Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som har koll på blodtryck? Jag brukar ligga lågt, 110/60 ungefär. Tidigare i graviditeten låg jag på 90/60. För ett par veckor sedan hade det gått upp till 120/70, nu ligger det på 130/75.

Jag är medveten om att det är inom normalvärdet men känner mig ändå lite orolig. Jag har inga symptom förutom sammandragningar, har känt mig lite "konstig" idag. Har ni fått högre blodtryck på slutet?
Jag låg allt som oftast på 120-130/65-70 nu under större delen av graviditeten. Inget som någon av mina barnmorskor tyckt vart konstigt.

Var tydligen ett exemplar som sover detta O_o

sover mellan 2-5h, äter en slurk och somnar om. En del magknip kvällstid men testade ge napp igår kväll i stället för bröst (hon sväljer så mycket luft) då hon bara snurrade och inte är hungrig och verkade hjälpa.

Jag låg allt som oftast på 120-130/65-70 nu under större delen av graviditeten. Inget som någon av mina barnmorskor tyckt vart konstigt.

Allt under 140/90 är ju bra. Jag mätte 130/95 nån gång och det är ju för högt. Tog om några gånger och fick 130/89... Men jag har alltid lägre med manuell manschett, så jag litar inte riktigt på de automatiska.

Var tydligen ett exemplar som sover detta O_o

sover mellan 2-5h, äter en slurk och somnar om. En del magknip kvällstid men testade ge napp igår kväll i stället för bröst (hon sväljer så mycket luft) då hon bara snurrade och inte är hungrig och verkade hjälpa.

Men så skönt! Inte för att vara sån men våran har också sovit hela dagarna men det verkar det vara slut med nu 😂 6 veckor idag och nu sover han 10-30 min i stöten. En gång per dag sover han längre, men oftast somnar han bara till sen vaknar han och gnäller 😑 Ingen annan än mamma duger heller. Men han sover rätt bra på nätterna fortfarande *peppar peppar*. Vaknar och äter 1-3 gånger och somnar om snabbt.

Men så skönt! Inte för att vara sån men våran har också sovit hela dagarna men det verkar det vara slut med nu 😂 6 veckor idag och nu sover han 10-30 min i stöten. En gång per dag sover han längre, men oftast somnar han bara till sen vaknar han och gnäller 😑 Ingen annan än mamma duger heller. Men han sover rätt bra på nätterna fortfarande *peppar peppar*. Vaknar och äter 1-3 gånger och somnar om snabbt.

första var en sådan som åt en gång i timmen dygnet runt och sov 30 min (fyller 4 i december men sömnen är ännu ej bra med vaknätter)

i morse vaknade hela familjen först 7 😳. Vilket händer typ en gång i året. Normalt är det senast 6 vi är uppe

första var en sådan som åt en gång i timmen dygnet runt och sov 30 min (fyller 4 i december men sömnen är ännu ej bra med vaknätter)

i morse vaknade hela familjen först 7 😳. Vilket händer typ en gång i året. Normalt är det senast 6 vi är uppe

Så var storebror också. Kunde nästan aldrig få honom att äta ordentligt. Han bara somnade ifrån och vaknade en halvtimme senare och skulle äta igen.

Åh vad jag inte avundas er 😅 Här är det tvärtom. Min klocka ringer 7.30 och då måste jag dra upp resten av familjen. Igår när jag klev in i sonens rum stod makens väckarklocka och ringde för fullt, men maken och sonen sov så gott så 😂

Hembesök idag av BVC och lillan har vänt i vikt. Hon hade ju gått ner till 3700 när vi lämnade BB, alltså lite på gränsen till för mycket då hon vägde 4084 vid födseln. Nu var hon dock uppe i 3900 så det verkar som mjölken gör sitt :)
Hade nästan glömt hur sjukt mycket bebisar sover när dom är såhär små. Inatt fick jag väcka henne då jag själv vaknade o tänkte att nu är det nog dags att amma 😂 så det har inte varit speciellt många uppvak under nätterna nu. Hon äter väl det mesta hon behöver under kvällen.
Så var även namnet spikat! Lilly blir det ❤️

Hembesök idag av BVC och lillan har vänt i vikt. Hon hade ju gått ner till 3700 när vi lämnade BB, alltså lite på gränsen till för mycket då hon vägde 4084 vid födseln. Nu var hon dock uppe i 3900 så det verkar som mjölken gör sitt :)
Hade nästan glömt hur sjukt mycket bebisar sover när dom är såhär små. Inatt fick jag väcka henne då jag själv vaknade o tänkte att nu är det nog dags att amma 😂 så det har inte varit speciellt många uppvak under nätterna nu. Hon äter väl det mesta hon behöver under kvällen.
Så var även namnet spikat! Lilly blir det ❤
Jättefint namn ❤️

Vi hade tänkt att barnen skulle få vara hemma två veckor för att vi alla skulle få komma till ro.

dag tre fråga de efter när dagis börjar igen 😬. Det är tydligen tråkigt här hemma. Och de är bara i luven på varandra. Nästa vecka har vi höstlov så då är bara reservdagis öppet.

positiva är att de inte verkar ha reagerat så mycket på babyn. De vill titta och klappa. Ett fall av svartsjuka hos minsta när babyn var i pappas famn.

Så kluven till förskoletid för sonen, går in i 37+0 på måndag och är ju såklart lite rädd för baciller som kan komma från förskolan, men de är ju samtidigt så skönt att slippa ha han klättrande och klängande på en några timmar iallafall :angel:

Så kluven till förskoletid för sonen, går in i 37+0 på måndag och är ju såklart lite rädd för baciller som kan komma från förskolan, men de är ju samtidigt så skönt att slippa ha han klättrande och klängande på en några timmar iallafall :angel:
Funderar lite lika här. Visserligen dagmamma och inte så många barn med andra ord (och han har *peppar peppar* inte haft förkylning sen i vintras) men vore så typiskt om han drar på sig nåt nu.

Dessutom kommer mormor vara här från nästa vecka, när sambon jobbar, och då vill ungen inte till dagmamma utan vill vara med mommo :).

Vi hade planerat att pappa och storebror skulle vara ledig från en vecka innan BF. Jag gick hem 3 veckor innan och kände att jag behövde vila lite innan storebror fick gå hem. Nu hann han ju inte vara ledig nåt innan då lillebror kom nästan 2 veckor tidigare så han gick på förskolan samma dag som lillebror kom 😅 Sen var han hemma i 4 veckor.

Vi hade våra på förskolan fram tills att babyn var född. Dock har vi sportat med att vara förkylda två gånger sedan Augusti och hemma 10-12 dagar per gång så vi hade precis blivit friska igen

nu är de hemma två veckor men vi har jättekaos med Corona här nu. 10 mil från där vi bor (och där jag födde barn) så blev de en explosion just den helgen och ligger just nu på över 300/100.000 personer.

Vi hade sonen hemma från fsk från 2 veckor innan bf. Just för att undvika förkylning här hemma och att sambon inte skulle kunna vara med på förlossningen. Men, då var sambon också hemma från jobbet och kunde ta hand om sonen. Annars hade jag inte orkat ha honom hemma på heltid

Tror jag fått foglossning. Hugger som en kniv i, framförallt, ens höften ibland. Som att det bara tar stopp och viker sig, ingen förvarning men värre när jag går.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 713
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar