Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså hjälp vad ont jag haft idag. Dels massa sammandragningar och värk långt ner både i magen och ryggen och sen har jag fått som kramp till höger i magen som varit så stark att jag vikt mig dubbel och inte kunnat röra mig O_o Fy fasen vad ont det gjorde. Har städat och tvättat en massa idag så är väl därför. Pratade med en kompis som upplevde exakt samma i slutet av sin graviditet och hennes unge föddes i normal tid, så jag tänker att det nog inte är någon fara :angel:
Var rädd om dig!
 
Ska skaffa amningsbehå. Vilka gillar ni bäst? De med spänne man knäpper upp uppifrån eller de med skärning i mitten, ser ut som att man bara drar isär dem.
 
Ska skaffa amningsbehå. Vilka gillar ni bäst? De med spänne man knäpper upp uppifrån eller de med skärning i mitten, ser ut som att man bara drar isär dem.

Föredrar också de med knäppen. De bästa jag haft är ifrån Lindex, ser ut som en vanlig bh men utan båge, ger bra stöd 👍🏼 Nattetid har jag haft sån med skärning i mitten dock (från medela) tyckte de var bekvämast att sova med
 
Det gör nog det. Tycker att jag vilar mycket hemma men inte tillräckligt ändå då. Brukar tänka på hur fasen gjorde dom förr? När dom var tvungna att arbeta på gården eller så trots att dom var gravida och hade ont? Föddes väl säkert många bebisar för tidigt då iofs.

Spännande! Eller ja 😂 Har också bm-besök på tisdag. Hoppas bebis har vänt sig neråt, vilket jag tror.

Ja, hur gjorde de förr? Tänker på min gammelmormor som hade 10 barn och en man som jobbade och slet tungt och som nog inte var mkt till hjälp när han kom hem. Men, mormor sa att gammelmormor aldrig satt ner och det ligger väl nåt i det... Usch, allt var inte bättre förr...
 
Ja, hur gjorde de förr? Tänker på min gammelmormor som hade 10 barn och en man som jobbade och slet tungt och som nog inte var mkt till hjälp när han kom hem. Men, mormor sa att gammelmormor aldrig satt ner och det ligger väl nåt i det... Usch, allt var inte bättre förr...

Nej verkligen inte. Kvinnor hade det sannerligen inte lätt. Usch vad hemskt att bära och föda 10 barn O_o
 
Är det okej att fira att 7 veckor sommarlov för barnen ÄNTLIGEN tog slut idag 😅🤐

9CFCB2D3-3ADC-420C-9653-F12AEBF42338.webp

Sprang en timme på stan på jakt efter ”bättre” byxor åt yngre sonen (måste vara jeggings pga kroppsform men de finns ju bara på tjejsidan som stuprörsjeans)

ledde i alla fall till Ont i fogarna och sammandragningar, tur jag kunde slänga mig på soffan sedan
 
Ska skaffa amningsbehå. Vilka gillar ni bäst? De med spänne man knäpper upp uppifrån eller de med skärning i mitten, ser ut som att man bara drar isär dem.
Jag har behövt ha amningsbh i säkert tio veckor redan, om inte mer.
De jag hade efter sonen var född är för stora, så kostade på mig ett par nya. Dessa från Zalando är de bästa jag haft. Får se om jag känner lika när jag väl ammar sen, men såhär innan är de guld värd för mig.
 
Jag har börjat få så ont under fötterna, särskilt den högra. Det kommer både efter en dag på jobbet och när jag varit stilla hemma. Känns som jag överansträngt foten liksom, som träningsvärk i fotsulan.

Har inte gått upp så mycket i vikt att jag tycker det ska påverka, men det kanske det gör ändå :confused:.
 
Jag har börjat få så ont under fötterna, särskilt den högra. Det kommer både efter en dag på jobbet och när jag varit stilla hemma. Känns som jag överansträngt foten liksom, som träningsvärk i fotsulan.

Har inte gått upp så mycket i vikt att jag tycker det ska påverka, men det kanske det gör ändå :confused:.
Knepigt. Kan det ha med att göra att det svullnat på något vis?
 
Jag har börjat få så ont under fötterna, särskilt den högra. Det kommer både efter en dag på jobbet och när jag varit stilla hemma. Känns som jag överansträngt foten liksom, som träningsvärk i fotsulan.

Har inte gått upp så mycket i vikt att jag tycker det ska påverka, men det kanske det gör ändå :confused:.

tror det har att göra med att även andra leder än fogarna påverkas av hormonerna som orsakar foglossning. Så de gör att de små benen i foten ”flyttar” på sig.

om man nu försöker förklara det vääääldigt amatörmässigt 🤣
 
Tycker inte det är svullet och det är både när jag har stödstrumpor och när jag är utan.
Kan påpekas igen - graviditet är inte min starka sida :p.
Skönt att hon är ute snart 🤗

Jag läste på gravidappen om graviditetsbesvär och konstaterade att jag har alla på listan, mer eller mindre. 😬
 
Vecka 35+0 och bm-besök. Bm blev osäker på hur bebis ligger så dom var två st som gjorde ultraljud och kände och klämde. Dom kom fram till att det nog är en stor bebis 🙈 Huvudet ner men långt från fixerat. Hjärtljuden över min navel och av den anledningen blev han osäker på hur han låg. Men som sagt, ser ut som stor bebis. Jag som köpt så mycket fina kläder i strl 50 😂

Hade högt blodtryck dock. Men tog ju på jobbet i fredags och då var det inte högt så är inte särskilt orolig. Ska ta om på jobbet.
 
Jag har börjat få så ont under fötterna, särskilt den högra. Det kommer både efter en dag på jobbet och när jag varit stilla hemma. Känns som jag överansträngt foten liksom, som träningsvärk i fotsulan.

Har inte gått upp så mycket i vikt att jag tycker det ska påverka, men det kanske det gör ändå :confused:.

Låter som Plantar fasciit. Har haft skiten i snart 5! år och det vägrar släppa. Om jag borde du skulle jag kolla upp tejpning (finns på YouTube) och även vara noga med bra skor. Hoppas det går över snabbt! Sök sjukgymnast om det inte släpper!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 566
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp