Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har god lust att kasta ut min oxå!! Han snarkar så mycket att jag får ligga och sparka honom ett par gånger varje natt för att det ska bli tyst 🙄
Har god lust att sparka ut min med, då han sover igenom när sonen sparkar på mig och ska upp i min säng. Vi ska dock prova byta säng med varandra, så han är närmast sonen istället.
 
Har god lust att sparka ut min med, då han sover igenom när sonen sparkar på mig och ska upp i min säng. Vi ska dock prova byta säng med varandra, så han är närmast sonen istället.
Ja vad är det med männen, låtsassover dom eller vaknar dom inte av att deras barn gråter/sparkar osv? Vi har samma problem här. Sonen vaknar ofta och vill upp o våran säng, men mannen hör inte att det står ett barn och skrikgråter två meter ifrån honom.... suck.
 
Ja vad är det med männen, låtsassover dom eller vaknar dom inte av att deras barn gråter/sparkar osv? Vi har samma problem här. Sonen vaknar ofta och vill upp o våran säng, men mannen hör inte att det står ett barn och skrikgråter två meter ifrån honom.... suck.
Vi har tagit bort ena sidan från spjälsängen och har den mot min säng, så här behöver sonen inte ens gråta utan han klättrar helt enkelt över själv.
 
Låter som Plantar fasciit. Har haft skiten i snart 5! år och det vägrar släppa. Om jag borde du skulle jag kolla upp tejpning (finns på YouTube) och även vara noga med bra skor. Hoppas det går över snabbt! Sök sjukgymnast om det inte släpper!
Läst på nu och det låter ju verkligen likt. Ska inskaffa tejp imorgon.
 
Ja vad är det med männen, låtsassover dom eller vaknar dom inte av att deras barn gråter/sparkar osv? Vi har samma problem här. Sonen vaknar ofta och vill upp o våran säng, men mannen hör inte att det står ett barn och skrikgråter två meter ifrån honom.... suck.

Jag har faktiskt motsatt problem, min sambo vaknar av minsta ljud och har dessutom en överjordisk hörsel, men det är också störande för att han är så känslig för dålig sömn och kräver total tystnad för att sova bra. Det gör det väldigt svårt för oss att hitta ett hus som han kan acceptera ljudnivån i 😅. Är också rädd att han inte ska sova en blund efter barnen kommit. Jag sover däremot igenom det mesta.
 
Jag har faktiskt motsatt problem, min sambo vaknar av minsta ljud och har dessutom en överjordisk hörsel, men det är också störande för att han är så känslig för dålig sömn och kräver total tystnad för att sova bra. Det gör det väldigt svårt för oss att hitta ett hus som han kan acceptera ljudnivån i 😅. Är också rädd att han inte ska sova en blund efter barnen kommit. Jag sover däremot igenom det mesta.
Smygläser i tråden. Min sambo vaknar också lättare än mig, och sonen ligger alltid och sparkar på henne i sängen. Fast jag tror nog att sonen sparkar på mig en del med fast jag inte märker det :angel: Hon vaknar också betydligt lättare om han hostar, ropar eller så.

Sonen sover fortfarande med oss men vi försöker att få honom att sova själv (mest vi som är bekväma), sambon gnäller jämt över sparkandet osv, att hon ”aldrig” får sova ifred. En natt när sonen faktiskt låg kvar i sin egen säng hade sambon gått och lagt sig där också på natten för att hon saknade honom så mycket :love: :rofl:

Sonen är 3,5 år, han har en stor egen säng och om det blir snurrigt kan det vara för att vi är två tjejer (jag bar barnet) :D
 
Hur gick det för dig idag @KarinStarfighter ?

Jo, det gick bra. Doktorn var typ lika gravid som jag 😂 tappen var 4,5 cm och inte alls påverkad. Ingen sjukskrivning planeras utan hon bedömde sammandragningarna som ofarliga om än jobbiga för mig. Fick rådet att vila så mycket som möjligt och att jag såklart får ringa förlossningen om det inte släpper.

Tyvärr har jag åkt på foglossning nu. Hade det inte alls förra gången 😩 Igår hade jag så ont att jag knappt kunde gå ur bilen efter jobbet. Är lite orolig för hur jag ska orka med jobb och barn fram till partus 😔
 
Jo, det gick bra. Doktorn var typ lika gravid som jag 😂 tappen var 4,5 cm och inte alls påverkad. Ingen sjukskrivning planeras utan hon bedömde sammandragningarna som ofarliga om än jobbiga för mig. Fick rådet att vila så mycket som möjligt och att jag såklart får ringa förlossningen om det inte släpper.

Tyvärr har jag åkt på foglossning nu. Hade det inte alls förra gången 😩 Igår hade jag så ont att jag knappt kunde gå ur bilen efter jobbet. Är lite orolig för hur jag ska orka med jobb och barn fram till partus 😔

Skönt att allt såg bra ut, men låter ju väldigt jobbigt! Hur många veckor till ska du jobba?
 
Oj tufft!

Jag gör min sista vecka nästa vecka och är hemma från 36+6. Tycker det ska bli jätteskönt att få sova lite innan bebis kommer 😄
Skönt! För oss innebär det ju att om jag går hem och är fld-ledig att vi inte får ha F på förskolan mer än 15h och då är det mer skonsamt för mig att jobba.

Vet inte om jag sagt det dock att min vikarie sagt upp sig innan hon ens hunnit börja?Vilket såklart stressar mig. Jag hade ju dessutom bokat in de flesta besök utifrån att vi skulle träffa barnen ihop och att hon skulle hjälpa mig att plocka fram leksaker och material och kunna skriva, men nu får jag göra allt själv + leka på golvet och det är ju inte riktigt vad kroppen önskar just nu 😩 Bad faktiskt sekreteraren att avboka något av besöken i nästa vecka där jag känner att det blir ohållbart.
 
Alltså, hormonerna är inte att leka med. Sambon har fått sämre schema, måste vara borta fyra dagar istället för tre. Å andra sidan en vecka extra innan han måste åka och han kommer kunna vara hemma tre veckor i alla fall när liten kommer.
Men oj så tårarna runnit på mig idag.
En vecka till spec.mvc och planering för fortsatta kontroller. Sambons chef är dock förstående på sånt så han kommer förhoppningsvis få vara hemma en del av dom.
 
Skönt! För oss innebär det ju att om jag går hem och är fld-ledig att vi inte får ha F på förskolan mer än 15h och då är det mer skonsamt för mig att jobba.

Vet inte om jag sagt det dock att min vikarie sagt upp sig innan hon ens hunnit börja?Vilket såklart stressar mig. Jag hade ju dessutom bokat in de flesta besök utifrån att vi skulle träffa barnen ihop och att hon skulle hjälpa mig att plocka fram leksaker och material och kunna skriva, men nu får jag göra allt själv + leka på golvet och det är ju inte riktigt vad kroppen önskar just nu 😩 Bad faktiskt sekreteraren att avboka något av besöken i nästa vecka där jag känner att det blir ohållbart.
Låter strängt!!

I ditt förra inlägg skrev du att tappen är 4,5 cm, är det normallängd? Eller bredd 😬?
 
Jag har letat svamp idag, gått 13000 steg och sen svullnade fingrarna upp såpass att det var svårt att böja dem. Gick ner efter lite vila men känner i hela kroppen att det blev lite mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 566
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp