Höstföräldrar 2023

Idag hade H sovit på saken så förskolan var inte alls lika läskig som i fredags.

Han tycker dock det är väldigt jobbigt att sitta med vid bordet vid fruktstunden så idag fick han sitta i knät hos en av pedagogerna i stället och det gick lite bättre då men han vill fortfarande inte äta där.

Det kommer nog bli bra till slut. Han måste väl vänja sig vid miljön och alla barn ett tag. Ger det denna vecka och ser om det blir ännu bättre.

Idag hade H sovit på saken så förskolan var inte alls lika läskig som i fredags.

Han tycker dock det är väldigt jobbigt att sitta med vid bordet vid fruktstunden så idag fick han sitta i knät hos en av pedagogerna i stället och det gick lite bättre då men han vill fortfarande inte äta där.

Det kommer nog bli bra till slut. Han måste väl vänja sig vid miljön och alla barn ett tag. Ger det denna vecka och ser om det blir ännu bättre.
Kämpigt, men låter klokt att ge det veckan iaf. Helt plötsligt kan det lossna.

Vi är andra dagen på inskolningen och hittills har allt gått som på räls. Just nu sitter jag med på vilan och han sover. Har ätit bra både igår och idag, höjdpunkten var helt klart varit när der varit sångstund.

Kämpigt, men låter klokt att ge det veckan iaf. Helt plötsligt kan det lossna.

Vi är andra dagen på inskolningen och hittills har allt gått som på räls. Just nu sitter jag med på vilan och han sover. Har ätit bra både igår och idag, höjdpunkten var helt klart varit när der varit sångstund.

Det lossnade liite idag. Jag förpassade mig själv till personalrummet efter att ha vinkat hej då till H. Han sa inte ett ljud när jag gick. Tror inte han förstått vad som händer när jag går ännu, men det kommer väl.

Va härligt att det går så bra för din grabb.

Så duktiga era killar är, det är ju en stor stor omställning för dem!

R ska börja förskolan i slutet av mars, då är han 16 månader gammal. Vi får väl se vad han är i för fas då men just nu känns det som att han kommer gilla det. Han har dessutom extra trygghet i form av storebror som går på samma förskola, och förskolan är så pass liten att det bara finns en avdelning. R är ju redan med och hämtar och lämnar så miljön är heller inte helt obekant.

Idag var det verkligen stökigt på förskolan. Jag är fortfarande tveksam om H är redo. Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig ang att jag kanske vill ha han hemma en stund till. Har ni några tips?

Idag var det verkligen stökigt på förskolan. Jag är fortfarande tveksam om H är redo. Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig ang att jag kanske vill ha han hemma en stund till. Har ni några tips?
Till förskolan? Det behöver du väl inte formulera? Här får man ha barnen hemma 2 månader utan att bli av med platsen, det borde ju bara vara att meddela att du tar ledigt och har barnet hemma :)?

Idag har jag suttit i personalrummet hela dagen i stort sett. Gick ner när han skulle vila och sedan var jag med efter vila när vi åt mellis. Går hur bra som helst och imorgon lämnar jag kl 9 och går hem. Tror det kommer fungera kanon.

Att vara ute är dock ingen höjdare, imorse när vi kom gjorde han en riktig praktvurpa med ansiktet rakt i gruset, började blöda både i näsan, på läppen och i munnen stackarn. Han är ju ännu inte jättebra på att gå och dessutom halt. Känns bra att de mest är inomhus just nu de tider han är där.

Idag har jag suttit i personalrummet hela dagen i stort sett. Gick ner när han skulle vila och sedan var jag med efter vila när vi åt mellis. Går hur bra som helst och imorgon lämnar jag kl 9 och går hem. Tror det kommer fungera kanon.

Att vara ute är dock ingen höjdare, imorse när vi kom gjorde han en riktig praktvurpa med ansiktet rakt i gruset, började blöda både i näsan, på läppen och i munnen stackarn. Han är ju ännu inte jättebra på att gå och dessutom halt. Känns bra att de mest är inomhus just nu de tider han är där.

Men stackarn. Vurpor är inge roliga.

Sitter i personalrummet just nu ja. Det är så blandade känslor det här. Jag tror egentligen att jag tycker det är jobbigast att han ska börja förskolan. Det är nog faktiskt jag som inte är redo. Idag log han åt personalen när vi gick in men han är snabb på att stå och hänga vid mig så fort han sätts ner därför gick jag iväg i stället.

Jag älskar våran band vi har. Det var något jag saknade med dottern men ibland är det liiite jobbigt att ständigt ha en följeslagare runt benen.

Det gick jätte bra idag så pass att de ringde och sa att jag fick gå hem om jag ville. Fick en bild av dom på en glad H och han hade gått iväg på egna äventyr och kollat runt. Det var få barn så det var mycket lugnt på avdelningen.

Va konstigt det var att vara hemma i en hel timme själv utan H. Det var tyst, jag fick dricka varmt kaffe och sitta på toa utan besök. Minns inte när det hände sist.

H är förkyld. Min magkänsla imorse sa att han skulle vara hemma från förskolan. Han var inte synligt sjuk men blev snabbt snorig och trött. Nu sover han i min famn sen klockan tio och han blir varmare och varmare så troligen har han feber också. Lilla vännen :heart

Jag börjar dock bli otroligt kissnödig. Vill gärna att han får sova ut då han sovit riktigt dåligt i natt, sämre än han brukar😢

Vad det nu än är för elakt H har fått så får det gärna försvinna, helst igår. De senaste två nätterna har varit värre än någonsin, han är så tätt i näsan och hostar tills han blir ledsen och gråter. Det gör så ont i mig att se honom så. Jag har faktiskt fuskat lite och gett honom nässpray för tvååringar då physiomer inte fungerat alls på nätterna och han blivit väldigt ledsen över att inte kunna amma.

Har dock inga förhoppningar på att jag slipper undan detta så när väl han är frisk(are) är det väl min tur eller så får storasyster det och ingen får sova ändå.

Vad det nu än är för elakt H har fått så får det gärna försvinna, helst igår. De senaste två nätterna har varit värre än någonsin, han är så tätt i näsan och hostar tills han blir ledsen och gråter. Det gör så ont i mig att se honom så. Jag har faktiskt fuskat lite och gett honom nässpray för tvååringar då physiomer inte fungerat alls på nätterna och han blivit väldigt ledsen över att inte kunna amma.

Har dock inga förhoppningar på att jag slipper undan detta så när väl han är frisk(are) är det väl min tur eller så får storasyster det och ingen får sova ändå.
Otrivin har nässpray för barn som man kan använda från 1år. Har gett det till J vid några tillfällen, funkar bra men han blir väldigt arg just när man ger.

Hoppas han mår bättre nu!

Otrivin har nässpray för barn som man kan använda från 1år. Har gett det till J vid några tillfällen, funkar bra men han blir väldigt arg just när man ger.

Hoppas han mår bättre nu!

Jag hittade ingen när jag var inne på apoteket sist och inget på Apotea heller? Är jag blind tro?
Han mår något bättre. Hade feber i onsdags sista gången och nu är han bara snorig.

Hör och häpna. Han sover! Inte hela nätter men han sover tre timmar åt gången. Jag har fått sova ut två nätter i rad trots att han är förkyld. Nu jinxar jag troligen nåt och han kommer sova dåligt igen men det gör inget.

Liknande trådar

Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 794
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 273
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 450
Senast: Derivata
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
7
· Visningar
465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka