Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Lite bilder från oss :)

Glad kille
409314_10150425814851619_648711618_8840595_687550885_n.jpg

Tomtenisse
409192_10150423436506619_648711618_8832364_1964513413_n.jpg

Kanelbulle :D
376571_10150406578486619_648711618_8767884_1588113483_n.jpg

Men guud vart har du köpt den bodyn?? Måste haa till min lilla knubbis! :love:

Köpt begagnad för 25 kr på Barnshopen här i stan, tror den är från KappAhl från början.

hej förresten alla! Har glömt bort Buke ett tag... I går var vi och tog tremånaderssprutan, och vägde in tösen på 7,72 kilo. Hon stryker kurvans tak och ser ut som en kerub. :love: De valkarna alltså :d

Om man ska prata rutiner så är vi dåliga på sådana, men njuter av varje dag!
På vardagarna måste jag ställa väckaren sju för att få iväg storasyster till skolan. Ofta kan jag lämna pappan och bäban i sängvärmen men om han får för sig att börja jobba tidigt får hon åka med ner till vägen.
Hon ammas ofta ibland och mer sällan ibland. oftare på kvällarna men numera nästan inget på nätterna.
Rekordet i nattsömn är 9,5 timmar (utan mat) :bump: Men annars brukar hon äta o somna om direkt, om det inte är på tok med magen som är lite känslig!
Nu har hon vuxit till sig och fattat det där med kvällströtthet och att somna in hårt. så det kan bli sömn mellan sju-nio på kvällen till sju-nio på morgonen.
då med något mål extra på kvällen.

Jag får låta bli komjölk, kaffe och choklad, för då får hon magknip!

Hon hänger med på det mesta. Som tvåmånaders åkte vi till sthlm, en nätt resa på ca 120-130 mil. gick på cirkus och såg toby keith medans syrran drog vagn på djurgårn. Naajs!! Knastösen sov hela bilresan med två byta-ammastopp.

Jag är gaanska positivt överraskad över min myspropp till unge, hon känns som lönen för all gammal möda och en lycka för både mig, storasyster och pappan! En njutarföräldraledighet som gärna får räcka länge!

Ganska skönt med sex år mellan döttrarna... av egoistiska skäl. storasyster blev mognare och är så fin med lilla. och jag slipper köra bil till något dagis eller ha uttråkat barn hemma heela dagarna, nu åker hon till skolan åtta och kommer hem och kan mysa med oss halv två. -perfa!

På kvällen nattar jag (vi) storasyster klart och lillan hjälpligt och jag lämnar bäba och man för att gå ut till stallet. riktigt skönt att få stalluft, mocka och klappa om hästarna i lugn o ro varje dag. så då jag kommer in vill hon oftast äta och somnar med lite tur efter att ha gnällt på sin far en stund eller fått sitta i sängen under täcket med någon match football eller baseball.
om vi ser film brukar hon stjäla all uppmärksamhet med sitt leende och prat! :love:

IMG_3246.jpg

IMG_3637.jpg

Pratat med Barnmott.nyss.
Hampus ha hållt sig för öronen och knott sig om dom nu i över en vecka...
BVC kollade honom i onsdags men då kunde de inte se att det var något, ena örat hade en vax propp så där såg de inget i.
Men sen har han fortsatt...
Ringde nu för att se om de kunde kika på honom igen men enligt sköterskan jag pratade med så ska han inte vara så utvecklad så att han kan koppla samman ont i öronen och hålla händerna där...!
Så hon tyckte inte att det va något att kolla upp...
Visst han verkar inte ha ont för är inte ledsen men verkar ändå tycka det är lite obehagligt sådär...
Frågade henne om det inte kunde vara typ bihålorna men Nepp det kan så små inte få.

Frågade oxå om de kunde kika på hans navel som fortfarande ser lika dan ut, hon skulle fråga en läkare så skulle jag ringa tillbaka på torsdag :/

Så det va ett givande samtal!

Det är jobbigt när tomten kommer ;)

Hampus har lyckats få sin tredje förkylning på sina nio veckor :(
Så täppt o ännu mer irriterad över sina öron!
Liite varmare än vanligt så får ha lite koll på tempen med under dagen.
Passar ju strålande nu inför helgen o barnm. är stängd så vi måste åka 1h till Växjö :/

Ni som hel ammar och har barn som sover över nåt mål under natten, får inte ni ont i brösten?
Har vaknat två ggr denna veckan av ett sprängfullt bröst, alldeles hårt o ömt :/
Rädd att det va mjölkstockning på g men har släppt efter att jag väckt Hampus så han fått äta lite...
Kanske skulle passa på att pumpa ur lite då....

Stackars Hampus :( Vi har klarat oss undan förkylningar alla tre. Har varit noga med att inte vara i närheten av snoriga och handspriten står framme och används flitigt.

Theo har hoppat över sitt nattmål i snart två veckor och jag trodde det skulle ställa till det för brösten. De är ju rätt stinna men har inte gjort ont.
Jag sover med sportbh, annars hade de säkert känts av mer.

Igår var vi på BVC. Lilleplutt är nu 62 cm lång och väger 5470 g.
Tänk att han har växt 8 cm och gått upp 1570 g på 2 månader :o

En dum fråga kanske? Kan man ha bäbis med sig på efterkontrollen?

En dum fråga kanske? Kan man ha bäbis med sig på efterkontrollen?

Hehe... Jag var på efterkontrollen förra veckan, min BM hade haft efterkontroller hela förmiddagen och jag var sist. Hon var mycket upprörd över att alla de andra mammorna lämnat sina bebisar hemma! Som tur var hade jag med en glad Tibbe som hon fick gosa med. Så man inte bara kan ha med bebis, det är nog snarare ett krav. ;)

Va bra!! Då behöver jag inte fundera mer på det :D

Sambon jobbar ju och jag är inte jätteglad för att lämna honom hos någon annan än. Han är ju så liten :angel:
Jag ska även ta cellprov när jag ändå är där. Hade fått tid i december men det var för nära förlossningen.

Misstänker att det är storebror som drar hem mycket från dagis...
Sen hade visst nästan alla vi firade jul med blivit förkylda nu!

Första gången jag vaknade av ont i bröstet hade jag en amnings bh med byglar på mig o bygeln låg typ på bröstet då så sen slutade jag sova med bh men nu fick jag ont ändå....
Kan ju klart legat illa kanske...
Haha känns ju lite konstigt att det är jag som väcker Hampe när han sover snällt o vill att han ska äta!
:)

Jodå förra gången hade jag med barnet på efterkontrollen.
Sett många bebisar på Mvc när vi gick dit så det är säkert helt ok :)

Ja, med båge förstår jag att du fick ont.
Jag provade att sova utan men då kändes dom ömma, de behövde liksom stöd utan att bli klämda :p

Jag får väl hoppas att Theo är snäll och glad då. Känns ju lite jobbigt om han är gnällig. Men det går ganska fort hoppas jag. Cellprovet går ju i alla fall på ett ögonblick.

Igår var vi på BVC. Lilleplutt är nu 62 cm lång och väger 5470 g.
Tänk att han har växt 8 cm och gått upp 1570 g på 2 månader :o
En långsmal kille! :laugh: Jag var på BVC idag. Han var 56,5 cm och vägde 5530 g. Han har alltså växt 6,5 cm och 1885 g på 7 veckor.

Vissa växer på längden och andra växer på bredden! :D

Vilka långa bebisar ni båda har om man jämför med våra.. På 3 månaders kollen (13 1/2 veckor) var båda 58 långa och vägde 5800 resp. 5900 gr. Har precis plockat fram kläderna i strl. 62, men byxor måste de fortfarande ha i 56, annars drunknar de. :D

E har börjat att sova länge på natten utan att äta, typ mellan 22-05 har väl varit längsta passet. Visst är de välfyllda då men inte så att de gör ont. det hade aldrig fungerat att låta det gå så länge mellan amningarna med sönerna.
Nu hade vi ju en del strul i början och det har nog gjort att jag inte har samma överproduktion som jag hade då. Amningen fungerar utmärkt nu på alla sätt och vis, jätteskönt!
Sover med mjuk amningsbh, mest för att jag behöver inlägg när jag ammar för det läcker alltid på det andra bröstet.

Theo har växt ur vissa av sina 56-bodysar. Tycker visserligen att storlekarna skiljer sig enormt mycket. En del är bredare men inte så långa. Andra har korta ärmar medans andra har hur långa ärmar som helst :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 817
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 313
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 962
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar