Sv: Höstföräldrar 2013
*kl*
Nu har vi vaccinerat, vi hade glömt att prata om hepatit b förra gången o om jag ville lägga till det i vaccinationen. Eftersom det ändå är jag som får fatta dom besluten så valde jag att göra det Ledsen en kort stund sen var det bra
Vägde oxå, hon har bara gått upp 230 gram på nästan 5 v (5230 gram). Visserligen har vi alla varit sjuka och kanske en anledning till den dåliga viktuppgången.
Hon hade växt 3 cm (57,5 cm), o huvudet 1 cm (38,6). Dock ligger hon under kurvan på huvudomfånget. Men bvc sköterskan var inte oroligt utan vi väger igen om 1 mån.
Passade på att amma när jag ändå var där, tog då en amningsvikt på eget initiativ när jag ändå hade vågen där. På de 15 min hon åt där, o då från båda brösten (åt dock inte klart då hon vart trött) eftersom hon blir så otålig så fick hon i sig 60 ml. Inte speciellt mycket tycker jag...
Så ska prova o se så hon äter var 3e timma på dagen iaf, ibland kan det gå både 4 o 5 tim innan hon äter något... Men hon är alltid nöjd och aldrig ledsen, tycker att hon borde gnälla om hon är hungrig..
Hoppas bara hon inte blir dålig nu pga vaccinationen. Sonen går inte på dagis imorgon, jobbigt om Eirah blir dålig o jag är trött imorgon.. Men det löser sig väl