et_flickan
Trådstartare
Ingen bebis och inga värkar. Smått molande i ländryggen bara. Blir smått galen här
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara att vänta och vila då… nåt verkar ju ändå vara på gång!Ingen bebis och inga värkar. Smått molande i ländryggen bara. Blir smått galen här
Åh, men det verkar ju ändå som att slutet på graviditeten är väldigt nära nu. Heja dig och bebisen!Ingen bebis och inga värkar. Smått molande i ländryggen bara. Blir smått galen här
Jag håller också på att tvätta bort allt. Vi har hållit på med renovering av tvättstugan, den är inte riktigt klar ännu, men fullt fungerande.Idag tänker jag faktiskt göra lite smått hemma mellan vilostunderna. Skura golven till exempel och städa lite överlag. Vem vet om det kanske kan sätta igång något en gång för alla. Farfar hämtar barnet så slipper de smärtsamma promenaderna till och från skolan. Just nu har jag en tvättmaskin på och tänker försöka tvätta bort det mesta.
Det blir säkert snart oavsett vad du gör. Tror nog mer på att vila så du har energi och ork kvar till förlossningen.Händer inte ett dugg här mer än att det fortfarande molar lite i ländryggen. Fick några riktigt smärtsamma förvärkar igår men det avstannade.
Fick ett bra råd att promenera snabbt upp för backar. Aa nej helst inte med denna smärta.
Varit på besök hos BM idag. Lillebror ligger åt rätt håll men högt upp fortfarande. Har UL hos läkare inbokat igen nästa vecka för att dels se att moderkakan inte ligger för öppningen men nu också för att se att han fortsatt ligger åt rätt håll iaf.
Hur stor var storebror när han föddes?UL idag och allt såg bra ut, förutom då en avvikelse i vikt som hamnade på -13% i systemet. Jag har för mig att storebror mättes till -11 eller 12% när vi gjorde tillväxtultraljud med honom första gången. Så man ser ju ett mönster, och troligen är det väl så att jag helt enkelt får små bebisar. Men nytt UL om 3,5 veckor. Vi får väl se då hur lika bröderna jobbar, för om jag räknar rätt så är UL-tiden samma dag som jag är i 37+5, dvs samma dag som storebror föddes på
Oj, en sån liten en! Min vägde 2745 g vid 37+5, och hade beräknats väga ca 3 kg om han hade varit fullgången, så han var inte per definition egentligen under normalvikt, utan mer bara i de lägre siffrorna. I mitt fall var det en lågt SF-mått, och ffa att det två gånger avstannade helt som gjorde att det blev tillväxtultraljud förra gången. SF-måttet den här gången har följt mitt förra väldigt troget, så bm och jag har varit inställda på att det är troligt att det blir aktuellt igen.Hur stor var storebror när han föddes?
Storebror här var en liten plutt på bara 2650g (40+3) när han kom. Ingen hade någon aning om att han skulle vara så liten så inget UL mer än RUL gjordes. Nu ska jag iväg imorgon på tillväxt UL för lillebror. SF måtten är exakt de samma med båda men säger nog inte så mycket om storleken på bebis egentligen. Jag vägde dock också lite när jag föddes så kan ju finnas en ärftlig faktor.
Inte så orolig alls över vikten. Har aldrig varit några som helst problem med storebror. Förstår att de vill ha koll men svårt att göra något åt om de är små antar jag…Oj, en sån liten en! Min vägde 2745 g vid 37+5, och hade beräknats väga ca 3 kg om han hade varit fullgången, så han var inte per definition egentligen under normalvikt, utan mer bara i de lägre siffrorna. I mitt fall var det en lågt SF-mått, och ffa att det två gånger avstannade helt som gjorde att det blev tillväxtultraljud förra gången. SF-måttet den här gången har följt mitt förra väldigt troget, så bm och jag har varit inställda på att det är troligt att det blir aktuellt igen.
Hoppas ni får bra besked imorgon!
Trodde du skulle ha bebis nästa gång du skrev i tråden! Hoppas han vill komma ut snart.Sista besöket hos bm och Lillebror har flyttat ner sig till ruckbar igen.
En vecka kvar till bf och noll känningar. Den 24 fick jag tid till samtal om igångsättning och jag vill inte ens tänka tanken på att behöva vara gravid så länge.
Trodde du skulle ha bebis nästa gång du skrev i tråden! Hoppas han vill komma ut snart.
Jag har mycket sammandragningar och tryck nedåt, hoppas han kommer snart.
För lite pepp om det nu blir så så var mitt (akuta) snitt helt odramatiskt, inte läskigt alls och jag var snabbt på benen efteråt. Det var superproffsig personal och inte obehagligt alls. Var också inställd på vaginal födsel. Har många runt omkring mig som snittats både planerat pga tex sätesbjudning, ”akut” som mig och urakut och alla har haft en helt okej upplevelseUL igår, moderkakan ligger inte helt där den ska utan 5mm över öppningen. Inget beslut som snitt än men ska tillbaka i 38+2 för ytterligare ett UL. Jag vill verkligen inte snittas, känns väldigt läskigt och obehagligt. Vad jag förstått det som är det främst pga blödningsrisken man överväger att göra det.
Pratat med en vän som är högt utbildad BM som tror jag kommer kunna föda normalt men med extra övervakning. Att man åker in så fort det startar för att kunna ha extra koll. Ska också be om att få göra en förlossningsplan innan.