@Cocos vi kör Blw med Bastian
Jag mindes att det va nån som pratat om det här men inte vem..
Hur går det för er med ätandet? När började ni? Eller snarare, när va han redo? Vi har inga problem med matintresse utan mest jag som har idétorka på snabba maträtter när man själv kanske ätit ute eller inte orkar laga mat.
Har fastnat på ägg (omelett eller kokt) avokado, leverpastej, smörgås och frukt.
Vill inte ge allt för mycket olika grejer per dag/måltid så försöker komma på enkla mättande saker som gärna inte behöver tillagas..
Vill kunna variera "nödmat" och mellis men äter inte mellis själv så blir svårt
Jag brukar försöka ge henne plockmat när vi äter. Överkokta rotfruktsstavar, kokt broccoli, smörgåsrån, brödbitar, gurkstavar, fruktbitar mm. Hon gillar det men hon suger bara på det, sen kommer det (mesta) ut igen.
H sover också hela natten men jag har tyvärr inget råd att ge. Hon började med det helt självmant strax efter 6 månader. Hon sov hela nätterna i magen också, väckte mig aldrig då. Bajsar bara på nätterna när hon är lös pga tandsprickning men det var det länge sen hon var eftersom hon fortfarande bara har två tänder. En tredje var framme men ångrade sig och gick tillbaka igen.
Men vad bra att hon smakar iaf! "Nackdelen" med plockmat är ju just att mycket kommer ut igen, det är först nu när Edith ätit plock i 3 månader som hon äter en "hel" måltid och blir mätt.. Och det brukar tydligen ta upp tills 1,5 år innan de flesta barn bytt ut alla alla mål helt om man kört BLW från början.
Edith va ju vild i magen fram tills kl 02 och på utsidan så dröjde det nästan 3-4 månader innan jag fick henne att somna kl 22-23
Har tom testat välling för att ge henne paltkoma men funkade inget vidare..
Jag får helt enkelt hoppas hon lekar sova längre snart.
@Cocos vi kör på blw, typ. Hon äter oftast bitar, men ibland kan vi få in lite gröt. Inget Mixande här, fröken kan äta själv...
Mjölkprotein, tyvärr. Och sch, skräm inte upp mig nu, här går det oftast tre dagar emellan trots mängder med lösande mat.
Jag vill ju helst mata med gröt iaf så jag vet hon får i sig men det är slut med det nu.. Va ju det där med kan själv
Jobbigt! Har ni inte fått nån medicin? Resulax, klyx och allt vad det heter??
Vill inte skrämmas men just att tarmen töjer sig lite för mycket är ju tydligen rätt vanligt
Det är så kul att läsa om era blöjfria bebisar! Innan nästa barn så ska jag läsa på om blöjfria barn och testa själv
Det är roligt!
När jag sätter henne på bumbon och hon tittar mig i ögonen med lättnad i blicken och det smattrar till i toan
Sen märker jag att iaf min unge är väldigt tydlig i sin kommunikation och jag tror mycket beror på just EC.
Hon tecknade "toalett" när hon va 6 månader (vid flera tillfällen) men det försvann och numera tecknar hon bajsnödig men det är väldigt svårt att tyda dom små knubbiga händerna så ibland missar jag och då "låtsaskrystar" hon för då blir det garanterat fart på morsan
Men inte ska du vänta tills nästa barn! Det är ju aldrig försent att börja