Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh nej! Jag beklagar sorgen! :( Hur går det för er? Har ni tagit er igenom den första chocken?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Hade gärna velat att det var våren som var på G och att det var vinterpälsen
som släppte, men nej då :(
Jag som var så glad att mitt hår börjat återhämta sig i frodighet, nu DRÖSER det av hår :arghh:
Får nog bli en tur till frissan snabbare än planerat och få till något vackrare än det är nu.

En sak till jag plötsligt upptäckte när jag skulle duscha förut.
Jag har fått en bristning på sidan av rumpan!
Här har man gått igenom 3 graviditeter utan en enda liten sån och så dyker det upp en 3 månader efter sista barnet kommit ut :wtf:
Jaja, ska nog överleva det med :D

Lite mer glädjande saker är den glada lilla bebisen :love:
Växer och frodas.
Var på bvc 2/1 och då mätte hon hela 59 cm och vägde 6085g.
Så härligt och se hur de utvecklas varje dag.
Det glada leendena man får, jollret hon framför.
Stabilare för varje dag. Vilken dag som helst kommer hon nog lyckas komma runt från rygg till mage. Hon kämpar på med det.

Storasyster är en populär figur.
Sara umgås gärna med sin syster och Moa tycker det är roligare och roligare att ta hand om den lilla. Häromdagen bytte hon stolt blöja på eget initiativ.
En kissblöja, bajsblöja är ännu :eek::wtf:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh nej! Jag beklagar sorgen! :( Hur går det för er? Har ni tagit er igenom den första chocken?

Tack så mycket!

Jag vet egentligen inte om det riktigt har gått in. Den värsta chocken har väl släppt. Men jag kan komma på mig att tänka "det där kan ju svärfar hjälpa oss med... nej just ja!" Det är nästan jobbigare att få in det då det verkligen såg ut som att han sov...

Vi var dit igår o kollade så inte huset blir utkylt o hämtade in posten. Vilket gick bra.

Det är tur vi har barnen :love: Man måste tillåta sig att skratta med dom, ha roligt och inte bara gräva ner sig i soffan...

Sonen satt o kollade på sambons mobil igår, o bland hans foton... så säger sambon "det finns bilder", längre hinner han inte innan sonen ser bilderna på farfar (inga hemska bilder då hade jag reagerat snabbare). Så säger sonen "farfar sover!", "nä farfar är död på bilden" säger jag, "ja, han är i himmelen!" säger sonen " ja han tittar ner på oss just nu från himmeln" svarar jag honom "Jahaaa..." säger sonen.
Älskade goa unge :love:

Nu försöker jag hjälpa sambon att avsluta lite avtal han hade....
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag beklagar er förlust. I bokväg om döden rekommenderar jag som alltid bilderboken "Adjö herr Muffin". Handlar om ett gammalt marsvin som dör.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Skönt att sonen verkar ta det bra! Hur gammal är han?

*kl*

Lilltjejen fyllde två månader i går och i dag träffade vi hennes syssling för första gången. Sysslingen skulle ha varit bara drygt två veckor äldre men föddes alldeles för tidigt och är i dag drygt 6 månader och 1 vecka gammal okorrigerat. Vi tycker att vår I är liten men hon kändes plötsligt riktigt stor! I var i torsdags 56,2 cm och vägde 4,7 kg och hennes syssling är 52 cm och väger 4,3.

De senaste dagarna har hon varit vaken otroligt mycket. I dag har hon nog inte haft något längre sovpass alls utan bara sovit kortare stunder. Senaste timmarna har sambon försökt hålla henne nöjd (lättare sagt än gjort i dag) medan jag försöker skriva rapport. Som tur är har hon en kossa med speldosa i som alltid gör henne glad. :p Nu ammar hon, förhoppningsvis tills hon somnar så att jag kan fortsätta skriva.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det kanske var bra med bilderna, att det blev lite mer på riktigt för sonen. det låter ju som att han tar det ganska okej och med barns klokhet:t

----

Jag ligger och surfar under täcket och hoppas på att J ska somna om. Han brukar äta lite vid den här tiden och slockna direkt men nu ligger han och sprattlar och viftar med händerna.
Jag är inte riktigt lika vaken ;)
Han har börjat få grepp om saker nu så i går kväll råkade han dra sig själv i håret och bli arg för att det inte var så skönt. Dock greppade han inte sambandet så vi fick lirka loss hans fingrar vid ett par tillfällen och då blev han sa nöjd igen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh vilken sorg :(
Tänker på er samtidigt som det är svårt att sätta sig in i situationen.
Hur väl man än vet att det kommer att hända kan man aldrig förbereda sig för det.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

995573_10151802595826437_842939353_n.jpg


Liten buse för ett par veckor sedan. :love:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Han är en riktig trollunge :D :p

Till och med på bb reagerade personalen i stil med "oj vilket hår/vilken frisyr/vad mycket hår". Tur han har ärvt något från mig ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Sicken liten goding!
Jag hade visst en massa hår när jag föddes men det är inget som märks av på Sid :p

Jag var på föräldrargrupp i tisdags och passade på att väga honom på BVC-tantens bärbara våg.
Förra vägningen var vid två månader (17/12) å då vägde han 6100 g
I tisdags var han 2,5 månader och vågen visade 7420 g :o
Är det möjligt?? Visst måste den vågen visa fel?
Kollar jag i storebrors viktuppgång så var han 5 månader när han kom upp i 7 kg.

Och i måndags var jag på efterkontroll hos barnmorskan.
Allt såg/kändes bra ut och vi pratade preventivmedel. Kom fram till att jag ska sätta in en hormonstav för nu blir det inga fler kids ;)
Hon tyckte dock att jag skulle vänta två veckor med att rida :(
Men jag tror jag fuskar lite och börjar redan nästa helg.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Han fyller 4 år om 2 v :)

*****************

Tramptass; jo han tar det bra. Var dock lite svårt igår när jag skulle berätta för honom att vi skulle åka o hälsa på MIN farfar. Jag försökte förklara för honom att det är min farfar o att hans är död. Får då till svar "ni var hos farfar du o pappa igår", fick då återigen berätta att vi var till farfars hus men han är död. Frågade om han var ledsen över att farfar inte kommer o hälsar på något mer, o det var han. :(
När vi kom till min farfar så sa han "hittade vi inte farfar mamma?"
Lite svårt för honom att förstå att det är min farfar som lever. Försökte då förklara att pappas pappa är död, men det gick inte så bra för då trodde han att jag menade pappa..

Ja det är inte lätt o få ihop allt när man är så liten :(

Men han tar det bra :)

*****************
Jag läser allt ni skriver men orkar inte direkt svara, sitter dels med mobilen...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nej det blir lite krångligt med alla far och morföräldrar fram och tillbaks och hur man benämner dessa.

---

Vimsan.
Matar du barnet med ren grädde? :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nej det blir lite krångligt med alla far och morföräldrar fram och tillbaks och hur man benämner dessa.

---

Vimsan.
Matar du barnet med ren grädde? :p
Jag fick förresten temperatur-råd (på tal om att de gavs ut tidigare i tråden) under veckan.
Kallare än -1 = inte sova ute i vagn.
Kallare än -5 = inte vara ute i vagn.
Min fundering blir då: Hur överlever alla bebisar i mina hemtrakter? Eller alla ungar egentligen...
2. Får man ha barnet med sig om man blir inspärrad? Jag skulle bli komplett galen av att inte kunna gå ut...

Jag kör vidare på det som får oss att må bra och fortsätter med sunt förnuft i stället.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja, jag börjar fundera på det.
Får väl vispa lite å se vad som händer.

Förresten, jag har varit ute idag och vi har minusgrader :nailbiting:
Å nu sover Lilleman så gott kvar i vagnen på verandan! :eek:
Är jag en hemsk mamma :angel:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Oj vilka dumheter! Bebisar är ju visserligen små men fullt påklädbara. Och när det är så kallt ute att ögonfransarna fryser vill man ju ändå inte gå ut.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Äsch så tramsigt! Vi är jämt ute :) Idun får följa med på allt och även på mina kvälkspromenader, oavsett väder. Jag bär henne förvisso alltid i sjalen så hon är väl skyddad och inbäddad i sin lilla kokong, men det går ju lika bra att bädda varmt och gott i vagnen!

När det är -10 och kallare tycker jag det är jobbigare, och då tänker jag främst på den kalla luften som de andas in. Fast luften blir ju inte lika kall att andas när man är så väl skyddad i en vagn eller sjal, så det fungerar ju ändå kortare stunder. På med bra underställ i merinoull bara så håller de sig varma och goa!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag resonerar som så att när jag vill vara ute (typ jämt) så kan J vara med. När vädret är sådant att jag inte vill (regn/snö på tvären för att det blåser så eländigt) så lämnar jag honom inne med pappan.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha, vem fick du dom råden av? Någon som vill ha något att skylla på för att slippa själv vara ute när det är vinter eller? :p

Dom skulle nog dö i en hjärtattack om jag talat om att min son sov ute i upp till -25 mellan 1,5-2,5 tim åt gången under dom 3 åren han sov middag...

Det är ju inte så kallt under suffletten eller i vagnen. Om man inte får vara ute när det är mer än minus 5 ja då får jag nog stanna inne från oktober till maj... Det funkar ju inte, vilket trams :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 168
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 955
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 340
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp