Sv: Höstföräldrar 2013
Jo jag har blivit jätte känslosam/känslig när det gäller mitt barn och också barn i största allmänhet. Igår när Signe skulle sova så var hon lite ledsen och låg och vred sig. Började då sjunga låten "I can't smile without you" och hon blev tyst och lugn. Problemet var bara att mamman snart snyftade och hulkade så sångstunden blev inte så lång...
Kl. Känns som sju evigheter sen jag skrivit nåt här. Läser ofta men har svårt att komma mig för att plita ner nåt
. Signe blir 3 mån nästa veckas fredag. Hon är fortfarande ett nöje att umgås med
. Jag själv tycker att hon är lätt att hålla nöjd så länge som man lyssnar på vad hon "säger". Vi pysslar på med allt möjligt om dagarna; städar, tvättar, fixar i stallet, går på promenad, leker på golvet här och där, dansar, träffar kompisar ibland osv. osv.
Jag har inte börjat rida ännu. Hade tidigare tänkt att mars vore passlig tid att börja på igen men jag tror att jag blir tvungen att skjuta fram det lite till. Pappan i huset jobbar väldigt mycket och det är bara ganska sent på kvällen som jag skulle kunna få in ridningen klämd medan han är med Signe. Men, det slutar alltid i skrik och panik utan dess like
. Signe och någon annan famn än mammas på kvällarna är bara att glömma än så länge. Magen har ju krånglat en hel del tidigare och hon har nog varit lite av en kolikbebis kvällstid. Nu har det nu iaf blivit lite bättre men ridningen måste nog vänta ännu iaf. Som det är nu så är nu underlaget här så skit att det nästan känns skönt
.
Den senaste månaden har vi haft jättebra flyt med eftermiddagslur i vagnen. Liten brukar sova ca 3 h då, först i stallet och sen på trappan.
Det får räcka som dagens roman, ska försöka ta mig i kragen och skriva oftare så det inte blir så långt och råddigt
.