu har ju tårarna börjat komma i mängder så man får dåligt samvete när man ser en tår på kinden.

Var på BVC me indra i går och hon växer bra och fick sin första vacc & hepati b spruta, det gillade hon inte och grät i ca 15 min efter det men sen var det bra och fick ingen feber som hon sa att indra kunde få,

BVC 2Mån & 3V e hon nu.
Vikt 6410g (förra besök var vid 1Mån & 3V då var vikt 5560g)
Längd 62cm (förra besök var hon 59cm)
Huvudomfång 40cm (förra besök 38,5cm)

ja rejäl är hon! hehe, och jag som aldrig har haft en häst över 158 lär ju få en chock! HUR fan ska jag komma upp första gången? smidig som en död ko är man ju, särskilt nu,. så det får nog bli pall ett halvår:D

förra gången jag letade häst skulle jag ha ett fullblod, valack över 165 som ridhäst-.efter en månad stod det i hagen ett varmblod, sto, 156cm travhäst! denna gången skulle jag ju inte ha nån alls.. hmmmm :D

ja hon var grymt omusklad, men et är ju inte så konstig, hennes rygg såg hemsk ut:crazy: när jag var på ullared kom det med en fårskinnsvojlock hem, utan att jag hade häst då eller ens tanke på att skaffa - det måste ha varit högre makter som spelade boll där för den kommer ypperligt till pass nu!

Hoppas hon visar upp lite steg vid ihopsläppet idag, och att jag får lite fler roliga bilder! Hon ska gå ihop med två feta isisar och ett 19 årigt fölsto som tror att hon är en tvåårig hingst så det finns nog chans!

BoR: vad bra hon har vuxit lilla Indra! funkar det bättre med magen nu eller använder ni fortfarande dropparna?

ang det där med att duscha/gå på skithuset osv som man har läst om att man inte hinner, jag har iaf inga problem med det. Om Moa ligger och sover men vaknar tar det ändå typ 15 minuter innan hon blir ledsen (hon har först legat och skällt på mig en stund med arga rop), likaså hon kan ofta igga en timme framför tvn om det ska vara så, så jag får lite "egentid" hehe:p

kl

gudars vad jag har skrattat igår, Lykke försöker göra pruttljud med munnen nu och hon blir sååååå frustrerad när det inte fungerar haha! helt galet, hon blir alldeles förtvivlad!
sen råkade jag riva henne igår på örat så det blev en liten rispa, tror ni jag höll på att dö av dåligt samvete eller? :o hon vart alldeles sammanbiten och tyst och tårarna bara rann! HUVVA!

vad fin!!! :love:

min dam har denna stam:

e:PEACE ON EARTH ee:IDEAL DU GAZEAU (FR)

u:CRYSTAS SPEED (FI) ue.CRYSTA'S STAR (US)

sen råkade jag riva henne igår på örat så det blev en liten rispa, tror ni jag höll på att dö av dåligt samvete eller? :o hon vart alldeles sammanbiten och tyst och tårarna bara rann! HUVVA!

vet hur det känns, jag råka dra matilda ganska hårt i håret när jag skulle dra upp hennes luva, jisses, vilket ramaski det blev!!! :eek:

comfort: finfin. :love: (använd stege vettja ;) )

Ja hon har verkligen vuxit och jag känner att man själv inte hinner med riktigt för det går för fort. Vi använder fortfarande minifom men nu har vi sänkt det från 20 droppar till bara 10 för hon på bvc sa att jag skulle testa och se om det funkade och jag tror nästan det gör det. Hoppas att man kan sluta med dom helst snart.

Ja indra brukar ligga och knorra och låta innan hon börjar gråta med, om hon vaknar när jag står duchen så tar det lite tid innan jag blir klar men brukar försöka ta en snabbis.

Använder du dropparna ännu?

Jadu det blir alldrig som man tänkt sig, hehe :P.
Hon ser kanonfin ut, du kommer säkert att få till henne till en kanonhäst ;).

b_o_r: Din skrutta har redan vuxit om min skrutta, tror jag har lättmjölk i mina tuttar :laugh:.

breccia_: Molly håller också på att lära sig göra pruttljud och ser jättekoncentrerad ut när hon försöker, och när hon lyckas blir hon såå glad :D.

nej dropparna slutade vi ofrivilligt med under julhelgen när de tog slut och apoteket hade stängt:D

hästen var inte lika hög i manken som jag hade för mig, men runt 165 är hon. Men hon är grymt reslig så öronen är typ 3 meter upp haha:D tur att hon är så himla snäll och tar ner huvudet när man borstar henne:p

om ni vill kan ni få se lite fler bilder på skönheten, aka "Knotarslet" som hon nog får kallas ett tag med tanke på hur omusklad hon är i bakdelen:p

kl

Sen två veckor tillbaka så har Tindra varit lite små förkyld.
Igår blev blev hon ännu sämre. Näsdropparna hjälpte inte alls, blev tätare och tätare. Hade svårt för att äta då hon inte fick luft genom näsan.
Ringde rådgivningen, de sa att vi skulle åka in till akuten med henne. Så kl 21,20 var vi där, kl 23,55 kom vi in på ett rum. Andningen var ansträngd och slemhinnorna var svullna. De tog prover på henne. Sög även ur lite slem i näsan. Och sen fick hon andas i en mask som det var nån slags koksalt lösning i. Sen kunde hon börja andas bättre igen. Kl 03,00 fick vi åka hem. Så 04,30 var vi i säng här hemma. Har varit en mycket slö dag i dag.

Usch vad maktlös man är i sådana här lägen :cry:

Nej men usch, stackars er :(.
Det värsta som kan hända är ju att ens barn mår dåligt och att man inte kan göra något.
Ni får ta det lugnt och inte anstränga er i onödan nu.
Hur mår lillstumpan nu då?

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 928
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 592
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama