Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv har jag mått lite sämre den här veckan, hade huvudvärk hela förra helgen och när jag berättade det på mvc i måndags visade det sig att det var tecken på havandeskapsförgiftning så min barnmorska ville boka in en extratid för mig för att kolla blodtrycket igen även om det såg bra ut i måndags. Känns skönt att hon tog det på allvar även om jag blev lite skrämd, men jag var där i torsdags igen och blodtrycket var bra och dessutom tycker jag själv att jag mår bättre igen så verkar inte vara nån fara på taket 😅.
Idag är jag i v 36+0, nu tycker jag att tiden går fort igen, snart är de ju här! 😱😱.

Själv har jag mått lite sämre den här veckan, hade huvudvärk hela förra helgen och när jag berättade det på mvc i måndags visade det sig att det var tecken på havandeskapsförgiftning så min barnmorska ville boka in en extratid för mig för att kolla blodtrycket igen även om det såg bra ut i måndags. Känns skönt att hon tog det på allvar även om jag blev lite skrämd, men jag var där i torsdags igen och blodtrycket var bra och dessutom tycker jag själv att jag mår bättre igen så verkar inte vara nån fara på taket 😅.
Idag är jag i v 36+0, nu tycker jag att tiden går fort igen, snart är de ju här! 😱😱.
Oj, redan vecka 36 för dig!! Tvillingar kommer ofta lite tidigare, eller?
Det står att man får gå till vecka 41 här, men hos bm sist poängterade hon att man får en läkarbedömning då och sen "får man se". Så känns ganska oklart ändå.

Oj, redan vecka 36 för dig!! Tvillingar kommer ofta lite tidigare, eller?
Det står att man får gå till vecka 41 här, men hos bm sist poängterade hon att man får en läkarbedömning då och sen "får man se". Så känns ganska oklart ändå.

Ja, tror det är att hälften av alla tvillingar föds före v 36 så känns skönt att komma över den gränsen! Låter segt att det kan behöva gå längre än v 41, hoppas att hen kommer ut på egen hand innan dess!

37+0 här idag, så less egentligen har jag endel att hinna innan ongen tittar ut men tycker han kunde kommit helst typ nyss, nu har jag varit gravid nog länge

lite stressad över vad man ska packa med till förlossningen och bb, förra gången så kunde ju sambon fara och köpa allt möjligt man blev sugen på efter förlossningen men är ju svårt nu

37+0 här idag, så less egentligen har jag endel att hinna innan ongen tittar ut men tycker han kunde kommit helst typ nyss, nu har jag varit gravid nog länge

lite stressad över vad man ska packa med till förlossningen och bb, förra gången så kunde ju sambon fara och köpa allt möjligt man blev sugen på efter förlossningen men är ju svårt nu

Ja, det där tycker jag också är svårt! Förstod det som att man inte fick använda deras kylskåp nu heller pga Corona och då måste vi ha med en kylväska också, blir en väldig massa packning? Vi har köpt på oss lite drickyoghurt till oss båda och två smoothies samt godis till mig 😅.

Ja, det där tycker jag också är svårt! Förstod det som att man inte fick använda deras kylskåp nu heller pga Corona och då måste vi ha med en kylväska också, blir en väldig massa packning? Vi har köpt på oss lite drickyoghurt till oss båda och två smoothies samt godis till mig 😅.

Har oxå tänkt tanken med kylväska, dryga är att jag har egentligen en med både uttag för bil och vanligt eluttag men lånade ut den och nu är den nog hos nått syskon

Yey, tänkte förra veckan att de va skönt att vi ändå klarat oss bra från dagisförkylningar, skulle inte ens tänkt tanken för nu hostar sonen och sambon har symtom som vi inte vet om de är hans vanliga problem eller förkylning men ändå symtom...

Idag har jag varit på tillväxtultraljud och fick veta att det inte är så konstigt att det känns tungt nu för båda bebisarna är normalstora jämfört med enlingar, väger nu 2,6 respektive 2,7 kg. Allt såg bra ut men det var lite svårt att mäta flödet från navelsträngen för tvilling 2 satte upp en liten hand och puttade bort läkaren hela tiden 😂. Läkaren rekommenderade igångsättning i v 38, så ca två veckor kvar nu 😱😱😱. Fick lite panik när jag hörde det, svårt att greppa men också skönt att veta att det snart är dags!

Idag har jag varit på tillväxtultraljud och fick veta att det inte är så konstigt att det känns tungt nu för båda bebisarna är normalstora jämfört med enlingar, väger nu 2,6 respektive 2,7 kg. Allt såg bra ut men det var lite svårt att mäta flödet från navelsträngen för tvilling 2 satte upp en liten hand och puttade bort läkaren hela tiden 😂. Läkaren rekommenderade igångsättning i v 38, så ca två veckor kvar nu 😱😱😱. Fick lite panik när jag hörde det, svårt att greppa men också skönt att veta att det snart är dags!
Så spännande ju! Vet ni kön på de båda? Alltså så häftigt att få följa ett tvillingpar här i tråden ❤️

Så spännande ju! Vet ni kön på de båda? Alltså så häftigt att få följa ett tvillingpar här i tråden ❤

Ja, det verkar vara två pojkar! ❤️Blir spännande att se om det kommer skilja mycket från ni som fått enlingar tycker jag! Har tillexempel hört att tvillingar ofta är senare med talet för att de först skapar ett eget språk sinsemellan, men det är väl säkert individuellt.

Ja, det verkar vara två pojkar! ❤Blir spännande att se om det kommer skilja mycket från ni som fått enlingar tycker jag! Har tillexempel hört att tvillingar ofta är senare med talet för att de först skapar ett eget språk sinsemellan, men det är väl säkert individuellt.
Pojkar brukar väl vara lite tyngre genomsnittligt så det talar väl för att de skulle vara lite tyngre. Ja, tvillingspråk förekommer väl, men inte hos alla tror jag? (våra kompisar har tvillingar och de har aldrig haft det).

Här hemma är smekmånaden över... Lilla Elsa tar mycket av vår energi just nu. Vill helst sova i sjalen på dagen eller i rullande vagn... Somnar i bilen men vaknar när den stannar😏 Mycket tid går åt till att få henne att sova. Kvällarna är typ ständig skrikfest mellan 17-20. Tror det är magen som spökar. Försöker med massage och har precis börjat med magdroppar. Jättejobbigt är det 😔 Tack och lov funkar nätterna bättre. I natt åt hon 20, 24, 04 och 06. Helt okej ändå. Dessutom somnade hon om snabbt och sov rätt stilla så kunde sova lite däremellan. Storebror sover hela nätter igen. Tack och lov.

Ja, det verkar vara två pojkar! ❤Blir spännande att se om det kommer skilja mycket från ni som fått enlingar tycker jag! Har tillexempel hört att tvillingar ofta är senare med talet för att de först skapar ett eget språk sinsemellan, men det är väl säkert individuellt.
Så var det inte med mina. De var tvärt om ganska tidiga med talet.

Det som var häftigt iom att de är enäggs var hur utveklingen var så exakt på dagen samma med det mesta. Om den ena hade en tand som kom upp var det bara att kika i den andra munnen och jodå, där var det också en tand på gång på exakt samma ställe.

Så var det inte med mina. De var tvärt om ganska tidiga med talet.

Det som var häftigt iom att de är enäggs var hur utveklingen var så exakt på dagen samma med det mesta. Om den ena hade en tand som kom upp var det bara att kika i den andra munnen och jodå, där var det också en tand på gång på exakt samma ställe.

Ja, det där ska verkligen bli spännande att följa, om de utvecklas likadant eller olika! Vet ju inte än om mina är enäggs eller tvåäggs.

Här hemma är smekmånaden över... Lilla Elsa tar mycket av vår energi just nu. Vill helst sova i sjalen på dagen eller i rullande vagn... Somnar i bilen men vaknar när den stannar😏 Mycket tid går åt till att få henne att sova. Kvällarna är typ ständig skrikfest mellan 17-20. Tror det är magen som spökar. Försöker med massage och har precis börjat med magdroppar. Jättejobbigt är det 😔 Tack och lov funkar nätterna bättre. I natt åt hon 20, 24, 04 och 06. Helt okej ändå. Dessutom somnade hon om snabbt och sov rätt stilla så kunde sova lite däremellan. Storebror sover hela nätter igen. Tack och lov.

Usch vad jobbigt det låter! Skönt att nätterna funkar bättre så ni kan få lite sömn i allafall, hur gammal är hon nu? Otroligt fint namn för övrigt!

Vad kämpigt det låter. Ammar du? För både med sonen och nu med lillan så är kvällarna ett enda långt amningsmaraton. Enligt BVC klassiskt.... med sonen tyckte jag det var så sjukt påfrestande att sitta och amma mig igenom hela kvällarna vareviga dag för att få tyst på ungen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 176
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar