Sv: Höstföräldrar 2013
Har också varit på bvc idag, i samband med föräldragrupp. Vägde och mätte mest för kul, 7450g och 65 cm var det nu, 3 mån och 9 dar gammal. Så det fortsätter i en rasande takt... (han vägde bara 3300 när han föddes).
Nån annan som börjat föräldragrupp? Vi blir visst en liten grupp, bara två bäbisar förutom Bob, men kul ändå att träffa lite andra. Sen har vi ju grannarna också, som vi börjat lära känna, en jämngammal liten blivande polare där, och föräldrarna är jättetrevliga.
Nåt annat nytt nu är att Bob sovit en natt i sin spjälsäng för första gången. Det är mysigt och smidigt att ha Bob i vår säng, men börjar kännas lite trångt, och jag som ligger i mitten hamnar på skarven mellan sängbottnarna, så tänkte testa nu om det går att vänja över till egen säng, nu när Bob börjat sova relativt stabilt. Denna natt blev nog mycket jobbigare för mig än för Bob, då jag låg på helspänn och förväntade mig att han när som helst skulle vakna och känna sig övergiven och förtvivlad... Men det gjorde han inte. Han vaknade förstås när jag lade honom där och det tog ett tag av lite smågnäll innan han somnade, sen skruvade han lite på sig ibland, vaknade som vanligt och ville äta en gång efter 5 timmar, och sov sen tre timmar till sen jag lagt ner honom igen. Det är inte som att det är så stor skillnad att sova i den sängen heller, han är fortfarande nära mig och jag kan sticka in handen mellan spjälorna och ge nappen eller en lugnande hand (krävs speciellt vid första insomningen som brukar ta ett tag).
Ni som har barnen i egen säng, har ni haft det från start, eller vant dem efterhand? Är ni helt konsekventa eller växlar ni lite mellan samsovning och egen säng?