Sv: Höstföräldrar 2011
hej förresten alla! Har glömt bort Buke ett tag... I går var vi och tog tremånaderssprutan, och vägde in tösen på 7,72 kilo. Hon stryker kurvans tak och ser ut som en kerub.
De valkarna alltså
Om man ska prata rutiner så är vi dåliga på sådana, men njuter av varje dag!
På vardagarna måste jag ställa väckaren sju för att få iväg storasyster till skolan. Ofta kan jag lämna pappan och bäban i sängvärmen men om han får för sig att börja jobba tidigt får hon åka med ner till vägen.
Hon ammas ofta ibland och mer sällan ibland. oftare på kvällarna men numera nästan inget på nätterna.
Rekordet i nattsömn är 9,5 timmar (utan mat)
Men annars brukar hon äta o somna om direkt, om det inte är på tok med magen som är lite känslig!
Nu har hon vuxit till sig och fattat det där med kvällströtthet och att somna in hårt. så det kan bli sömn mellan sju-nio på kvällen till sju-nio på morgonen.
då med något mål extra på kvällen.
Jag får låta bli komjölk, kaffe och choklad, för då får hon magknip!
Hon hänger med på det mesta. Som tvåmånaders åkte vi till sthlm, en nätt resa på ca 120-130 mil. gick på cirkus och såg toby keith medans syrran drog vagn på djurgårn. Naajs!! Knastösen sov hela bilresan med två byta-ammastopp.
Jag är gaanska positivt överraskad över min myspropp till unge, hon känns som lönen för all gammal möda och en lycka för både mig, storasyster och pappan! En njutarföräldraledighet som gärna får räcka länge!
Ganska skönt med sex år mellan döttrarna... av egoistiska skäl. storasyster blev mognare och är så fin med lilla. och jag slipper köra bil till något dagis eller ha uttråkat barn hemma heela dagarna, nu åker hon till skolan åtta och kommer hem och kan mysa med oss halv två. -perfa!
På kvällen nattar jag (vi) storasyster klart och lillan hjälpligt och jag lämnar bäba och man för att gå ut till stallet. riktigt skönt att få stalluft, mocka och klappa om hästarna i lugn o ro varje dag. så då jag kommer in vill hon oftast äta och somnar med lite tur efter att ha gnällt på sin far en stund eller fått sitta i sängen under täcket med någon match football eller baseball.
om vi ser film brukar hon stjäla all uppmärksamhet med sitt leende och prat!