Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Usch, inte kul med den osäkerheten:(. Hoppas att det löser sig och att han hittar något annat snabbt, eller ännu hellre får börja på det som han blivit "lovad".
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det var märkliga rekommendationer :crazy:. Skulle man behöva hålla sig inne om de är mer än -10, skulle vi få vara inne 90% av tiden mellan november-april, de funkar ju inte.
Jag vet att vissa BVC i södra Sverige säger likadant, o jag frågade mitt bvc o dom tyckte de bara var trams och fanns inget bevisat att de skulle vara sämre. Det är ju inte så att det är minus 25 under suffletten (utan att ha täckt för suffletten) där brukar det vara plusgrader enligt min babyvakt. :)

Vart är de du bor?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja vad trist med sambons jobb. Hoppas det leder till att det blir nåt ännu bättre så småningom!

Tycker också det var lite konstiga rekommendationer. Här har de sagt "ju mer utevistelse desto bättre!" och inga temperaturgränser utan bara sunt förnuft, "kan föräldrarna gå ut utan att frysa ihjäl så kan bebben med". Bob var ute på 1-2 timmars promenader med pappa så snart vi kom hem från bb (jag däremot som kände som att jag fått ett brunnslock dängt i ändan pallade inte gå så långt till att börja med).

Här har nätterna varit fortsatt besvärliga, men jag har bestämt mig för att låta det vara och inte jaga upp mig över det. Har velat lägga en bra grund från början, och det har därför varit så skönt att han kunnat somna in utan att ha bröstet i munnen eller ha mamma som madrass, men nu går det ju inte, så då får det väl vara så ett tag, och dygnsrytmen den får bli som den blir också.
Liggamningen som vi hade svårt att få till i början funkar nu i alla fall, och detta utan att jag vet vad det är vi gör annorlunda. Förmodligen har Bob blivit större och bättre på att ta tag i bröstet, och mina bröstvårtor gör inte ont längre heller (förutom när han har en kraftig prutt på gång, då får man sig ett nyp)

Vad gäller rs-virus-noja så tycker jag det är bara bra att vara försiktig, men man ska inte behöva känna sig dum om man av praktiska skäl struntar i det ibland heller. Vi fick en åthutning av personalen på Willys när vi var där med Bob en månad gammal (en lugn förmiddag utan så mycket folk), det tyckte jag var lite väl...
Har försökt inte vara i folksamlingar i onödan, men släpper på det mer och mer nu. Dock var det inget smart drag att åka på ica maxi klockan 17 igår, tyckte inte Bob heller som vaknade och skrek. Så vi satte oss och ammade en slurk vid utgången så fick pappa handla. Alltid LITE läskigt tycker jag att vara i offentlighet med bebis. Man får mycket positiv uppmärksamhet så länge han bara ligger och är liten och söt, men när distade kattvrålet går igång känns det lite annorlunda. :crazy:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

22 dagar gammal har han slutat sova på em... Tredje dagen på rad nu = snortrött kille = skrik och grin. Så somnar han framåt 17, sover ett par timmar, äter och somnar om och då blir han piggelin framåt 22-23 och ska då vart vaken någon eller några timmar.
Jag hoppas att han "luras rätt" av morgondagens bilfärd.
Vagnen brukar också funka men eftersom jag bor på slätten så finns det en väderkombination som jag inte tar ut honom i och det är när det blåser mycket i kombination med regn för det attackerar från alla möjliga håll :(
Gissa vilket väder som har varit här i flera dagar...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Morgonbesök på bvc. Nu är han 54 cm och väger 3550. Min lilla sötnos.

God Jul alla härliga höstföräldrar med tillhörande guldklimpar!
Hoppas ni får en lugn och mysig helg.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja, det är krångligt det där med kvällarna. Här har vi en vaken filur större delen av kvällen men han tar gärna en powernap på 5-20 min vid 22-23 (har självklart försökt lägga honom för natten då, men har inte funkat en enda gång) och sen är han pigg till 2-tiden...

GOD JUL på dig med, och GOD JUL alla andra föräldrar och underbara bebisar!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu börjar jul kaoset. Granen ska klås o jag skrattar bara år sambons svordomar över ljusen som är för få o för kort sladd! :rofl:

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR till er alla!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jihoooo! ingen uppskattar en god nattsömn mer än en nybliven mamma.

Jag får fortfarande gå upp en gång per natt och amma/byta blöja.
Igår la jag Sid i sin säng kl 23. Han vaknade vid 03 och sov sen till 06.
Han hoppade över till min säng sen sov vi vidare till kl 08 när storebror vaknade. Det är helt ok tycker jag :up:

Å idag kunde unge herrn ha sin nya mössa i vagnen under en hel timmas promenad utan skrik! Det blir nog ordning på den ungen med till slut ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Att ni orkar kolla vad kl är när ni är uppe om nätterna. Jag har inte en aning om när Elvira äter, men minst en gång om natten fortfarande, ibland två tror jag. Blöjan byter jag inte om natten nu det behövs inte.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag surfar lite/kollar fb när jag nattammar så att jag håller mig vaken o då ser jag ju klockan :).
Nu när vi är hos syster ser jag en klockradio varje gång jag öppnar ögonen ;).

I natt sov han 1.30-6.30 och efter mat sov vi vidare till 8.15. Jag njuter så länge det varar.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Eirah har sovit de senaste nätterna mellan 1-7.00 förutom idag då hon sov till 9.30, utan att äta. Gick ner med sonen vid 7.30 o hon sov fortfarande, så hon fick ligga kvar i sin säng med pappa. :)
Men sen sover hon kanske mellan 20-22. Sen äter lite o är sen halvvaken tills vi lägger oss. De senaste 3 nätterna har det blivit sent, så hon har varit vaken mellan 23-01...
Ingen ordning alls på när hon ska lägga sig ännu. Vill inte lägga henne där uppe förrän vi gått o lagt oss (ännu iaf).

Men jag klagar inte, jag får sova själv i min säng många timmar :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl

Oj oj, att bara äta en eller två gånger per natt känns väldigt avlägset här. Jag har ingen aning om hur många ggr Idun äter per natt iofs, men minsr fem, sex gånger iaf, och så en massa snutt mellan det :)

Som tur är störs jag inte jättemycket av det. Det värsta är nätterna när jag är själv med alla tre, även om det oxå går bra mkt bättre än vad jag hade tänkt, så sover jag väldigt lätt eftersom jag helatiden måste hålla koll så att ingen rullar på Idun (vi sover allihop i en 3 m bred säng). Under läggningen är hon oftast vaken och då kan det vara lite trixigt att få till både sagoläsning och godnattsång i ett mörkt rum och samtidigt hålla Idun nöjd (tar ca 40 min), men för det mesta går det rätt bra ändå.

I övrigt rullar allt på och Idun är en glad och nöjd bebis!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Själv blir jag stressad och sover dåligt om jag inte har en klockradio att titta på varje gång jag vaknar till. Behöver få veta hur mycket det är kvar av natten för att lugnt somna om, har alltid varit så, speciellt om jag ska upp tidigt till jobbet. Nu med Bob som vaknar lite då och då är det bra att veta om det är ett tag sen vi ammade eller om det är en bra idé att bara stoppa nappen i munnen och se om han somnar om. Han brukar inte behöva äta oftare än var 3:e-5:e timme på natten.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Sån är jag också!
Har ju liksom ingen aning om klockan är 12 eller 04 :p
Det är inte alltid Sid är hungrig när han vaknar eller när storebror vaknar.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl
Lilleman är förkyld :( Stackarn snorar och har svårt att sova. Ingen feber dock, tack och lov ...

Men en viss risk att jag blir riktigt otrevlig om jag ännu en gång måste förklara för idiotiska släktingar att vi faktiskt prioriterar vårt barns hälsa framför deras så kallade "rätt" att träffa och hålla i honom :meh: Folk!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kan varmt rekommendera physiomer nässkölj för baby. Gör rent näsan med en dusch o d ert blir lättare att andas. Är mycket lättare att använda än dessa pipetter som har en förmåga att bli allt eller inget o är lite vassa där man tagit av toppen..

Tyvärr har dom slutat sålt den på vårt apotek då ingen köpte den :( Jag visste inte ens att den fanns förrän Eirah föddes...

http://www.apotea.se/physiomer-baby-mist-115-ml
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 173
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 959
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 341
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp