Höstföräldrar 2014 del 2.

Den här tjejen och hennes högerfot :heart Så här sitter hon i matstolen. Vi försöker få henne att sitta "som folk", utan större framgång. När hon åker vagn tycker hon om att låta högerfoten hänga utanför. När hon blir flaskmatad av sin pappa ligger hon och pillar honom i skägget med tårna :D
0E05D159-6554-4ED2-8BE3-ED9481A4440A.jpg
Gullis! Ser nästan ut som ni satt upp luggen i ett spänne? :love:

Mvh Miks

@Cocos, nej hon sitter inte alltid så men hon har ofta benet uppdraget. Hon är galet vig. I vagnen och i bilbarnstolen kan hon sitta så med båda benen och tänja som en gymnast :D

@Miks, nej hon var bara rufsig i håret efter avklädning. Vi är fortfarande krassliga för övrigt, det är därför jag inte svarat om imorgon.

@Cocos, nej hon sitter inte alltid så men hon har ofta benet uppdraget. Hon är galet vig. I vagnen och i bilbarnstolen kan hon sitta så med båda benen och tänja som en gymnast :D

@Miks, nej hon var bara rufsig i håret efter avklädning. Vi är fortfarande krassliga för övrigt, det är därför jag inte svarat om imorgon.
Söt är hon iaf! Och lyckost er för ruffs! Här är det också rufsigt ibland. Det är när höger hårstrå ligger över vänster hårstrå! :D

Jag tror barnen åkt på en förkylning så känns som att vi behöver kurera oss innan vi ses ändå. Typiskt!

Mvh Miks

Söt är hon iaf! Och lyckost er för ruffs! Här är det också rufsigt ibland. Det är när höger hårstrå ligger över vänster hårstrå! :D

Jag tror barnen åkt på en förkylning så känns som att vi behöver kurera oss innan vi ses ändå. Typiskt!

Mvh Miks
Det är i alla fall praktiskt med lite hår när de kräks, lättare att rengöra. Trist att ni också blivit förkylda! :down:

@hvala Men vilken liten goding! :love:

Här har Iris blivit livsfarlig :cautious: Hon ställer sig upp och går längs med saker, och gärna håller hon bara i sig med en hand :nailbiting: Mina nerver är inte gjorda för det här :yuck:

Hur gör ni när ni lägger upp bilder från mobilen? Kan man ta bilder direkt ifrån sitt galleri?

@Imnir, jag lägger upp bilderna på mitt konto på Photobucket (via deras app). Sen tar jag bort dem efter någon vecka.

Vi har haft några fallincidenter. Igår fick hon sig en liten blåtira när hon ståtränade och tappade balansen och slog i soffbordet, och för några veckor sedan reste hon sig mot ryggstödet på en stol som tippade :cry:

Ava ställer sig också mot allt. Allt! Går längs möbler, kryper i full fart mot allt som kan ställas mot och så står hon där och skriker (aah! Aaaaaah! AAAAH!!!) hur nöjd som helst. Måste köpa henne en läragåvagn.

@Emor vilken liten piggelin. Tror minsann vi har samma sittdel. Limecheck?

Om våra nätter har varit stökiga innan så har de två senaste varit etter värre. Då har hon vaknat och varit superpigg och inte velat somna om:cautious:, utan sambon har fått ut och gå med vagnen mellan 1h-30 min... Häromnatten vaknade hon 01,30 och inatt 04.... Just nu sover hon dock som en liten gris..

Ojoj, för några dagar sen blev min bebis 7 månader och bara ett par dagar senare dök den första tanden upp! Som jag väntat på den, men nu är den inte jättekul ändå, för hon har minsann kommit på att man kan nypa tag i mammas bröstvårta med den! Jag har försökt att "bara" dra ut tutten och börja om, så hon lär sig på den vägen att det inte är okej, men hon lyckas hålla kvar den i munnen så det resulterar bara i att tutten dras ut men bröstvårtan är kvar i munnen på henne! Och så tittar hon bara på mig med "den där" blicken och flinar åt mig! :cautious:
Jag får väl vara glad så länge som hon inte har en tand på överkäken också :o:p

Just det, skulle ju också skriva att vi varit iväg över en vecka och bott på hotell och åkt bil mest hela dagarna. Hon har skött sig suveränt och är en fena på att stöka ner på Scandics restauranger :-)

Nu hemma och dags att sova förmiddag. Ner i vagnen för första gången på över en vecka (vi hade ingen vagn med oss) och hon gosar ner sig och gör ljud som när något är riktigt gott! OK, jag behöver inte oroa mig för att hon skulle känna sig övergiven när hon får sova själv i vagnen i alla fall, hon verkar ha saknat den.

Åh, jag måste bara få gnälla av mig lite. I augusti är vi bjudna på (barnfritt) bröllop. Det är även min svåger (mannens bror) med fru. Bröllopet hålls ett stenkast från där mina svärföräldrar bor. Och min svåger bara tar för givet att hans föräldrar (mina svärisar) ska passa deras två barn. Barnens morföräldrar bor också i Stockholm. Mina föräldrar bor 20 mil bort.

Det finns inte en chans att jag lämnar H med svärisarna om de dessutom ska ha Hs kusiner. De är jättebra med barnen men det handlar om tre vilda småttingar som ska ha mat och nattas och ska passas så att de inte springer ut på gatan och bli överkörda av en buss! Lägg till att de också har hand om min svågers ouppfostrade hund, som svågern med fru inte hade tid med när de fick barn, och som svärisarna nyligen försökte ge tillbaka med följd att hunden bet det ena barnet :eek:

Vi får nog lösa det så att jag lejer mina föräldrar som barnvakt ändå. Men jag blir så sur på svågern som alltid tar för givet att han ska vara förfördelad och som bara tänker på sig själv (det här är bara en i raden av situationer). Svärföräldrarna är bra att ha att göra med som tur är.

Lillan blir 7 mån på lördag o verkar ha sömnbehov som heter duga! Sover mellan 3-5 timmar dagtid och 10-12 timmar per natt :o.
Visserligen rätt skönt o gå upp o äta frukost innan hon vaknar men man blir ju lite nervös...

Hur mycket sover era?

Lillan blir 7 mån på lördag o verkar ha sömnbehov som heter duga! Sover mellan 3-5 timmar dagtid och 10-12 timmar per natt :o.
Visserligen rätt skönt o gå upp o äta frukost innan hon vaknar men man blir ju lite nervös...

Hur mycket sover era?
H sover i ett sträck ca 20-06, sen leker hon i sängen en timme eller så innan hon vill gå upp (om hon hör att vi är uppe ropar hon tidigare). På dagen sover hon ungefär tre timmar fördelat på en till tre (vanligtvis två) sovstunder. Jag tycker vi har jättebra rutiner. Inget av mina syskonbarn, 0-2 år, sover hela natten, så jag vet att vara tacksam.

Hur mycket sover era?
Massor! 10-11 timmar på natten, vaken 1,5h sen sover hon igen 1-2h, vaken ett par timmar och så sover hon lite till 1-2h. Nu är hon 9 månader och verkar börja styra om så det bara blir två sömnstunder på dan istället för tre.

Hur mycket sover era?
Bastian sover 18/19 - 04:30, äter och sover sedan 1 timme till.
På förmiddagen brukar det bli 1 timme och sedan 2 timmar efter lunch

Sovtiderna varierar väldigt, men det känns som om det börjar luta lite åt två gånger på dagen nu. Vaknar mellan 7 och 8.30 beroende på om storebror ska till dagis och hur trött hon är. Sen är hon uppe ca 2h sen sover igen 30 min-1 timme. Har hänt att hon sovit 2,5 timme med. Sover hon kort, blir det ett längre pass efter lunch. Vaknar när jag ska hämta storebror på dagis. Suck, hon har inga vettiga rutiner alls i sovandet.... somnar mellan 20-00 på kvällen.
Igår sov hon bara 2,5h på hela dagen, var uppe 07.30-20.00. Idag vaknade hon då istället 6.40 eftersom hon somnat "så tidigt". Somnade 21.30 idag och har haft tre sovpauser på tot 3h... Men hon är ju glad och nöjd iaf.

Hua!
Vi firade midsommar med att bli magsjuka:yuck: Iris har klarat sig tack och lov.
Men det positiva var att jag slapp gästanstormningen som dagen före annonserade att dom skulle komma.

Iris tycker sömn är sjukt överskattat dagtid.:cautious:Hon brukar sova en skvätt på fm och en skvätt på em. Men hon sover från ca 18.30 till 05-06 med några ammningar så jag klagar inte.

Ja det här med sömn. V är dagtid världens mest lättsamma bebis. Sover två gånger, minst en timme åt gången. Somnar snällt vid halv åtta. Sedan efter tolv börjar showen. Ibland kan han vara vaken upp mot tio gånger för att sedan vilja stiga upp vid fyra, underbart :) halv sex är sovmorgon.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 263
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024