Gubbar och deras kommentarer (gäller alltså han jag bor ihop med och som är far till alla barn)
Nej, han är inte den smidigaste, hänt mer än en gång att han talar först och tänker sedan. Dagens kommentar blev att ja, man ser ju att din kropp håller på att förbereda sig inför förlossningen, dina höfter har verkligen blivit bredare
.Han menade det mera som ett konstaterande att min kropp är bra på att förbereda sig, typ
Hjälper inte att jag har en del komplex för hur jag ser ut (väger ca 30 kg för mycket) och just höfterna är ett känsligt område. Alla byxor går ännu på mig (eller i alla fall fram tills magen kommer emot)
När jag är gravid sväller jag verkligen upp på alla bredder. Vet inte heller HUR man kan lyckas svälla så. I dagens läge i vecka 21+5 är jag uppe i ca 4-5 kg plus. men är så "uppsvälld" att jag idag fick plocka av mig vigsel och förlovningsringen, tänkte inte alls gå. Två tidigare gånger har jag fått göra det runt v 35. Tror inte att det är vätska heller.
Nu försöker jag kommunicera med min hjärna att det nog är ok att äta de där popcornen jag planerade för ikväll, och inte ett äpple som hjärnan föreslår.