Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*
Idag har hela familjen+kusin, faster, farmor o bonus farfar varit o badat på äventyrsbadet. :)
Eirah tyckte det var jätte skönt att flyta runt i den varma poolen. Sen somnade hon o fick lägga sig i vagnen som vi hade med in :)

Igår kom även min mamma upp från uppsala, första gången hon träffar Eirah :love:. Så hon blir här över nyår. :)

Vad har ni för planer på nyår?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Mysigt att ha mamma på besök!

Vi ska vara hemma på nyår. Makens bror och sambo kommer.
Jag har ju hästarna hemma på lösdrift och den gamle hästen är så livrädd för smällare och raketer så jag får tillbringa 12 slaget på logen med hästarna.
Inte så glamoröst kanske men med småbarn blir det inte några gala middagar ändå ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Här blir det en lugn nyårsafton tillsammans med syster, syster, hennes barn, mina föräldrar, sambo och son.
Vi fick frågan om en riktig långsittarmiddag men jag sparar det ett år (eller tio ;)) till tror jag.

I dag blir Jonathan en månad. Var tar dagarna vägen? han har börjat utforska saker lite mer (greppa snuttefilten mer medvetet och så) och hans ljud förändras.
Jag ska försöka lägga in bilder någon dag :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha, tillbringa tolvslaget på logen, det låter intressant :D

Jag har ju också mina på lösdrift nu, (mycket tack vare dig) men stallet är kvar så just den natten får de vara inne i stallet med radion på och ljuset på, så släcker jag sen när raketerna lugnat ner sig.

Och hästen blir kvar här trots allt så det känns bra i alla fall.

Nu tog jag och tittade på kl när Elvira åt bara för att ha något att jämföra med. Hon åt kl 23.00 , sen kl 4.00 och sen igen kl 9.00 så det är ju precis fem timmar emellan. Efter nio gick jag upp och nu ligger lilla dockan jämte mig här i soffan o sover.

Vi kommer vara hemma på nyår, kanske spela lite TP, eller något sådant.
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Gott nytt år på er!

Här är hela familjen förkyld, men det blir nog bra :)

Lite bilder

20131229_115319_52c2989188e59d4954cd8fc2.jpg


Mina fina barn :)
20131221_192814_52c298cb2a6b22940c291fd7.jpg


Eirahs julklapp :D
20131225_155029_52c298e9ddf2b3290b12ce41.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja visst låter det spännande ;)
Det blir tredje året i rad så nu är det nästan en tradition :D
Har ju tyvärr inga boxar än och vågar inte bara stänga in alla tre på logen. Testade det en gång när det var storm men den gamle blev helt tokig.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Gott slut allihop!

Här håller vi på att förbereda middagen. Blir trerätters, komplett med alkoholfritt vin och en god must. Det blir snart till för mig att byta om till nyårsklänningen och sminka mig. Livet blir bara så glamoröst som man gör det! :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Oj oj, ska man ha nyårsklänning o sminka sig? :D

Skulle ha duschat men inte hunnit det, håret är ett fågelbo, mjukis byxor och snoret rinner, haha. Så glamoröst är det här. :D
O andra sidan är det bara vi o min mamma. Sonen bär iaf skjorta... :)
Men maten är på G iaf, dock bara 2 rätters . Mer orkade jag inte, har ändå stått i köket sedan kl 13.. suck.
Snart ska det ätas o sen blir det bingolotto :D

Hoppas ni alla får en trevlig kväll iaf!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det är bara jag, maken och lilleman här. Blir första nyåret som vi spenderar hemma på typ ... fyra år, tror jag. Så då satsar vi på att vara fancy och hoppas att vi inte somnar i soffan innan tolvslaget :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hehe, ja man ska hålla sig vaken till 12 oxå :D

Fast det lär inte vara några problem, så som jag hostar så är jag ju vaken halva nätterna.. suck :(

Nu kammar man hem vuxen poäng och spelar bingolotto.
Snart ska efterrätten intas, pecan pie. Hoppas den är lika god som jag minns den från när jag jobbade på Irland :) Visserligen är inte smaklökarna dom bästa så just nu går väl nästan allt ner :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Och här har vi käkat lite gptt och druckit en öl, men också spenderat en del tid i badrummet, eftersom det är på skötbordet den lille håller sig på bäst humör. Men nu funkar inte det heller, han är gnälligare än någonsin och det är nog magen som spökar, han har nu inte bajsat på 16 dar. Hoppas att nya året inleds med ett rejält lass så att vi kan börja på ny kula.

Ah, skivan Bob fick av farfar i julklapp verkar i alla fall funka för tillfället, för nu hörs bara Black sabbath och inget skrik från köket där pappa rockar med bärselen. :) Jag ska strax lösa av.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Bob fortsatte vara vaken och gnällig, så det blev mycket bärseledans. Han somnade fem minuter innan tolvslaget och sov genom hela fyrverkeriet (trots att han var med ut på balkongen), sen vaknade han igen.

Får i alla fall starta året helt utsövd, då lille goingen sträcksov från 1.30-7.30 och sen 8.15-10.45. Han har aldrig haft en så bra natt! Han var på helt strålande humör när han vaknade också.

Så häftigt att tänka på att om ett år kommer allt vara annorlunda. Det här är året när våra små ska lära sig krypa, förmodligen gå, och kanske säga sina första ord. Det är så spännande! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Så häftigt att tänka på att om ett år kommer allt vara annorlunda. Det här är året när våra små ska lära sig krypa, förmodligen gå, och kanske säga sina första ord. Det är så spännande! :)

Spännande, fast kooonstigt! :p Jag trodde folk överdrev när de sa att det går fort, men inte då ...

KL
Vi var hos BVC igår. Lilleman väger nu in på 5090 gram och är 58,5 cm - stora killen! :) I morgon blir han åtta veckor. Det känns som att han alltid har varit hos oss, och ändå känns det som om han kom igår. Det blir ju roligare och roligare med honom i alla fall - det trodde jag faktiskt inte att det skulle bli :p

Konstigast är nog dock att vi faktiskt hade rätt i att det vita han har i munnen är tandanlag :o Vi la märke till de först när han var fem, och nu fick vi ju vår BVC-sköterska att titta på dem. Visade sig att det mycket riktigt var början till tänder - inte konstigt att det nyper till ibland är han äter! Dock hoppas jag att de väntar ett tag med att komma ut helt och hållet, jag tycker att det är väl tidigt för vår lille att få ett hajbett ... :o
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det är riktigt spännande med det som är framför oss nu :)
----
Jag ser just nu fram emot att vara vaken till framåt 3 i natt. Resan hem påbörjades senare än beräknat. Jonathan har varit supersnäll och sovit till nu och sover än med ungefär åtta mil kvar. Två matpauser har vi gjort men jag tror att det blir någon vaken timme när vi är hemma igen.
Ja ja. Hellre lite vaket då och en bra resa hem än massa vaket o missnöjt i bilen.

På tisdag är det bvc igen. Det ska bli spännande att se hur han vuxit.

Jag har haft en kanontid hemma (och han har med sig tre kassar presenter hem från olika vänner och släktingar) förutom då vi fick beskedet att en vän till familjen med småbarn fått en snabbväxande tumör och troligen en del metastaser på andra ställen i kroppen. Chanserna för att följa det yngsta barnets uppväxt är väldigt väldigt små :-(.
Det kändes för jäkligt på ren svenska. Väckte även hel del tankar och funderingar hos mig.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Skrikfest, ammahelatiden, powernaps, barabliburen och bajsblöjor. Det är en lång dag i dag och självklart är jag ensam hemma...
Inte ens vagnen duger att sova i.

Positivt är i alla fall att min sgi äntligen är fastställd så nu kan jag också få ut lite pengar från fk :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jettan! Hur är det med dig? Känns det mindre tungt nu?

Kl

Jag har varken läst eller skrivit på ett tag nu. Lillebror är nu nästan 2,5 månad och allt går jättebra. Det var lite tufft innan jul när storebror var hemma sjuk nästan två veckor men nu när sambon har semester och alla är friska flyter det på bra.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Blir arg när jag läser det där. Jag förstår som, men jag har släcka jobbat med hörselskydd på en arbetsplats då personen skrek hela dagarna, så farligt är det b inte.

Som han säger i artikeln, det finns speciella öronproppar som gjuts personligen som gör att man hör lika bra som utan meb den dämpar topparna.

Att be en vuxen människa som ligger i smärtor skärpa sig o bita sig i läppen är ett hån. Skulle hon vilja höra det om hon bröt benet eller något och inte fick någon bra smärtlindring o hade fruktansvärt ont.
Skulle någon säga det till mig så skulle hon nog få veta att hon levet o jag skulle inte vilja se henne igen..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 173
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 959
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 341
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp