Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
BVC idag och lillan hade växt till 56 cm och 4550 gram så bra viktuppgång. Var läkarundersökning också då hon blir en månad imorn (eller idag visst 😅)
Har tampats med ett bröst som gjort ont hela vägen (precis samma visa med sonen) och vi har varvat med amningsnapp men senaste dagarna har det förvärrats och har fått en liten spricka i det bröstet som dom nu trodde fått en svampinfektion. Så nu blev det behandling med en tablett samt nån svampsalva. Kan bara pumpa ur det bröstet just nu. Det blir snart bättre hoppas jag.

Inhopp från annan tråd men vad var anledningen till att man inte ska klippa naglarna? Har 2 barn och har aldrig hört detta, klippt med nagelsax ( för barn) från nyfödd ålder en gång i veckan. 😳

nageln sitter oftast ”fast i skinnet” på nageltoppen hos nyfödda. Dvs att det är en stor risk att man skadar dem. Lossnar oftast inom ett par veckor och då ok att klippa

Det blir lite skumpigt i barnvagnen när jag vill köra till havet, helst varje dag. Vi har plasthjul på vagnen, en Emmaljunga nxt90. Nån som vet om det blir stor skillnad att byta till lufthjul?

Han har inte reagerat på vaccinet?

Nej det verkar inte så, 1,5 dygn sedan han fick det så vid det här laget borde vi väl märkt något? Har två barn i bekantskapskretsen som ganska nyligen fått vaccinet och fått reaktioner så jag var beredd på något här också, men det verkar som vi slipper det då. Har din lilla reagerat något? :)

Nej det verkar inte så, 1,5 dygn sedan han fick det så vid det här laget borde vi väl märkt något? Har två barn i bekantskapskretsen som ganska nyligen fått vaccinet och fått reaktioner så jag var beredd på något här också, men det verkar som vi slipper det då. Har din lilla reagerat något? :)

Skönt! Det var ganska skrikit här igår kväll så jag tror han fick lite ont i magen. Gick dock över ganska snabbt och han sov bra i natt.

Försenad 6 veckors kontroll idag, E blir ju 7 veckor idag. 5055 gram och 56,5 cm så växer bra och följer sin kurva. Vår BVC-sköterska tyckte vi ska prova miniform mot magknip så det ska vi testa. Nån annan som gett det?

Försenad 6 veckors kontroll idag, E blir ju 7 veckor idag. 5055 gram och 56,5 cm så växer bra och följer sin kurva. Vår BVC-sköterska tyckte vi ska prova miniform mot magknip så det ska vi testa. Nån annan som gett det?
Hade det till sonen. Inte säker på att det gav nån effekt dock, kan ju varit tarmarna som mognade vartefter ändå.
Funderar på att prova det till lillasyster dock, hon är så extremt pruttig.

Jag ammar och ammar och ammar.... Försökt testa sjal och sele men E blir arg och ledsen av att sitta så nära mjölkbaren utan att ha tillgång. Och när hon blir arg är enda trösten att ammas. Undrar hur länge den här fasen varar? Det blir väldigt mycket stillasittande, idag har vi inte ens lyckats komma ut med barnvagnen.

Jag ammar och ammar och ammar.... Försökt testa sjal och sele men E blir arg och ledsen av att sitta så nära mjölkbaren utan att ha tillgång. Och när hon blir arg är enda trösten att ammas. Undrar hur länge den här fasen varar? Det blir väldigt mycket stillasittande, idag har vi inte ens lyckats komma ut med barnvagnen.
Stor igenkänning på det. Precis så är det här med. Igår lyckades vi dock komma ut till slut med vagnen! Man får verkligen sänka kraven känner jag.

Trots att sambon är hemma åtminstone nästa vecka med så börjar jag känna oro och ångest över hur jag ska fixa att få iväg sonen till dagmamman själv. Jag och lillasyster har liksom inte kommit upp ur sängen än, vi har legat och ammat och myst. Och bytt blöjor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 368
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 181
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar