Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, den större har påbörjat viktuppgång men det går lite långsamt, han blev i allafall godkänd!

Jag försöker delamma men får liksom inte till tekniken, när jag var på bb koppmatade vi utifrån min blodsförlust så har inte fått så mycket stöd kring amningen. Hoppas kunde få hjälp av BVC på måndag när första besöket är. Jag kollade precis på en amningsfilm från babybaby men fick inte till det på min bebis.
Hoppas du får fint stöd av BVC. Mitt sjukhus har en amningsmottagning på BB där man kan boka tid eller få råd via telefon. Kanske ditt sjukhus har det också?

Hoppas att du mår okej efter blodförlusten, kämpigt 😟

Här sov lillasyster 23.30-03 och sen 04-09 (när jag väckte henne för kändes som ena bröstet skulle sprängas :p).
Hon får gärna fortsätta med såna nätter.
Hm. Mellan 03 och 04 var nog den kvarten jag sov. Min lilla har problem med gaser och ligger och morrar och stånkar... Och ammar. Och jag har fått en smärtsam white spot. Och nu är jag arg på min nya man för att han kan med att se trött ut 🙄😅

Här sov lillasyster 23.30-03 och sen 04-09 (när jag väckte henne för kändes som ena bröstet skulle sprängas :p).
Hon får gärna fortsätta med såna nätter.

Låter helt fantastiskt! Hur gammal är hon nu?

kl
Utöver all oro måste jag säga att det är så himla mysigt att vara här hemma alla fyra ❤️❤️. Än så länge sover bebisarna väldigt mycket så vi bara myser med varsitt barn hela dagarna och njuter av hur otroligt gulliga de är.

tur vi har dubbelvagn. Äldsta gossen som fyller 4 i december blev också liten och vill inte gå utan åka vagn. Hoppas de går snabbt över för han är lite för stor
069F6271-493D-4F0A-ABC6-787B616A51E3.webp

Låter helt fantastiskt! Hur gammal är hon nu?
Två veckor på tisdag kväll.
Hon verkar ha tröttdag idag överlag, som hon hade i magen (1 lugn dag i veckan), fick väcka henne för att äta igen nu, fast var i och för sig knappt två timmar sen hon åt bara.

Hm. Mellan 03 och 04 var nog den kvarten jag sov. Min lilla har problem med gaser och ligger och morrar och stånkar... Och ammar. Och jag har fått en smärtsam white spot. Och nu är jag arg på min nya man för att han kan med att se trött ut 🙄😅
Stackare. Så hade jag med sonen. Kändes som han ammade mer än han sov då han ammade så korta stunder (som blev desto fler).

Två veckor på tisdag kväll.
Hon verkar ha tröttdag idag överlag, som hon hade i magen (1 lugn dag i veckan), fick väcka henne för att äta igen nu, fast var i och för sig knappt två timmar sen hon åt bara.

Stackare. Så hade jag med sonen. Kändes som han ammade mer än han sov då han ammade så korta stunder (som blev desto fler).
När gick det över? 🙈

Uppdaterar listan igen

September
2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober
1 Dammtuss, 30 år, tredje barnet
3 Vinkelina, 36 år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet
31 hemlig, 37 år, andra barnet (lillasyster enligt RUL)

November
1 JeayL, 30 år, andra barnet, (lillebror enligt NIPT)
5 Cattaflajna, 28 år, andra barnet
7 Julgrisen, 34 år, första barnen

Födda

Eli, andra barnet Född 26 augusti, pojke, 3 820 g, 51 cm
Poison-heart, andra barnet, flicka född 29 september. 4084 gram, 52 cm
Vinkelina, tredje barnet. Född 2 oktober. Flicka, 3170g och 50 cm
Dammtuss, tredje barnet. Pojke född den 8 oktober. 4306 g och 52 cm
hemlig, andra barnet. Flicka född 20 oktober (igångsättning 19 oktober), 3514g och 50 cm
Julgrisen, första barnen, två pojkar födda 25 oktober (igångsättning 24/10), 3290 g och 47 cm respektive 2975 g och 46 cm

BVC på första hembesök idag. Godkänt-stämpel i rumpan och 3610g idag dvs upp 96g på nästan två veckor. Sköterskan lät nöjd med det.

Hon sa att rönen är att napp skyddar mot plötslig spädbarnsdöd, så nu står vi i valet och kvalet hur vi ska göra. Känner inte att lillasyster har behov av det i nuläget och om hon inte behöver känner vi inte att vi vill börja med det.
Hur tänker ni? Vad har ni fått höra om det?

Jag har också läst om det @hemlig men inte hört det från just BVC. Vi resonerade lite allmänt om vi ville introducera napp alls eller inte och kom fram till att testa och se om Lilleman alls skulle acceptera det. Tror vi testade att ge honom napp första gången kring två veckors ålder (ville vara säker på att amningen kommit igång ordentligt först och fungerade bra), numera så fungerar det bra att ge nappen när han skall somna eller vaknar till under natten men ofta spottar han ut den sen när han väl kommit in i lite djupare sömn. Så om det blir så mycket skydd för plötslig spädbarnsdöd vet jag inte. Visar inte barnet något intresse för napp så hade vi nog inte gett det mer än ett par försök och struntat i de ev. fördelar det kunnat ha för att förhindra psd. Känns som att det är viktigare att försöka se till att de inte sover på mage och så i första hand.

September
2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober
1 Dammtuss, 30 år, tredje barnet
3 Vinkelina, 36 år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet
31 hemlig, 37 år, andra barnet (lillasyster enligt RUL)

November
1 JeayL, 30 år, andra barnet, (lillebror enligt NIPT)
5 Cattaflajna, 28 år, andra barnet
7 Julgrisen, 34 år, första barnen

Födda

Eli, andra barnet Född 26 augusti, pojke, 3 820 g, 51 cm
Martenix, första barnet. Pojke född 1 september, 4486 gram och 55 cm lång.
Poison-heart, andra barnet, flicka född 29 september. 4084 gram, 52 cm
Vinkelina, tredje barnet. Född 2 oktober. Flicka, 3170g och 50 cm
Dammtuss, tredje barnet. Pojke född den 8 oktober. 4306 g och 52 cm
hemlig, andra barnet. Flicka född 20 oktober (igångsättning 19 oktober), 3514g och 50 cm
Julgrisen, första barnen, två pojkar födda 25 oktober (igångsättning 24/10), 3290 g och 47 cm respektive 2975 g och 46 cm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 797
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 387
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 041
Senast: netia
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 186
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar