Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ligger så efter i förberedelserna inför lillebrors ankomst känner jag...
Om tre dagar går vi in i vecka 32 och endast de minsta kläderna är uppackade (dock ej tvättade).. 🙈 Vi måste köpa en ny bil, byta ut vagnen som vi har kvar från storebror, montera ihop skötbordet, köpa en bedsidecrib och möblera om hela sovrummet, packa bb-väskan.. Ja, ni hör ju.. 😅 (vill också inhandla en ny sjal men vi får se..)
Och mentalt förbereda oss på att barn nummer tre snart är här.. 🤭😅

Vecka 35 här och vi har inte ens ett kök, badrum eller ett vardagsrum :laugh::cry:
 
Oj, det var inte mycket kvar, jag ska nog inte klaga.. 😅 Helrenovering eller?

Ja, det råkade bli så 😄 Allt är dessutom väldigt försenat. Vi hade planerat att det skulle vara klart i augusti men det kommer inte hända... FÖRHOPPNINGSVIS har vi ett fungerande kök när bebis kommer i alla fall.
 
Sista besöket hos barnmorskan fick jag bassning för att jag inte hört av mig när jag hade ont i magen. Idag har jag haft ont och även känt av barnet lite mindre på det viset att jag bara känt att det rört sig, inga direkta sparkar och kickar som vanligt. Egentligen känner jag mig inte så orolig men vill ändå göra rätt.

Ringde in och rådfrågade förlossningen. Hon sa direkt att jag skulle komma in och kolla så jag ska in om en halvtimme och göra ett CTG. Själv tror jag inte det är någon fara, men känner att jag vill följa rekommendationerna så inget är tokigt.
 
Sonen gillade inte napp men vi har dem kvar till nr 2 så får vi se om hen vill ha dem. Fördelen är ju att vi inte behöver sluta med den 😜

Vi hade mam flaskor som funkade bra och vi köpte även calma på inrådan från BVC för att sugtekniken påminner om när de äter från bröstet men vi fick inte in tekniken tyvärr.

Jag ska köpa ngn tetra med ersättning att ha hemma tänkte jag. Bra att ha i nödfall.

Jag vill verkligen amma men det var så kämpigt sist med amningsvägran och amningsnapp som krånglade. Tog typ 4 mån innan det funkade bra. Sonen var så hetsig och fick han inte bröstmjölk direkt när han började suga så blev han helt hysterisk och bara skrek. Det var tufft. I början åt han ersättning ut sond samtidigt som han ammade för att det skulle funka. Det var ju typ heltidssysselsättning för två vuxna. Så kan vi inte ha det igen för det går inte när vi har storebror på 18 mån hemma.
 
Sista besöket hos barnmorskan fick jag bassning för att jag inte hört av mig när jag hade ont i magen. Idag har jag haft ont och även känt av barnet lite mindre på det viset att jag bara känt att det rört sig, inga direkta sparkar och kickar som vanligt. Egentligen känner jag mig inte så orolig men vill ändå göra rätt.

Ringde in och rådfrågade förlossningen. Hon sa direkt att jag skulle komma in och kolla så jag ska in om en halvtimme och göra ett CTG. Själv tror jag inte det är någon fara, men känner att jag vill följa rekommendationerna så inget är tokigt.
Bättre att kolla en gång för mkt än en för lite. Hoppas att det går bra!
 
Sista besöket hos barnmorskan fick jag bassning för att jag inte hört av mig när jag hade ont i magen. Idag har jag haft ont och även känt av barnet lite mindre på det viset att jag bara känt att det rört sig, inga direkta sparkar och kickar som vanligt. Egentligen känner jag mig inte så orolig men vill ändå göra rätt.

Ringde in och rådfrågade förlossningen. Hon sa direkt att jag skulle komma in och kolla så jag ska in om en halvtimme och göra ett CTG. Själv tror jag inte det är någon fara, men känner att jag vill följa rekommendationerna så inget är tokigt.

Hoppas allt går bra!
Tycker det är lite svårt med de där rekommendationerna, jag har haft ont i magen till och från hela graviditeten och hade blivit ett väldigt springande om jag skulle åkt in varje gång men man vill ju inte missa nåt viktigt som man hade kunnat rädda om man åkt in!
 
Sista besöket hos barnmorskan fick jag bassning för att jag inte hört av mig när jag hade ont i magen. Idag har jag haft ont och även känt av barnet lite mindre på det viset att jag bara känt att det rört sig, inga direkta sparkar och kickar som vanligt. Egentligen känner jag mig inte så orolig men vill ändå göra rätt.

Ringde in och rådfrågade förlossningen. Hon sa direkt att jag skulle komma in och kolla så jag ska in om en halvtimme och göra ett CTG. Själv tror jag inte det är någon fara, men känner att jag vill följa rekommendationerna så inget är tokigt.

Bra att du kollar. Hoppas det går bra!
 
Hoppas allt går bra!
Tycker det är lite svårt med de där rekommendationerna, jag har haft ont i magen till och från hela graviditeten och hade blivit ett väldigt springande om jag skulle åkt in varje gång men man vill ju inte missa nåt viktigt som man hade kunnat rädda om man åkt in!

Håller med. Har också ont i magen i princip varje dag. Men känner bebisen gör jag ju.
 
Sista besöket hos barnmorskan fick jag bassning för att jag inte hört av mig när jag hade ont i magen. Idag har jag haft ont och även känt av barnet lite mindre på det viset att jag bara känt att det rört sig, inga direkta sparkar och kickar som vanligt. Egentligen känner jag mig inte så orolig men vill ändå göra rätt.

Ringde in och rådfrågade förlossningen. Hon sa direkt att jag skulle komma in och kolla så jag ska in om en halvtimme och göra ett CTG. Själv tror jag inte det är någon fara, men känner att jag vill följa rekommendationerna så inget är tokigt.
Låter klokt att åka in och kolla, bättre en gång för mycket än tvärtom! Lycka till! :heart
 
Hittade denna listan långt bak i tråden och tänkte att den kanske behövde uppdateras med exempelvis @julgrisen 😊


September

2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober
1 Dammtuss, 29 år, tredje barnet
3 Vinkelina, 35 år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet

November

1 hemlig, 36 år, andra barnet
9 Cattaflajna, 27 år, andra barnet
 
Sista besöket hos barnmorskan fick jag bassning för att jag inte hört av mig när jag hade ont i magen. Idag har jag haft ont och även känt av barnet lite mindre på det viset att jag bara känt att det rört sig, inga direkta sparkar och kickar som vanligt. Egentligen känner jag mig inte så orolig men vill ändå göra rätt.

Ringde in och rådfrågade förlossningen. Hon sa direkt att jag skulle komma in och kolla så jag ska in om en halvtimme och göra ett CTG. Själv tror jag inte det är någon fara, men känner att jag vill följa rekommendationerna så inget är tokigt.
Skönt få det kollat, håller tummarna allt är ok :heart .
 
Tack för alla tummar! Allt var helt normalt 😍 Så himla skönt ❤️ De mätte med CTG, det var nog inget avvikande vad jag förstod men de kallade även in läkare som kollade med ultraljud och mätte. Bebis är 13% större än normalt, men inom normalkurvan ändå. Om hon följer samma kurva blir födelsevikten strax under 4 kg 😬. Läkaren sa dock att många barn planar ut i slutet.
 
September

2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober
1 Dammtuss, 29 år, tredje barnet
3 Vinkelina, 3år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet

November

1 hemlig, 36 år, andra barnet
9 Cattaflajna, 27 år, andra barnet

Hade tydligen blivit ett år äldre sedan listan var framme sist O_o
 
Hoppas allt går bra!
Tycker det är lite svårt med de där rekommendationerna, jag har haft ont i magen till och från hela graviditeten och hade blivit ett väldigt springande om jag skulle åkt in varje gång men man vill ju inte missa nåt viktigt som man hade kunnat rädda om man åkt in!
Håller med. Jag hade inte ringt in om jag inte känt att rörelserna förändrats också. Sen tänkte jag att rådgivning är fri så får de besluta om de tycker att det är något som bör kollas. 😊
 
Håller med. Jag hade inte ringt in om jag inte känt att rörelserna förändrats också. Sen tänkte jag att rådgivning är fri så får de besluta om de tycker att det är något som bör kollas. 😊
PS, alltså jag tycker att man ska ringga/åka in om man har ont, och följa rekommendationer. Bara att det är lite svårt att applicera på sig själv
 
Tack för alla tummar! Allt var helt normalt 😍 Så himla skönt ❤ De mätte med CTG, det var nog inget avvikande vad jag förstod men de kallade även in läkare som kollade med ultraljud och mätte. Bebis är 13% större än normalt, men inom normalkurvan ändå. Om hon följer samma kurva blir födelsevikten strax under 4 kg 😬. Läkaren sa dock att många barn planar ut i slutet.

Skönt att det såg bra ut!

Jag känner att jag hellre får en bebis som väger lite mer än lite för lite. Man vill ju ha dom runda och goa 😍
 
Skönt att det såg bra ut!

Jag känner att jag hellre får en bebis som väger lite mer än lite för lite. Man vill ju ha dom runda och goa 😍
Åh, bebisvalkar 😍
Jag blev bara lite skakis för att trycka ut en knubbis 😳.

Undrar förresten om storleken har något med mognad att göra. Typ, att hon är mogen att födas nån vecka innan BF 🤔

Förresten sa läkaren att moderkakan sitter i bakvägg. Jag blir helt snurrig av alla olika besked. Den kan väl inte flytta sig utan sitter fast? Först sa de bak, sen fram, sen bak sen fram och nu bak igen. Läkaren sa iaf att det kvittar, sålänge den inte sitter där nere.
 
Åh, bebisvalkar 😍
Jag blev bara lite skakis för att trycka ut en knubbis 😳.

Undrar förresten om storleken har något med mognad att göra. Typ, att hon är mogen att födas nån vecka innan BF 🤔

Förresten sa läkaren att moderkakan sitter i bakvägg. Jag blir helt snurrig av alla olika besked. Den kan väl inte flytta sig utan sitter fast? Först sa de bak, sen fram, sen bak sen fram och nu bak igen. Läkaren sa iaf att det kvittar, sålänge den inte sitter där nere.

Har pratat lite med min barnmorskekompis om det där och hon säger att det inte är vad bebis väger som avgör om förlossningen blir "svårare", det är storleken på huvudet och axlarna. Lite extra fett gör liksom ingenting. Nästan så att det hjälper till lite, dels med tyngdlagen och att värkarna får bättre "tag" om barnet och för det utåt liksom. Tror inte heller att vikten avgör när bebis föds.

Märkligt med moderkakan. Det borde ju rimligtvis inte flytta på sig hur som helst 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 566
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp