Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Instruktioner till pinnarna?
@Trollunge Busigt!!
Vår spjälsäng har en fast sida faktiskt så inte spjälor runt om.
Min grabb är dödsförkyld och jag tycker så synd om honom
Oj.. Kommer bli livat framöver.. Kompisens tös gick/sprang vid 8mån och höll på att slå sej sönder och samman varje dag Mamman tyckte det va ljuvligt att börja jobba efter föräldraledighetenDunderklump reste sig mot vardagsrumsbordet idag... Stor, stor nackdel med motoriskt tidiga barn är att det är ett stort glapp mellan fysisk och kognitiv utveckling. Han har ingen som helst känsla för vad han klarar av och det går inte på något sätt att "lära" honom vad han inte får ta/klättra på. Passa, passa, passa är the story of our days .
Lillebror är lika här. Äter bara så han får lite i magen och sen har han inte mer ro i kroppen utan ammar mkt på natten så bvc tyckte vi också skulle prova introducera gröt på kvällen så han blir mätt och sover bättre.Bvc och vaccin avklarat, liten sover som en stock och har gjort i 3h snart
6690g och 66,5cm lång. Har planat ut i vikten de senaste två besöken men det är inget alarmerande.
Ska introducera gröt/välling kvällstid (får se vad han föredrar) för att få till lite bättre nattsömn med mindre amningar. Bvc trodde han ”äter ikapp” på nätterna när det inte är så mkt intryck som stör amningen. Förhoppningsvis gör det att han både sover bättre och går upp lite i vikt. Det ena borde ge det andra.
Storebror va likadan, planade ut i 5mån åldern och sen vände det med en portion gröt i magen inför natten.
Är han också 5mån nu?Lillebror är lika här. Äter bara så han får lite i magen och sen har han inte mer ro i kroppen utan ammar mkt på natten så bvc tyckte vi också skulle prova introducera gröt på kvällen så han blir mätt och sover bättre.
Vägde 6660 g och var 62,5 cm.lång i tisdags.
Nej 4 . Tycker att det är lite tidigt med gröt och hade gärna helammat ett tag till men vad ska jag göra.....Är han också 5mån nu?
Det förstår jag. Vi började med smakportioner vid 4mån på storebror eftersom han va intresserad sen slutade han amma självmant vid typ 7mån. Hade gärna ammat längre. Med Caspian har jag som plan att delamma åtminstone ett år, men han får bestämma. Nu verkar det ju som han behöver nåt som mättar bättre så då får man ju rätta sej efter det, hade tänkt vänta med gröt/välling 1mån till egentligen.Nej 4 . Tycker att det är lite tidigt med gröt och hade gärna helammat ett tag till men vad ska jag göra.....
Smakportioner, så han fick mat i munnen alltså? Inte smaksensationer?Det förstår jag. Vi började med smakportioner vid 4mån på storebror eftersom han va intresserad sen slutade han amma självmant vid typ 7mån. Hade gärna ammat längre. Med Caspian har jag som plan att delamma åtminstone ett år, men han får bestämma. Nu verkar det ju som han behöver nåt som mättar bättre så då får man ju rätta sej efter det, hade tänkt vänta med gröt/välling 1mån till egentligen.
Han började med typ ”mat på mitt finger” först när jag åt nåt passande och sen fick han typ en tesked med gröt, en tesked puré nån gång/dag sen ökade vi till hel portion under 1mån har jag för mej.Smakportioner, så han fick mat i munnen alltså? Inte smaksensationer?
Hur gammal är din?Vi käkar också ett mål gröt om dagen
Försökte göra egen först men det var inte populärt den köpta pulver-varianten var däremot
Hur gammal är din?