Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Naturen har verkligen sett till så att man vet när man är klar med barn. Kan inte säga att denna graviditet varit extra jobbig eller så (förra var betydligt värre) men är så aldrig mer.

säkert påverkar de att detta är femte graviditeten på lika många år (tummen upp till de kvinnor som föder 13+ barn och har ett nytt vart 15 månad)
 
Här kommer lite gnäll...
Vecka 31 idag och jag känner mig så jäkla tung i kroppen. Det trycker mer än det gjort innan nedåt och åderbråcken blir inte direkt bättre. Allt är i princip obekvämt förutom att ligga med benen i högläge på soffan. Tanken på att det är ca två månader kvar känns sådär just nu. Känner mig redan så färdig med denna graviditet.
Jag och sambon ska dra iväg på hotell och spa en natt nästa vecka och det ska bli så obeskrivligt skönt att ligga o flyta runt i vattnet 😍
Vi var på badhuset förra veckan.. Det var helt underbart att bada, längtar verkligen tillbaka..! Och då är ju spa 100 ggr härligare än ett badhus.. :laugh:
 
Fyy vad allting känns jobbigt nu! Så jäkla stor och tung, känner mig som en stor elefant. TRÖTT. Orkar jobba men sen är det tvärstopp. Kommer hem till ett hem i kaos pga renovering som tar hundra år. Har inget kök så får stå på altanen och laga mat i alla väder :arghh: Hade också glömt att maken fyller år på måndag och idag är nog sista dagen jag hinner fixa present. Affärerna stänger om 50 minuter så det är bara att rappa på! Hungrig, trött och med sammandragningar from hell.

Fy fan alltså. Varför utsätter man sig :meh:
 
Jag känner också att allting just nu är en enda lång uppförsbacke. Förutom att det är tungt och jag är orörlig så har foglossningen blivit mycket värre och jag klarar knappt att göra någonting. Sover dessutom väldigt dåligt om nätterna vilket gör att dagarna känns som ett töcken. Har semester nästa vecka också men kommer nog inte att fixa att gå tillbaka till jobbet sen som det är nu. Fem veckor kvar till BF, jag hoppas innerligt att det inte går över tiden men det känns som att det är lika bra att ställa in sig på att det kommer att hända...

Men på den ljusa sidan så såg allting bra ut när jag var hos barnmorskan idag och alla värden håller sig fina. Alltid något. Längtar så tills det lilla livet är ute, är så nyfiken på vem det är :heart
 
Jag är också smått less och är inte alls lika långt gången som ni.
Känner mig som en uppblåst ballong.
Nu har jag inget jobb på tre veckor i alla fall. Plugga kan jag göra från soffan, så det känns bra.
Två veckor till läkarbesök och ultraljud på spec.mvc, längtar så jag får se att allt är ok.
 
Är less på kvällarna, när ryggont och uppblåstheten gör sig mest påmind... men tror det kommer kännas lättare för mig efter denna veckan, för sen jobbar jag inget mer 🥳

Känns bra att slippa passa tider osv, allt är så mycket jobbigare nu och jag går ju väldigt mycket på jobbet. Så den delen känns skönt att slippa snart. Sen är det inte lätt hemma med en tvååring 😅 men hoppas dottern hjälper som distraktion så jag inte blir för rastlös 😜
 
Man ska ju ligga på vänster sida för att blodflödet ska vara optimalt, men jag tycker jag får svårt att andas då 🙄 Är mycket bekvämare att ligga på höger sida.
Jag byter sida typ 30 ggr per natt, mina höfter och ena axel protesterar om jag ligger för länge åt ena eller andra hållet. Tänker att man får göra så gott man kan nu när allt är bökigt och tungt. Beror säkert på hur barnet ligger etc men för mig är också höger sida bekvämast.
 
Hela kroppen protesterar mot en och samma sida i mer än tio minuter, jag måste vrida och vända på mig som en mask. Varje gång jag vaknar till från höger sida eller rygg får jag så sjukt dåligt samvete och tänker att jag har skadat bebis 😔
 
Man ska ju ligga på vänster sida för att blodflödet ska vara optimalt, men jag tycker jag får svårt att andas då 🙄 Är mycket bekvämare att ligga på höger sida.

Håller med! Vänster sida får jag dels svårare att andas och mår också lite illa? Plus som @Monkie och @Martenix skriver så får jag också ont efter ett kort tag och måste byta sida oavsett. Har börjat sova mycket sämre bara de senaste tre nätterna, det är hemskt. Har min gravidkudde som jag lägger mellan knäna och under magen, så långt är allt väl, men nu har jag börjat få ont i vristerna, kramp i fötter och vader och dessutom ont i höfter. Får liksom inte till hur jag ska ligga med fötterna för att det ska bli skönt. Och så det ständiga dåliga samvetet för att jag inte klarar att ligga på vänster sida.
 
Håller med! Vänster sida får jag dels svårare att andas och mår också lite illa? Plus som @Monkie och @Martenix skriver så får jag också ont efter ett kort tag och måste byta sida oavsett. Har börjat sova mycket sämre bara de senaste tre nätterna, det är hemskt. Har min gravidkudde som jag lägger mellan knäna och under magen, så långt är allt väl, men nu har jag börjat få ont i vristerna, kramp i fötter och vader och dessutom ont i höfter. Får liksom inte till hur jag ska ligga med fötterna för att det ska bli skönt. Och så det ständiga dåliga samvetet för att jag inte klarar att ligga på vänster sida.

Ja lite illa kan jag också må faktiskt! Däremot får jag inte alls lika ont i höfterna som i förra graviditeten. Då fick vi köpa en till tjock bäddmadrass och lägga ovanpå den gamla i typ vecka 24-25 för att jag inte kunde ligga på sidan. Nu kan jag sova flera timmar på höger sida utan att få ont.

Usch vad jobbigt med kramp. Det gör ju så ont!
 
Förra gången jag var hos bm var mitt blodtryck liiite på gränsen. 130-nånting/87 (gräns 140/90), så bm rynkade lite på pannan. Blev man ju lite orolig att det är någon havandeskapsförgiftning på G 🙄 Nämnde det för en äldre sköterska på jobbet och hon erbjöd sig direkt att ta blodtrycket på mig. 125/75 sittande och 100/75 stående, så jag har ju lågt tryck 😂
 
Förra gången jag var hos bm var mitt blodtryck liiite på gränsen. 130-nånting/87 (gräns 140/90), så bm rynkade lite på pannan. Blev man ju lite orolig att det är någon havandeskapsförgiftning på G 🙄 Nämnde det för en äldre sköterska på jobbet och hon erbjöd sig direkt att ta blodtrycket på mig. 125/75 sittande och 100/75 stående, så jag har ju lågt tryck 😂
[/w QUOTE]

jag kan aldrig ta trycket hos bm, de blir på tok för högt. För min del handlar det nog om att jag alltid lyckas komma i sista Minuten och får stressa
 
:mad:
Tjejen jag köpt andningslarmet av glömde skicka det i måndags, skulle göra det i tisdags. Jag hörde av mig igår kväll och bad att hon skulle swisha tillbaka om hon inte har möjlighet att skicka... Ser att hon inte öppnat meddelandena. Troligtvis har hon ju sett att hon fått dem och tänker blåsa mig. Jäkla skit... Tänker rapportera till Facebook ikväll om jag inte hör något men troligtvis får jag väl inte pengar tillbaka. Annars får jag väl köpa ett annat, men känns surt att bli blåst!
 
:mad:
Tjejen jag köpt andningslarmet av glömde skicka det i måndags, skulle göra det i tisdags. Jag hörde av mig igår kväll och bad att hon skulle swisha tillbaka om hon inte har möjlighet att skicka... Ser att hon inte öppnat meddelandena. Troligtvis har hon ju sett att hon fått dem och tänker blåsa mig. Jäkla skit... Tänker rapportera till Facebook ikväll om jag inte hör något men troligtvis får jag väl inte pengar tillbaka. Annars får jag väl köpa ett annat, men känns surt att bli blåst!

Men nej vad surt! Hur orkar folk??
 
Nä, man blir besviken! Jag har all förståelse för att saker kan komma emellan, men tycker gott man kan informera om det i så fall. ☹
Gud vad trist.
Jag skulle köpa en bok till mina studier begagnat.
Hon såg mina meddelanden att jag swishat, men hon ignorerade det och nån bok kom aldrig.
Hon såg tom mina meddelanden där jag skrev och sa att jag förstod att saker kunde komma emellan osv osv, men hon svarade aldrig.
Så jäkla fult beteende av folk.
 
Messade och skrev att jag kommer rapportera och göra polisanmälan om hon inte skickar antingen varan eller pengarna tillbaka innan eftermiddagen.
Plötsligt såg hon mina meddelanden 😅. Fick en rövarhistoria om att barnet blivit kidnappat så det var därför... Bara det att 25 minuter tidigare var det kidnappade barnet i sin bilbarnstol på bild i flödet...

Fick tillbaka halva summan först så fick skriva att jag menade hela summan...

Men nu är pengarna insatta och jag ska köpa ett annat istället. Pust, vad trött man blir!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 566
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp