Sv: Höstföräldrar 2013
Sådär är det i perioder, man får köra på det som fungerar. Kan ni inte ha vagnen inne och köra lite fram och tillbaka med den ( om ni vill slippa gå ut varje gång)?
Eller har ni testat bärsjal/sele?
Idun somnar alltid på en gång i sjalen om hon är trött, men hon är ju van vid att åka sjal ( endast legat i vagn tre gånger). Ibland fungerar det oxå att stoppa henne i bilstolen och gunga lite fram och tillbaka på den, eller gå några varv runt soffan med den. Fast då måste hon vara jättetrött, annars går det inte. Kan ju vara ett alternativ till vagnen om ni inte kan/vill ta in den.
Med Maja minns jag att vi fick sitta och studsa på en pilatesboll med henne i famnen för att hon skulle somna, och My fick vi bära på och gå på ett speciellt sätt för att hon skulle slappna av och komma till ro. Ett tag när hon var större kunde hon bara somna i soffan, och då fick hon göra det. Med Idun behöver jag ibland göra djupa knäböj för att hon ska somna i sjalen om hon blivit sådär övertrött.
Det mesta löser sig med tiden och man ska liksom igenom en massa perioder på vägen. Man får bara hänga på och köra på det som fungerar bäst för tillfället! Maja hade tex en knasig period när hon bara kunde dricka välling i bilen, fick hon flaskan inne så drack hon inte! Hon var nog runt året då skulle jag tro
Helknasigt! Många turer till bilen blev det, och det löste sig så småningom det med