Vad menar duJag hade tänkt springa 15 km, men fortsatte 6 km till för att fortsätta njuta av tystnaden, värmen och - let's be honest - ensamheten .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar duJag hade tänkt springa 15 km, men fortsatte 6 km till för att fortsätta njuta av tystnaden, värmen och - let's be honest - ensamheten .
Jag läste också det i smakäventyret och det var efter det jag insåg att Alvin faktiskt inte ens behöver äta nattetid längre utan gott kan vänja sig av med det jag tror att jag själv varit lite för bekväm många gånger plus att när jag vaknar mitt i natten så tänker jag inte klart utan bara gör det lättaste möjliga har tex tänkt kolla tiden varje gång jag matar för att få ett mer exakta hum om hur många gånger jag gör det men än så länge har jag inte lyckats inatt ska jag försöka prova med att lägga handen på honom som du beskriver, så gott att det funkar för er för det är ju en bra start
Här har vi redan varit vakna några timmar Eller vi och vi, pappan och storebrorsan sover sött än, men Tage vägrade verkligen somna om efter fem imorse. Dock har jag kunnat ligga på soffan och vila medan han tagit ut sig ordentligt i hoppgungan Riktigt pigg idag tydligen!
Väldigt ovanligt att det blir så här, han brukar åtminstone sova till kl 9, så jag är lite chockad här. Förmodligen blev det så här för att jag försökte lägga honom "i tid" igår (typ 20.30). Det gör jag inte om idag..
Haha jag har en skrutt som är väldigt kvällstrött och väldigt morgonpigg. Somnar kl 18 och vaknar ju därmed också klockan 6 cirka. Dagligen.
De kan ju verkligen vara olika de där små Lite handlar det förstås om hur man lägger upp det som förälder (och vad man alltså prioriterar), men till viss del är det ju ändå personlighet. Båda mina barn är t ex kvällspigga och somnar sent om jag jämför med de flesta andra jag känner i deras ålder. Nästan så att jag drar mig för att nämna vilken tid de somnar ibland då många andra föräldrar brukar se förfärade ut när de får höra. Men det funkar bra för vår familj, vi är fyra morgontrötta (vanligtvis) personer och barnen är hemma om dagarna, har alltså inte förskoletider eller liknande att orka upp till och anpassa oss efter. Äldsta sonen somnar t ex oftast vid 22 på kvällen, men då vaknar han sällan före 9 heller, och det passar mig perfekt, upplever att jag orkar mycket mer så än när det blir som idag Visst, jag fick lite egentid igår kväll när Lille somnade tidigt, men det kändes inte värt det där vid 5 imorse Och nu sitter jag och gäspar..
Jag bor i några ruggigt slitna amningslinnen (Dom har hängt med två barn nu) till vardags, dag som natt känns det somHur gör ni andra med amningskläder? Har ni alltid på er amningströja? Jag har börjat tröttna på mina slitna HM-linnen. Funderar på att investera i lite dyrare och snyggare amningströjor, men det lär sluta med att jag köper ett tvåpack linnen från HM igen...
Jag kör på amningslinne och en t-shirt utanpå så halar jag bara upp tröjan och knäpper av linnet. Har även bygelamningsbh men det känns så bökigt, använder dem om jag ska vara lite finare och inte vill att brösten ska hängaHur gör ni andra med amningskläder? Har ni alltid på er amningströja? Jag har börjat tröttna på mina slitna HM-linnen. Funderar på att investera i lite dyrare och snyggare amningströjor, men det lär sluta med att jag köper ett tvåpack linnen från HM igen...
Jag köpte en amningströja (som är helt oanvänd) samt amningslinnen från H&M som jag använt väldigt lite. Jag använder mest vanliga linnen och t-shirts. Har blivit väldigt obrydd när det kommer till att flasha tuttar och även mage. Om jag ska iväg bland folk brukar jag föröka tänka mig för lite extra så att jag inte behöver dra upp hela tröjan och visa magen. Amningsbehå däremot är ju ett måste! Kappahls mjuka är supersköna!Hur gör ni andra med amningskläder? Har ni alltid på er amningströja? Jag har börjat tröttna på mina slitna HM-linnen. Funderar på att investera i lite dyrare och snyggare amningströjor, men det lär sluta med att jag köper ett tvåpack linnen från HM igen...
Är man själv nöjd så ska väl andra inte bry sig om när ens barn lägger sig egentligen Men det är ju kutym att barn lägger sig väldigt tidigt i Sverige. Jag är som tur var morgonpigg så jag tycker detta är helt ok, lite tråkigt bara när mannen jobbar i stan och kommer hem 17:45 typ så får de knappt umgås något den dagen. Det ändrar sig säkert framöver men den här kvällströttheten hos vår lille kille började redan vid 2 månader. Går inte att hålla honom vaken längre efter den tiden om man inte bara vill ha en jätteledsen bebis. Nu när han blir lite äldre hade jag tänkt att jag ska försöka dra det till 19-07 iaf, det hade varit perfekt i mitt tycke
Hur gör ni andra med amningskläder? Har ni alltid på er amningströja? Jag har börjat tröttna på mina slitna HM-linnen. Funderar på att investera i lite dyrare och snyggare amningströjor, men det lär sluta med att jag köper ett tvåpack linnen från HM igen...
Jag kör på amningslinne och en t-shirt utanpå så halar jag bara upp tröjan och knäpper av linnet. Har även bygelamningsbh men det känns så bökigt, använder dem om jag ska vara lite finare och inte vill att brösten ska hänga
Nej, det borde ju vara helt ointressant för andra kan man tycka, men nog får vi höra ibland, speciellt från äldre släktingar som verkar tycka att det är jättekonstigt och fel. Men men, det skakar jag av mig Skulle förstå det bättre om det var så att barnen skulle upp på morgonen för att hinna till förskola, då finns det förstås skäl att lägga dem tidigare så att de orkar, men detta fungerar bra nu
Förstår att det måste kännas tråkigt att mannen inte får så mycket tid med bebis, men som du säger så kan man ju inte tvinga bebis att hålla sig vaken av det skälet, och det ändrar sig nog så småningom Framför allt i takt med att de behöver mindre sömn.
Tur att man fått en bebis som är som en själv, dvs morgonpigg/kvällspigg ändå
Jag ska ge er två tips:
1. Grötpinnar! Gjorde med banan, paltbröd och kokos. Dunderklump älskar dem och får i sig järn på köpet.
2. Amma först - grötpinnar sen. Mvh Nedspydd.
Jag ska ge er två tips:
1. Grötpinnar! Gjorde med banan, paltbröd och kokos. Dunderklump älskar dem och får i sig järn på köpet.
2. Amma först - grötpinnar sen. Mvh Nedspydd.