Sv: Höstföräldrar 2013
Håller med om att sjal avlastar överlägset bäst! Jag har burit Idun på magen i sjal och Maja (3,5 år) på ryggen när vi går kortare promenader (typ 3 km) och det går jättebra.
Kl
Här har vi just börjat återhämta oss från magsjuka, inte roligt, klart det värsta med vinterhalvåret! Men annars ser en vanlig vardag ut ungefär såhär:
Vi går upp vid 07 ca (innan vaknade barnen tidigare men har börjat sova längre på sista tiden!). Vi tittar lite på tv och sen äter vi frukost. Är det tis-Tors åker vi ner till förskolan med My vid nio och sen spenderar jag, Maja och Idun hela förmiddagen i stallet. Vi hinner sen hem, duscha och äta och sen får vi hämta My igen kl två. Då har vi i princip alltid med en eller två dagiskompisar med som stannar till typ kl 18, sen är det middag, lite film och bokläsning och sen söva barnen. Efter det städar vi iordning lite och sen brukar jag och Idun ta en promenad eller ligga på soffan och titta på tv (Idun sover då alltså). Vi går vanligtvis och lägger oss mellan 23-00.
En vardag utan dagis brukar vi ha lekdater inplanerade åtminstone halva dagen, och så ska stallet hinnas med. Förutom lekdater brukar vi hitta på lite olika saker; åka till bibblan, gå på skogsutflykt, åka till någon lekplats, gå på museum, åka till badhuset mm. Vi bor på landet så ska vi göra något annat än att vara på hemmaplan så blir det en liten resa med bilen. På helgerna brukar vi försöka träffa barnens far-och morföräldrar en dag var och hitta på något kul med dom.
Vi har för det mesta fullt upp. Ibland är det skönt att bara vara hemma, men oftast trivs vi med att det händer något hela tiden. Även på hemmaplan har vi mycket som ska göras; träd som ska fällas, sågas upp, köras in och klyvas, skogsmark som ska hållas i skick och så hela hushållet som måste gå runt med allt vad det innebär med ett stort hus, tre barn och tre katter
Idun mår förresten bra, förutom att hon har varit magsjuk. Hon är 5 månader nu, sitter stadigt, kryper nog när som helst, och är nästan jämt glad och nöjd! Livet är skoj, helt enkelt! Och tur är väl det att hon är så nöjd och glad, för femåringen här hemma har just nu ett hiskeligt humör!!