Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Grattis till er lilla tjej! Hon var ungefär lika stor som våra når hon kom ut, och våra var 5 veckor tidiga, hade ett par "stora" tvillingar i magen.. ;)

Kl.

Det är så mysigt nu när Hampus börjar vara med lite mer :)
Igår kväll ville han inte somna, va roligare att busa med pappa!
Han ligger alltid med ansiktet mot mig när han sak sova men igår hörde han pappa o ville nog prata lite ;) vände på huvudet o tittade för fullt men kunde inte se honom, ligger i sitt snuggle nest så är ju lite höga kanter runt huvudet.
Sen tittade pappa upp över kanten o det va jätte skoj!
Skrattade o pratade för fullt! Ångrar att jag inte filmade det :(
Tillsist orkade hans pappa inte mer, klockan va rätt mycket, så han somnade och efter en liten stund sov Hampe med! Utan ett gnäll! Så skönt! Tyvärr är jag ju van vid att vara uppe till två tiden med honom så jag låg vaken iallafall :/

Igår va det verklige pappa som gällde :)
På fm satt han i mitt knä o tittade på honom o skrattade och Tillsist började han åla o kastade sig mot honom, villa komma över till pappa istället :)

I lördags kom jag på honom med tummen i munnen!
Och i fredags låg det en ficklampa i soffan o lyste, den sträckte han sig efter o pillade på!
Verkar ha hittat sina små händer nu <3

Mikan: jo det va dåligt att jag inte kunde fått någon annanstans att amma... Frågade en av de äldre servitriserna, tänkte att hon kanske hade haft fler som frågat men hon hänvisade som sagt till handikap/skötbädds toan... Så satt först på locket men höll på att glida ner hela tiden så Tillsist tog jag skötbädden o slängde ner på golvet o satte mig på den!

Nu tycker jag det är väldans dåligt med bilder i den här tråden, så nu kommer jag bomba med lite bilder från de senaste dagarna. :devil:

29-1069.jpg

Övningsstår (det är väldigt jobbigt, man måste ta i med hela kroppen)

35-1075.jpg

Trött efter att ha varit på adventsfika med massa kompisar

34-1074.jpg

Efter badet

46-1086.jpg

Stark i nacken!

43-1083.jpg

På vargjakt

40-1080.jpg

Glad skit

Så, få se på era gullungar nu! :D

Går ju inte ladda upp bilder från iphonen :(
Får allt ta o fixa vår dator!

Igår lärde sig Hampus att klappa händer!
Hans pappa sjöng klappa händerna om du är riktigt glad visan, jag gör det ibland med,
Sen rätt vad det är började han slå ihop sina små knutna händer!
Jag va inte med så utan pappan sa det till mig.
La Hampe på sängen sen när vi skulle lägga oss, han pratade en massa men jag tittade inte på honom så noga.
Rätt vad det va skrek han till lite arg, när jag tittade på honom flinade han glatt o slog ihop sina små knutna händer! Haha såg så roligt ut :)
Precis som han ville visa hur duktig han va :)
Goa unge!

Var till bvc idag med Whilma, sist jag var dit för vägning och mätning var den 30/11.

Vikt: 4005g (3105g)
Längd: 54 cm (51 cm)
Huvud: 37 cm (36 cm)

Inom parantes är den 30/11. Så med andra ord har hon gått upp 900g och växt 3 cm på 3 veckor :laugh:

Lite bilder från oss :)

Glad kille
409314_10150425814851619_648711618_8840595_687550885_n.jpg

Tomtenisse
409192_10150423436506619_648711618_8832364_1964513413_n.jpg

Kanelbulle :D
376571_10150406578486619_648711618_8767884_1588113483_n.jpg

Så fina bilder på era bebisar :)

Någon som har koll på om man får föräldrapenningen innan jul?
Får mina den 26 annars...

Va på mamma samtal på BVC idag, fick godkänt jag med ;)
Hampus har gått upp 500g på 2v!
Galet vad han växer!
Jag kan nog sluta oroa mig över att han inte får tillräckligt av mat ;)
Han va inte så hungrig imorse och de gånger han åt i förmiddags råkade jag ge från samma bröst, galet va det sprängde i det andra sen framåt två tiden!

Vi hade mys på dagis idag, jag bakade cupcakes till barnen så satt vi ute i snön o hade picknick.
Hampus blir helt påhoppets av alla barnen! De gullar, petar o kör in nappen i munnen på honom och han bara myser :)

Föresten! Någon bebis här som har navelbråck?
Mikan din flicka hade va?
Hampus navel bucklar fortfarande ut och ser konstig ut.
Första gången tycker BVC att vi skulle tvätta med koksalt o det va nog inget men nu sa hon att det nog kunder vara ett litet bråck kanske.
Är det nåt som växer bort?
Ska man ha extra koll på det?

Föräldrapenningen ska komma den 23e tror jag. Tyckte det stod så sist jag va in och kollade. Jag får den 27e annars.

Förresten.. Jag har slutat väcka Theo på natten för att äta.
Sen i fredags har han sovit från ca 23 till 07 i egen säng.
Idag sov han till och med till 08!! :p
Nu funderar jag på om jag ska klämma in det målet han missar på natten eller låta det vara. Är det för lite att äta 4 gånger om dan? Han är 8 veckor nu.

Föräldrapenningen ska komma den 23e tror jag. Tyckte det stod så sist jag va in och kollade. Jag får den 27e annars.

*Trycker på gilla-knappen*

Är för övrigt lite sur på att jag får fp den 27:e. Min man får lön den 27:e och det kan bli svårt att få in alla räkningar i tid. Mycket bättre med lön den 25:e.

Nu vet jag ju inte hur ofta barn som ammas äter, men våra äter 5 ggr/dygn nu och då äter de inte på natten. Får i sig ca 800-900 ml ersättning om dagen. Sen går de ju upp väldigt bra också! :)

Igår var det dags för 3månaders vaccination och det var inte omtyckt alls hos någon av våra.. :( Gallskrek efter första sprutan och då var det ju en kvar som skulle svida lite mer. Men de lugnade sig ganska fort när de fick mysa i famnen hos mamma och pappa! :love: Nu har även lilltjejen gått om brorsan i vikt! Nu väger de 5860 (Alex) resp. 5950 (Ida) och är båda 58 långa. Sist vägde de 5605 (Alex) resp. 5530 (Ida) och det var bara 2 veckor sedan! De följer båda sina kurvor och ligger tydligen på medelkurvan. Alex har haft en period när han ätit sämre och det syns på vikten, medan Ida kan äta hur mycket som helst, när som helst.. ;)

Ja, jag tycker det är lite löjligt att man får olika datum. Men kul att även försäkringskassan kan mjukna lite runt jul! :)

jag fick ju med rådet att tvätta med koksalt (undrar om hon får provsion :D)
Läkaren på nya bvc sa att det var ett navebråck och man kunde tejpa om man ville. Annars skulle vi bara hålla koll så att det gick att trycka in naveln, alltså att den var mjuk. Om den var hård och inte gick att trycka tillbaka kunde det tyda på att något klämt ihop sig och fastnat, då skulle vi kontaka dem.

Hennes har blivit mycket bättre de senaste veckorna, fen står inte lika mycket rakt ut och ser nästan normal ut. det är bara när hon tar i eller skriker som den putar ut lite mera.

btw, jag är supernöjd med mitt nya bvc. Jag var på vc igår för jag är sjuk, jag fick antibiotika. bvc sköterska går förbi och pratar lite,, jag frågar om A kan ha samma skit som jag fast han bara reagerat med hosta istället varpå hon genast fixar så att läkaren kollar honom med. Självklart hade han med mycoplasma bakterier. A blev mutaad med clementiner och kaka när de skulle sticka honom och han hämtade leksaker och körde runt i korridoren, Sen gullade sköterskorna med E under tiden jag var upptagen med A. När vi satt i väntrummet kom bvc läkaren med förbi, det är han som driver vc, och frågade hur det var med oss och E.
Jag ringde vid 9 och fick tid till kvart över 10, ångrar inte mitt byte av vc !

Jag vet ju inte hur mycket han får i sig varje men jag försöker få in 5 mål om dagen åtminstone tills den 28:e. Då ska vi till bvc så kan jag fråga vad hon säger om det.

Ha ha, jag skulle ringa igår och boka tid för efterkontroll, men jag kom inte på vad det hette, så jag sa att jag skulle boka tid för eftersök! Pinsamt men vi skrattade rätt bra båda två :rofl:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 633
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 137
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar