Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Märkte ingen skillnad på sonen när jag bytte till vattenbaserade.
Ska börja imorgon med att ge lillasyster de vi fick från BVC i måndags. Hon har ju ont och är pruttig ändå, vilket jag tror beror på omogna tarmar. Har dock börjat med minifom idag ändå.
Rapportera gärna om du märker någon skillnad! Lilla E pruttar mer än vad jag trodde var möjligt. Jag har slarvat med att rapa henne på nätterna, vi sommar båda när jag liggammar, men nu har jag försökt hålla mig vaken och jobbar mer på rapandet. Hoppas det hjälper.

Hon har nu gått upp till 4095 g, från att ha gått ner till 3495 g. 20 dagar gammal idag 😻🥰

Här har vi det lite tufft just nu, blev inlagda på Drottnings Silvias barnsjukhus igår utifrån att bebisarna inte går upp i vikt. Nu har båda fått sond och har matats först med flaska och därefter resterande med sond. Så hemskt att se dem med den där slangen i de små ansiktena 😭😭. Personalen är helt fantastisk här i allafall, vi känner oss trygga och det är skönt att nån har koll på dem så vi avlastas lite i vår ångest. Vi får också vara med både jag och min sambo trots att det egentligen bara är en vårdnadshavare som får vara med i dagsläget.
Just nu verkar det som att det lutar åt att jag helt ger upp amningen då de suger och suger men inte får i sig nåt direkt, de blir bara trötta och svåra att tilläggsmata. Känns tråkigt men också rätt skönt att kunna släppa det utifrån all ångest det fört med sig att inte kunna ge dem tillräckligt. Det verkar hittills inte som att det är nån fysiskt fel på dem som tur är men jag undrar så vad det beror på att de inte får i sig mer än vad de får. Harry ryckte bestämt bort sin sond det första han gjorde i morse och återgick sen till att vägra äta...

Usch vilken tuff start ni har fått @julgrisen! Men vad skönt att ni får hjälp och att båda två får vara med på sjukhuset! Håller tummarna att det vänder snabbt så att ni får komma hem igen och njuta av era små utan ångest kring matning. ❤️

Här har vi det lite tufft just nu, blev inlagda på Drottnings Silvias barnsjukhus igår utifrån att bebisarna inte går upp i vikt. Nu har båda fått sond och har matats först med flaska och därefter resterande med sond. Så hemskt att se dem med den där slangen i de små ansiktena 😭😭. Personalen är helt fantastisk här i allafall, vi känner oss trygga och det är skönt att nån har koll på dem så vi avlastas lite i vår ångest. Vi får också vara med både jag och min sambo trots att det egentligen bara är en vårdnadshavare som får vara med i dagsläget.
Just nu verkar det som att det lutar åt att jag helt ger upp amningen då de suger och suger men inte får i sig nåt direkt, de blir bara trötta och svåra att tilläggsmata. Känns tråkigt men också rätt skönt att kunna släppa det utifrån all ångest det fört med sig att inte kunna ge dem tillräckligt. Det verkar hittills inte som att det är nån fysiskt fel på dem som tur är men jag undrar så vad det beror på att de inte får i sig mer än vad de får. Harry ryckte bestämt bort sin sond det första han gjorde i morse och återgick sen till att vägra äta...
Harry och Sixten, vilka fina namn ❤️
Tufft att bli inlagda men skönt att ni får vara med båda två.

Utifrån vad du beskriver låter det ju som att du verkligen kämpat på med amningen och försökt mer än vad som man kan förvänta sig. Såklart att det är synd att det inte fungerar, men det viktigaste just nu är ju att bebisarna mår bra och går upp i vikt ❤️

Ta hand om er! Stor kram

Det är tufft att se sina små med sond osv, men skönt att de har koll på dom. Och att ni bägge får vara med. Hoppas ni snart är hemma igen :heart .

Åh vad tufft ❤️ Styrkekramar och pepp!! Hoppas ni är hemma snart, men skönt att ni känner er trygga och att personalen har bra koll

Usch vilken tuff start ni har fått @julgrisen! Men vad skönt att ni får hjälp och att båda två får vara med på sjukhuset! Håller tummarna att det vänder snabbt så att ni får komma hem igen och njuta av era små utan ångest kring matning. ❤
Harry och Sixten, vilka fina namn ❤
Tufft att bli inlagda men skönt att ni får vara med båda två.

Utifrån vad du beskriver låter det ju som att du verkligen kämpat på med amningen och försökt mer än vad som man kan förvänta sig. Såklart att det är synd att det inte fungerar, men det viktigaste just nu är ju att bebisarna mår bra och går upp i vikt ❤

Ta hand om er! Stor kram
Det är tufft att se sina små med sond osv, men skönt att de har koll på dom. Och att ni bägge får vara med. Hoppas ni snart är hemma igen :heart .
Åh vad tufft ❤ Styrkekramar och pepp!! Hoppas ni är hemma snart, men skönt att ni känner er trygga och att personalen har bra koll

Tack allihop! ❤️❤️

Fasen, min amningshjärna har slagit till igen. Trodde jag hade beställt stämpeldyna till fotavtryck till fars dag,. Men jag har nog bara stängt ner sidan. Måste alltså ge mig ut idag och försöka fixa fingerfärg 😣. Känns som att allt är en stor gröt därinne 😅. Försökte liggamma från fel bröst häromdagen, skickade grattis SMS till fel person på fel dag och vaggade min sopptallrik, ... 🙈😅

Är jag ensam om att ha blivit helt förvirrad? 😬🙄

Fasen, min amningshjärna har slagit till igen. Trodde jag hade beställt stämpeldyna till fotavtryck till fars dag,. Men jag har nog bara stängt ner sidan. Måste alltså ge mig ut idag och försöka fixa fingerfärg 😣. Känns som att allt är en stor gröt därinne 😅. Försökte liggamma från fel bröst häromdagen, skickade grattis SMS till fel person på fel dag och vaggade min sopptallrik, ... 🙈😅

Nej du är inte ensam :rofl: Men asså, är det så viktigt med fars dag då? 🙄 Min karl önskar sig och får nöja sig med en räkmacka till frukost. Jag brukar åka iväg och köpa en men i år blir det nog lite snärjigt med två kids så jag kanske tinar räkor och kokar ägg så får han göra den själv 😂

Inte riktigt så illa här, men sambon bad mig häromdagen ta ner hans mobil när jag skulle upp på övervåningen. Vad kom jag ner med? Smutstvätt, lite disk, en soppåse med blöjor. Men inte mobilen...:p.

Har läst att man först får skylla på gravidhjärna, sen amningshjärna och sen att man är småbarnsförälder :angel:.

Nej du är inte ensam :rofl: Men asså, är det så viktigt med fars dag då? 🙄 Min karl önskar sig och får nöja sig med en räkmacka till frukost. Jag brukar åka iväg och köpa en men i år blir det nog lite snärjigt med två kids så jag kanske tinar räkor och kokar ägg så får han göra den själv 😂
Tänkte köpa kort till pappan, men han är den som handlar pga att jag är i riskgrupp, så får kanske göra ett eget med sonen. Om jag kommer ihåg :p.

• Haha
Reactions: Eli
Lite viktigt för mig mig, hans första fars dag efter fem års kämpande med att bli gravida. Han förväntar sig inget eftersom jag inte ens lyckas uppbåda en filmiddag, så därför hade det varit extra kul 🤩🥰

Tänkte köpa kort till pappan, men han är den som handlar pga att jag är i riskgrupp, så får kanske göra ett eget med sonen. Om jag kommer ihåg :p.
Samma här men funderar på att smyga in en snabbis ändå, om jag får ihop det med kläder och bilstolar ocj skötväskor... Är det ens nu på söndag? Jag trodde det var den 8:e🤔

Amningshjärna här med.
Var på sjukhuset för att lillasyster skulle lämna blodprov. Sköterskan säger "personnummer?".
Jag: "på henne eller mig?" :angel: (tillägg: det är alltid på personen som ska lämna provet).

Dessutom, det glamorösa mammalivet. Sitter med tuttarna framme i bilen och klämmer ur mjölk ner i en nappflaska för glatta livet, för att dottern är mer hungrig. Lagom till jag är klar somnade hon :p. Undrar om någon som körde om såg mig...

Största kramen till er! Hoppas verkligen att det vänder med vikterna nu, finns ju få saker som är så jobbigt som när de små inte mår bra eller växer som de ska.. :heart Det låter väl klokt att ge upp amningen om det stressar så,du verkar ju ha kämpat tillräckligt mycket. Skönt att ni båda får vara med bebisarna iaf! 🤗

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 865
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 390
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 388
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 190
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar