Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick du också högt i samband med graviditeten? Jag köpte en gravidförsäkring och ringde dem igår men de påstod att den inte gäller eftersom jag fick högt efter förlossningen... Men det steg ju i slutet på graviditeten så fattar inte riktigt vad man skulle med den till då!
Har du dokumenterat att det var redan innan förlossningen i journal så borde det ju gå att få ut?

Fick du också högt i samband med graviditeten? Jag köpte en gravidförsäkring och ringde dem igår men de påstod att den inte gäller eftersom jag fick högt efter förlossningen... Men det steg ju i slutet på graviditeten så fattar inte riktigt vad man skulle med den till då!

På slutet låg jag på gränsen. Mätte över nån gång och precis under gränsen nån gång. Blev aldrig någon mer åtgärd. På förlossningen hade jag rätt högt också. Nu undrar jag ju lite varför man inte följde upp det. Kan inte minnas att man tog trycket på mig innan vi åkte hem. Nu har jag ju gått i 10 veckor men alldeles för högt troligtvis.

Alltså nu känner jag mig korkad 🙈. Hur tolkar ni detta? Detta står på min barnvagn:
20201104_122509.webp

Ska jag dra om det är kallt ute och jag vill ha varmt i vagnen, eller om det är varmt ute och jag vill ha kallt i vagnen?
Sorry för suddig bild.

Alltså nu känner jag mig korkad 🙈. Hur tolkar ni detta? Detta står på min barnvagn:
Visa bifogad fil 59624
Ska jag dra om det är kallt ute och jag vill ha varmt i vagnen, eller om det är varmt ute och jag vill ha kallt i vagnen?
Sorry för suddig bild.
Tjuvläsaren här säger som @hemlig, dra när du vill ha kyla och tryck när du vill ha värme. Annars hade det stått "pull when cold - push when hot" tänker jag.

jaha, nu har även bebis blivit förkyld (hon kommer för övrigt att få namnet Lovisa)

Lite tröttare idag men äter bra trots täppt näsa så håller ännu huvudet kallt. Har en snorsug sedan innan, inte använt den på henne ännu, men har sköljt näsan två gånger idag med koksaltlösning. Stressad dock lite över coronaläget då vi plötsligt har en massa nya fall i vår stad. Fram till för en månad sedan hade vi 8 positiva sedan mars, nu är det över 50

jaha, nu har även bebis blivit förkyld (hon kommer för övrigt att få namnet Lovisa)

Lite tröttare idag men äter bra trots täppt näsa så håller ännu huvudet kallt. Har en snorsug sedan innan, inte använt den på henne ännu, men har sköljt näsan två gånger idag med koksaltlösning. Stressad dock lite över coronaläget då vi plötsligt har en massa nya fall i vår stad. Fram till för en månad sedan hade vi 8 positiva sedan mars, nu är det över 50
Så fint namn, men trist med förkylning.

Fint namn!
Jag älskar snorsugen 🤩
Vårt län har också fått mycket mer corona och det har blivit hårdare restriktioner.

Jag har läst att vissa byter ut bvcs (acos) d-droppar pga magknip. Min lilla har ju knip men varför kan jag ju inte veta. Nån som bytat och fått bra resultat? Holistics ska vara bra tydligen 🤔

Visa bifogad fil 59624
Sorry för suddig bild.
Finns också på vår duo och har alltid tolkat det som att dra i den för att öppna ventilationshålen och putta på den för att stänga dem.

Jag har läst att vissa byter ut bvcs (acos) d-droppar pga magknip. Min lilla har ju knip men varför kan jag ju inte veta. Nån som bytat och fått bra resultat? Holistics ska vara bra tydligen 🤔
Har använt holistic åt alla våra barn. Tycker de funkat bra. Fördelen är att 1 droppe räcker, i stället för 5 som många andra tillverkare har

Märkte ingen skillnad på sonen när jag bytte till vattenbaserade.
Ska börja imorgon med att ge lillasyster de vi fick från BVC i måndags. Hon har ju ont och är pruttig ändå, vilket jag tror beror på omogna tarmar. Har dock börjat med minifom idag ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 390
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 382
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 190
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar