Tror ni inte jag vaknade med halsont, illamående och helt slut i kroppen.
Börjar få en massa slem i halsen med, skit också
Bastian verkar må bra iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men nej, stackare! Krya på dig! Har det blivit bättre med mardrömmarna?Tror ni inte jag vaknade med halsont, illamående och helt slut i kroppen.
Jadå, bara 6 uppvak inattMen nej, stackare! Krya på dig! Har det blivit bättre med mardrömmarna?
Hu! Du har mina sympatier!Jadå, bara 6 uppvak inatt
Hur gammal är H nu?Jag har börjat stressa över maten igen. När brukar de små egentligen börja äta själva (om man inte kör blw)? Hur gör man för att få barn som inte är matintresserade att äta större mängder själva och inte bara lite plock? Jag vill verkligen inte att hon ska dippa mer i tillväxtkurvorna, nu när vi äntligen fått ordning på det där.
Så här äter H:
Frukost: stor portion gröt (200 g) plus lite plock, ex smörgåsrån med leverpastej
Mellanmål fm: inget, hon vill inte ha
Lunch: en burk 8-månaderspuré med en tsk rapsolja tillsatt, lite fruktpuré eller något att plocka med (ex majskrokar, ärtor, blåbär, äppelklyftor, kvartade köttbullar)
Mellanmål em: 200 ml ersättning eller en stor klämmis
Middag: som lunch, lite mer plockmat
Kvällsmål (vid 19-tiden): 100-200 ml ersättning
Fast just när det gäller att äta själv så är det väldigt ovanligt att barn under ett kan äta så mkt att de livnär sig på det. Bastian får ju som sagt oftast bär som mellis så om hon är intresserad av det kan du byta ut mellisenLägger till: hon blir lätt hård i magen så allt med banan går bort och vi är försiktiga med majs. Det hon äter allra bäst av är blåbär och hallon men det kan hon ju inte leva på. Leverpastej är annars en hit, det äter hon gärna. Hon blir 11 månader på torsdag.
Vilken stor tjej hon är Ava! @Emor
H blir 11 mån imorgon och väger 8300 g så hon är i en helt annan viktklass
Det är väl som med oss vuxna. Person A kan sitta och vräka i sig både det ena och det andra utan att gå upp i vikt och person B går upp i vikt bara av att titta på när A äter.Ja lite skillnad är det på dom. Du har lite mindre att släpa på såg tidigare det du skrivit om hur mycket H äter. Och hon verkar få i sig mer än vad Ava får i sig. Spännande det där.
Du menar att det är genernas fel att min unge rullar fram? /Bitter person BDet är väl som med oss vuxna. Person A kan sitta och vräka i sig både det ena och det andra utan att gå upp i vikt och person B går upp i vikt bara av att titta på när A äter.
Jag e int bitter..
Inte säker på att det är gener eller om det kanske blir vid vissa kombinationer (kan innebär om genetik). Min pappa är supersmal så är det generna så surar jag lite till efterson jag fått just de generna från fel sida. Hans babykinder har jag dock fåttDu menar att det är genernas fel att min unge rullar fram? /Bitter person B