Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kluven till förskoletid för sonen, går in i 37+0 på måndag och är ju såklart lite rädd för baciller som kan komma från förskolan, men de är ju samtidigt så skönt att slippa ha han klättrande och klängande på en några timmar iallafall :angel:
Så klurigt det där. Vi hade sonen på 15-timmars fram till födseln men just nu är det typ bara 6 barn på hans förskola samtidigt så jag kände att med en så pass liten barngrupp är det ju liten smittorisk. Å andra sidan var de stora bonusbarnen här varannan vecka och går ju på fritids och skola med betydligt fler barn.

Idag tänkte jag testa förlossningsdrinken! Tvekat, men såg att Gudrun Abascal delat receptet och då tänker jag att det är okej.

Känns helt fullt i magen idag och inte minsta hungrig.
Bebis trycker under bröstkorgen så gissar att det är därför.

Har ni (haft) förvärkar? Hur har de känts?

I natt vaknade jag flera gånger med vad som kändes som molande mensvärk och magen kändes då spänd samtidigt. Funderar på om det var förvärkar. Känner inget nu längre.

I natt vaknade jag flera gånger med vad som kändes som molande mensvärk och magen kändes då spänd samtidigt. Funderar på om det var förvärkar. Känner inget nu längre.

så hade jag. Tolkade det som förvärkar men har ingen aning om de faktiskt var det. Var bara öppen 1 cm när vi åkte in och då hade de hållit på i nästa 2 månader

Så har jag haft nu på slutet. Också tolkat det som förvärkar.

så hade jag. Tolkade det som förvärkar men har ingen aning om de faktiskt var det. Var bara öppen 1 cm när vi åkte in och då hade de hållit på i nästa 2 månader
Drygt. Har läst de kan hålla på långt innan. Har i alla fall "bara" tre veckor till bf och är ju lovad att inte behöva gå över så länge.

Varit lite frånvarande då lillebror kom till världen i torsdags den 8/10, i vecka 40+6.. Den jobbigaste av mina tre förlossningar då han inte riktigt ville tränga ner i bäckenet men gick väldigt bra ändå! Värkarna började 00:07 och han är född kl. 09:09. :heart 4306 g och 52 cm lång, helt underbar!

Varit lite frånvarande då lillebror kom till världen i torsdags den 8/10, i vecka 40+6.. Den jobbigaste av mina tre förlossningar då han inte riktigt ville tränga ner i bäckenet men gick väldigt bra ändå! Värkarna började 00:07 och han är född kl. 09:09. :heart 4306 g och 52 cm lång, helt underbar!
Så härligt, stort grattis 🥰😍

Åh grattis! ❤️

Låter ju som att det är nära för dig nu @Monkie, så spännande! Hur länge får man gå över tiden där du bor? Har förstått det som att det kan skilja mellan landstingen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 714
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar