Sv: Höstföräldrar 2013
Ja vad trist med sambons jobb. Hoppas det leder till att det blir nåt ännu bättre så småningom!
Tycker också det var lite konstiga rekommendationer. Här har de sagt "ju mer utevistelse desto bättre!" och inga temperaturgränser utan bara sunt förnuft, "kan föräldrarna gå ut utan att frysa ihjäl så kan bebben med". Bob var ute på 1-2 timmars promenader med pappa så snart vi kom hem från bb (jag däremot som kände som att jag fått ett brunnslock dängt i ändan pallade inte gå så långt till att börja med).
Här har nätterna varit fortsatt besvärliga, men jag har bestämt mig för att låta det vara och inte jaga upp mig över det. Har velat lägga en bra grund från början, och det har därför varit så skönt att han kunnat somna in utan att ha bröstet i munnen eller ha mamma som madrass, men nu går det ju inte, så då får det väl vara så ett tag, och dygnsrytmen den får bli som den blir också.
Liggamningen som vi hade svårt att få till i början funkar nu i alla fall, och detta utan att jag vet vad det är vi gör annorlunda. Förmodligen har Bob blivit större och bättre på att ta tag i bröstet, och mina bröstvårtor gör inte ont längre heller (förutom när han har en kraftig prutt på gång, då får man sig ett nyp)
Vad gäller rs-virus-noja så tycker jag det är bara bra att vara försiktig, men man ska inte behöva känna sig dum om man av praktiska skäl struntar i det ibland heller. Vi fick en åthutning av personalen på Willys när vi var där med Bob en månad gammal (en lugn förmiddag utan så mycket folk), det tyckte jag var lite väl...
Har försökt inte vara i folksamlingar i onödan, men släpper på det mer och mer nu. Dock var det inget smart drag att åka på ica maxi klockan 17 igår, tyckte inte Bob heller som vaknade och skrek. Så vi satte oss och ammade en slurk vid utgången så fick pappa handla. Alltid LITE läskigt tycker jag att vara i offentlighet med bebis. Man får mycket positiv uppmärksamhet så länge han bara ligger och är liten och söt, men när distade kattvrålet går igång känns det lite annorlunda.