Höstföräldrar 2023

Han kanske håller på att få fler tänder? R som är en rätt matglad typ blev bökig under en period, men efter någon/några veckor kom aptiten tillbaka och då verkade det som att det hade ploppat upp en hel drös kindtänder :)

Jag funderade på om det kan vara tänder. Han har en hel uppsättning med tänder redan, kan det ens komma fler? Han blev ledsen i kväll när det var dags för mat så nånting stör honom garanterat. Han fick till slut lite gröt som jag smaksatte med hallon och hällde ner i en klämmis. Den gick ner.

Idag var H själv på förskolan utan mig. Att få gå hem, sätta sig i soffan i tystnaden och dricka kaffe helt ostört är något jag måste vänja mig vid.

Men gud vad glad han blir när jag kommer tillbaka. Gullig som få!

Lilleman trivs nu ypperligt på förskolan. Det tog nästan fyra veckor av inskolning för att han skulle känna sig trygg. Nu äter han där med god aptit också.

Han blir 16 månader snart och går inte utan stöd. Jag är än så länge inte stressad men omgivningen stressar, att han måste upp och gå. Han tar sig fram mellan möblerna och kryper snabbare än en vessla, till och med katterna är långsamma nu :laugh:
Jag tror han är en sån individ som inte gör något han inte är 100% säker på. Han går när han känner att han kan.

Lilleman trivs nu ypperligt på förskolan. Det tog nästan fyra veckor av inskolning för att han skulle känna sig trygg. Nu äter han där med god aptit också.

Han blir 16 månader snart och går inte utan stöd. Jag är än så länge inte stressad men omgivningen stressar, att han måste upp och gå. Han tar sig fram mellan möblerna och kryper snabbare än en vessla, till och med katterna är långsamma nu :laugh:
Jag tror han är en sån individ som inte gör något han inte är 100% säker på. Han går när han känner att han kan.
Förstår inte denna stressen med att gå. Går han med stöd nu så kan han ju gå och är stark i benen. Då kommer han släppa när han känner sig redo. Lillebror här gick inte ordentligt förrän nu vid 15 månader, det enda man hörde innan var frågor om han kunde gå och påpekande om att det var sent. Det är helt normalt att inte gå förrän man är 18 månader även om de flesta verkar börja runt 1år.

Förstår inte denna stressen med att gå. Går han med stöd nu så kan han ju gå och är stark i benen. Då kommer han släppa när han känner sig redo. Lillebror här gick inte ordentligt förrän nu vid 15 månader, det enda man hörde innan var frågor om han kunde gå och påpekande om att det var sent. Det är helt normalt att inte gå förrän man är 18 månader även om de flesta verkar börja runt 1år.

Nej jag förstår inte heller varför det ska stressas. En har sagt att det är för att han fortfarande ammar och är för fäst vid mig, vad nu det har med hans motoriska utveckling att göra. Jag var själv sen med att gå, var nästan två år. Nu går jag felfritt :D

Han glömmer bort sig ibland och släpper taget när han står. Snabb som tusan är han dock med att sätta sig på rumpan när han kommer på det.

Det var jobbigt att lämna H på förskolan imorse efter gårdagen händelse när han blev nertryckt i golvet av ett annat barn. Jag som redan innan tyckte det var jobbigt att lämna honom kände mig som en skurk när jag gick därifrån. Ska snart hämta honom igen och hoppas det varit lugnt idag.

Jag tror lillebror har lyckats få vattkoppor… prickar på hela kroppen har han iaf. Vet inte vad det skulle vara annars? Verkar dock inte klia nämnvärt men det kanske det inte behöver göra?

Nej jag förstår inte heller varför det ska stressas. En har sagt att det är för att han fortfarande ammar och är för fäst vid mig, vad nu det har med hans motoriska utveckling att göra. Jag var själv sen med att gå, var nästan två år. Nu går jag felfritt :D

Han glömmer bort sig ibland och släpper taget när han står. Snabb som tusan är han dock med att sätta sig på rumpan när han kommer på det.
Vår dotter föddes i november-10 och gick april -12. Hon ammades aldrig.

Från ingenstans så släppte han bara taget om tv bänken och stod själv idag. Flera gånger och väldigt medvetet. Steget att gå är inte långt bort, han vill men vågar inte riktigt.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
3 761
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 095
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 127
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka