Usch vad det är jobbigt med all oro som kommer med bebisarna! Jag har alltid lite naivt tänkt att jag minsann är en så stabil person att jag inte kommer oroa mig så mycket när jag blir förälder, men det känns ju som ett stort hån att någon gång tänkt så
. Vi ändrar objekt för vår oro ungefär fem gånger om dagen men det finns alltid nåt som gör oss gråtfärdiga här hemma. Nu har vår minsta pojke börjat spy upp ersättningen och även om jag försöker amma honom så har jag inte fått igång det tillräckligt för att han ska bli mätt. Han har haft svårt att få i sig sin mängd ersättning sedan i torsdags och det är som att jag ser honom bli smalare och smalare medan jag tittar på honom
. Vi matar var tredje timme men känns som att han spyr upp majoriteten av vad han får i sig. Har så extremt dåligt samvete för att jag inte kan amma honom mer än vad jag kan, vet ju att det fanns en anledning till att jag inte fokuserade på det på bb men nu känner jag min som världens sämsta förälder
.
Är det nån som har några tips kring bebisar som spyr?
Vi har en tid på bb-mottagningen imorgon utifrån att jag ringde om oro för hans bror i torsdags morse (den oron minns jag knappt, känns som evigheter sen
), så förhoppningsvis kan vi få lite tips där men det är så långt tills imorgon eftermiddag
.