Höstföräldrar 2023

Vecka 37 nu.

Kan jag bli större än vad jag är nu?
Men tänk att jag strax har en bebis på utsidan? Jag har lite smått svårt att tro på det. Det känns lite overkligt. Vi skulle ju inte ha fler barn och jag hade sörjt klart det och ställt in mig på det och nu är jag snart tvåbarnsmamma.

Väskorna är nästan färdiga. I alla fall lillebrors. Min packar jag om eftersom att jag måste ta kläder ur den pga har absolut ingenting att ha på mig.

De senaste dagarna har sammandragningarna jag haft länge ändrat karaktär till att kännas mer. Måste stanna upp om jag är ute och går till exempel och det känns att han ligger långt ner. Det ilar i hela underlivet när han bökar runt.

Längtar tills han är ute. Vill se vem han är samtidigt som jag är peppad på att få tillbaka min kropp. Är less på att vara ständigt kissnödig till exempel :laugh:
 
Jag är verkligen så trött. De senaste dagarna har jag gått upp säkert en gång i timmen på natten för att pinka. Det tar så mycket på min psykiska mående. Inte blev det bättre av att dottern somnade runt halv ett i natt. Hon kunde verkligen inte sova.

Den där igångsättningen som spec mödravården rekomenderade känns lockande just nu :sleep:
 
Usch. Lider med dig. Jag hatade hatade de där sista veckorna. Känns som att sitta i fängelse och fängelset är ens egen kropp. Ryser och tycker synd om gravida kvinnor jag ser. Dock kan jag längta tillbaka till de där första dagarna/veckorna med helt nyfödd. Det är så magisk tid. Och du är snart där ❤️
 
Usch. Lider med dig. Jag hatade hatade de där sista veckorna. Känns som att sitta i fängelse och fängelset är ens egen kropp. Ryser och tycker synd om gravida kvinnor jag ser. Dock kan jag längta tillbaka till de där första dagarna/veckorna med helt nyfödd. Det är så magisk tid. Och du är snart där ❤️

Ja det är verkligen som ett fängelse. Längtar så efter att kunna gå utan smärtor och ligga på rygg utan att få andnöd.
 
Jag var hos bm igår och även om allt såg bra ut så bokade vi in en extra tid om två veckor. Min mage är fortsatt ganska liten, och även om den följer sin kurva så jämförde hon med min kurva förra gången och då var det nu inom 1-2 veckor som min mage slutade växa. Det resulterade då i ett tillväxtultraljud, och när det hände två veckor senare blev det ett till. Så för säkerhetsskull så tar vi en extra mätning av magen om två veckor för att se om det stannar av denna gången också. Känns bra!

Jag är annars väldigt sugen på att få det nya vaccinet mot RS-virus för gravida. Pratade med min bm om det, och det är inte troligt att det kommer hinna komma något beslut om det under min återstående graviditet men att det kanske kunde gå att distribuera om jag var villig att betala för det. Jag håller tummarna!
 
Jag är så galet varm! Svettas så fort jag gör något, för att inte tala om på nätterna. Har nu iaf hittat ett svalt täcke som fungerar ok tillsammans med öppna fönster. Stackars sambon ligger och fryser :angel1:
Är less på att vara sjukskriven också, saknar verkligen kontakt med andra människor.
 
Jag är så galet varm! Svettas så fort jag gör något, för att inte tala om på nätterna. Har nu iaf hittat ett svalt täcke som fungerar ok tillsammans med öppna fönster. Stackars sambon ligger och fryser :angel1:
Är less på att vara sjukskriven också, saknar verkligen kontakt med andra människor.
Om du har en kylmatta till hundarna så lägg den i sängen! Fungerar faktiskt bra 😄
Samt frys in en 1,5 liters petflaska, rulla in i en kökshandduk och lägg den bredvid dig i sängen. Har testat och det hjälper jättemycket 😜
 
Lillebror är rörlig tyckte barnmorskan idag. Känns väl sådär. Det betyder ju att jag måste in till förlossningen ifall vattnet går :arghh:
 
Lillebror är rörlig tyckte barnmorskan idag. Känns väl sådär. Det betyder ju att jag måste in till förlossningen ifall vattnet går :arghh:
Min nya barnmorska sa att det inte alls är ovanligt att andra barnet aldrig fixerar sig, hon trodde inte att lillebror skulle göra det för mig.

Varit och träffat en underbar läkare idag som tillhör samma team som Min barnmorska. Fick sjukskrivningen förlängd tills bebis är ute. Känns skönt för foglossningarna är mycket bättre sedan jag slutade jobba.
 
Min nya barnmorska sa att det inte alls är ovanligt att andra barnet aldrig fixerar sig, hon trodde inte att lillebror skulle göra det för mig.

Varit och träffat en underbar läkare idag som tillhör samma team som Min barnmorska. Fick sjukskrivningen förlängd tills bebis är ute. Känns skönt för foglossningarna är mycket bättre sedan jag slutade jobba.

De har väl mer plats där inne. Men jag gillar inte att jag ska behöva spendera mer tid än nödvändigt på förlossningen eftersom jag och sjukhus inte är en bra kombo.

Skönt att du fick förlängd sjukskrivning. Lite avis att du får ta del av min barnmorska dock, hehe!
 
Här har vi en till som inte fixerat sig. Jag är dock inte omföderska. Tveksamt om han kommer fixera sig sa bm.
Jag har iaf jobbat min sista dag nu, känns lite vemodigt. Kommer sakna jobbet och kollegorna.
Får se vad jag ska fördriva dagarna med, jag är en rastlös själ utan krämpor så det är svårt att ta de lugnt känner jag.
 
De har väl mer plats där inne. Men jag gillar inte att jag ska behöva spendera mer tid än nödvändigt på förlossningen eftersom jag och sjukhus inte är en bra kombo.

Skönt att du fick förlängd sjukskrivning. Lite avis att du får ta del av min barnmorska dock, hehe!
Ja det förstår jag. Hoppas att det upplägget sprider sig i stora delar av landet. Dessutom verkar det vara de riktiga guldkornen som jobbar inom Min barnmorska. Så glad att jag fick plats!

Hur kommer det sig att du måste åka in så tidigt om bebis inte är fixerad? Min BM nämnde ingenting om det, men beror kanske på att de kommer hem och gör kontroller innan man åker in.
 
Ja det förstår jag. Hoppas att det upplägget sprider sig i stora delar av landet. Dessutom verkar det vara de riktiga guldkornen som jobbar inom Min barnmorska. Så glad att jag fick plats!

Hur kommer det sig att du måste åka in så tidigt om bebis inte är fixerad? Min BM nämnde ingenting om det, men beror kanske på att de kommer hem och gör kontroller innan man åker in.

Tydligen kan navelsträngen komma i kläm om vattnet går. Min barnmorska verkade inte särskilt orolig för det dock.
Är väl bara jag som tycker det är lite jobbigt det här. Han var ju ruckbar förra gången jag var där och nu låg han längre upp.
 
Smått besviken på min mor som nu bestämt sig för att åka till Stockholm, 34 mil bort, såhär nära bf. Hon fick ta bort sin häst idag och det tog väldigt hårt på henne så i affekt åker hon bort. Vi som bestämde redan från början att hon skulle ta dottern när lillebror kommer och då bo hemma hos oss så katterna får sällskap. Nu måste jag tänka om. Tur att jag har jätte snälla svärföräldrar som kan ställa upp och ett helt gäng vänner som gärna löser det så de kan passa våran dotter och kolla till katterna. Men det var inte såhär jag ville ha det :(
 
Smått besviken på min mor som nu bestämt sig för att åka till Stockholm, 34 mil bort, såhär nära bf. Hon fick ta bort sin häst idag och det tog väldigt hårt på henne så i affekt åker hon bort. Vi som bestämde redan från början att hon skulle ta dottern när lillebror kommer och då bo hemma hos oss så katterna får sällskap. Nu måste jag tänka om. Tur att jag har jätte snälla svärföräldrar som kan ställa upp och ett helt gäng vänner som gärna löser det så de kan passa våran dotter och kolla till katterna. Men det var inte såhär jag ville ha det :(
Så jobbigt att få ändrade förutsättningar, det är förstås inte alls optimalt. Men skönt att det finns lösningar i alla fall! När är bf?
 
Så jobbigt att få ändrade förutsättningar, det är förstås inte alls optimalt. Men skönt att det finns lösningar i alla fall! När är bf?

Det är 16 oktober. Hyfsat nära. 19 dagar bort. Jag tror han kommer senare dock.

På ett sätt är jag glad att det blev såhär ändå då min mamma verkar vara lite ostabil i sitt mående. Det har barkat åt fel håll ett tag nu men hade väl hoppats på att det skulle bli bättre. Hade nog inte haft samvete att lämna dottern där nu.
 
V.39, det kan komma en bebis när som helst nu :eek:

Har massa förvärkar så denna vecka är besvärlig när det kommer till att få iväg barnet till skolan. Men hennes farfar och mormor hjälps åt. Tack och lov för personer som dom :heart

Jag tror han kommer nästa vecka när maken jobbar natt. Bara för att han inte sovit något på natten. Hoppas denna förlossning startar som dotterns. Då gick vattnet på morgon, maken jobbade förmiddag och hade inte sovit en blund på natten, jag skickade honom i säng så han fick sova och väckte honom när jag inte längre kunde hantera värkarna själv. Då åkte vi in till förlossningen. Sex timmar efter det var hon ute. Sådär supersmidigt liksom.

Det läskiga är att vi har nio mil till förlossningen. Det kan nog gå fort den här gången.
 
Klockat värkar. Har inte speciellt långa och intensiva eller särskilt regelbundna men de känns. Och en ännu en bit av slemproppen lossnade nu vid toabesök. Något händer i kroppen nu helt klart. Gått på toa halva dagen, magen är helt klart orolig.
 
Klockat värkar. Har inte speciellt långa och intensiva eller särskilt regelbundna men de känns. Och en ännu en bit av slemproppen lossnade nu vid toabesök. Något händer i kroppen nu helt klart. Gått på toa halva dagen, magen är helt klart orolig.
Åh vad skönt!
Hoppas bebis har kommit nu eller gör det snart!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 855
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: enough
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
530
Senast: Gabby_Ossi
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 515
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp