Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Tyvärr har amningen aldrig fungerat, så vi flaskmatar bara. Tycker att det fungerar utmärkt att lägga barnen på kvällarna. Vi får mer egentid som behövs och barnen har sovit mycket bättre på nätterna sedan vi började med det. :)

Då var läkarundersökningen avklarad!
Han fick godkänt :D (undrar vad som händer annars? Blir det ombesiktning då? :p)

Det enda läkaren sa var att han sover mest med huvudet till vänster, han var lite plattare där så jag skulle lägga en filt eller kudde där så han hamnade lite mer på höger sida.

Usch idag blev jag lite trött och ledsen!
Svärmor skulle komma hit, lite senare får jag reda på att hon varit jätte dålig och fick medicin (kåvepenin (stavning)) som hon började på igår kväll.
Kollade med en vän som är sjuksköterska och enligt henne är de 48 timmar innan man är smittfri. Så jag försökte få tag på svärmor, ringde och smsade. P ringde även han men utan framgång. Så hon kommer hit och jag säger att hon förmodligen fortfarande smittar och att jag itne vill att Ella ska vara alldeles nära henne. Hon blir skit sur, slänger ifrån sig kaffebrödet och säger att hon åker. Sen försvinner hon.
Vet inte om jag var fjantig, men hon är hemma från jobbet, då kanske man inte ska komma och hälsa på en liten nykomling? P tyckte förövrigt att hon absolut inte skulle komma och blev arg att hon inte tänkte sig för.

Vad gnällig jag är, förlåt! Behövde nog bara skriva av mig. Har lite svårt för att folk är arga på mig just nu!:cry:

Tycker du gjorde precis rätt, det var oaktsamt av henne och hon hade ingen anledning att bli sur om du framförde det på ett trevligt sätt!

Vi hade återträff med föräldragruppen idag, jättetrevligt var det :)
5 flickor och 2 pojkar hade det blivit i gruppen :)
Lite oroande dock att de båda som gjort snitt, ett akut och ett planerat, hade båda fått svåra komplikationer under själva operationen. Bedövningen hade släppt för båda bland annat :S

Tycker oxå att du gjorde rätt!
Att hon inte tänkte på det själv?
Vi har hållt oss från andra bebisar sen vi kom hem från bb nästan!
Alltid varit nån av oss som vatt förkylda, verkar svårt att bli av med!
Men nu så har vi gett upp lite o de som tyckt att det varit ok att vi kommer har vi hälsat på :)
Tråkigt att inte träffa de andra som fått barn samtidigt ju :)

Ligger o försöker få Hampe att slappna av o somna :/
Tycker det bara tar längre o längre tid!
Så fort jag lägger ner honom på rygg börjar han spänna sig, sprattlar och fiser rätt mycket...
Så även om han sover som en stock på min mage efter matningen så vaknar han alltid när jag lägger ner honom sen kan det ta upp till 1,5 timme innan han slocknar :/
Så man är ju lagom pigg när storebror kommer pigg o glad kl sju/åtta på morgonen när Hampus inte somnat förren framåt två + nån amning till under natten på det :/
Annars har han blivit bättre på att sova lite under dagen, super skönt!
Även om det inte är några längre stunder så kan man få nåt gjort med BÅDA händerna ;)
Häromdagen testade jag att göra en tårta med sockerpasta, kavlade o la på o dekorerande m,m med en hand o Hampus i knät! Lite lagom trixit ;) men Hampus va nöjd!

Nui vet jag ju inte vad din svärmor fick penicillinet emot men spontant tycker jag att du gjort rätt. Hade det varit typ öroninflammation men ingen förkylning längre hade det kanske varit ok, men absolut inte om hon har halsfluss eller fortfarande är snorig.

*kl*
E var på vägning igår nästan 5 kg och 57.5 lång. Inte undra på att kläderna börjar bli små. Tur att det är kul att köpa nya. jag som trodde att jag skulle använda brorsans kläder, kan ju erkänna att det inte händer ofta :D
Idag åkte hon i sjalen när vi var på ICA och handlade, det är väldigt många äldre som kommer fram och kommenterar sjalen. Att det ser väldigt praktiskt och mysigt ut :)
Hon ligger just nu och sover på golvet. Tänkte passa på att öva magläge medan storebror sover men hon somnade hon med.

Har också sjal, en tricotsjal från hoppediz som Jack åkte i på Ikea idag :) Jättebra att ha hemma också när man har en riktig klängapa :D

Jag fick en bärsele av en kompis igår.
Testade den igår, men Theo verkade mest känna sig instängd i den :crazy:
Får prova igen o se om det var en tillfällighet.
Han är ju väldigt rörlig när han är vaken.

Hela veckan har han varit superduktig och sovit i sin säng. Idag hoppade han till och med över nattmålet och sov till kl 07!!
Duktiga lilla pojk :love:

Min lilla tjej sover superbra nu hela natten äter ev 1 gång på natten:)
Jag har äntligen fått tag på en syskonvagn..så jobbigt när tjejen inte årkar gå el blir trottsig och springer i väg och man blir så låst utan.

Alina ligger och joddlar mkt nu och ler när man tittar på henne, försöker även ta tag i saker ex mina fingrar:D Snart 2 mån nu lilla skorpan får se på tis på läkarundersökningen om hon kommit upp till 5kg än:)
Jag vill med ha en bärsjal man kan göra lite mer då,har ju en bärsele men tycker sjalen ser mysigare ut för bebisen;)

tack för er uppmuntran! De behövde jag!!:bow:

Jag har en bärsjal (tricot-slen) den funkar jätte bra. De är bara jag som tycker att den är jobbig att ta på mig. Sen upplever jag det som att hon blir väldigt varm i den. Nu sist låg hon i den i bara blöjan men var ändå jätte jätte varm!
Vilken position har ni bebisarna i?

Ella sover nu mer jätte bra på natten i sin vagga. Vi lägger henne vid halv tolv sen vaknar hon och vill ha mat mellan 5-7 tiden. Sen sover hon tre timmar till :) idag var hon vaken i ca 45 min efter de, nu ligger hon i vaggan igen! De verkar som hon känner på sig att pappa är hemma idag. För annars vill hon inte sova så här mycket i sin vagga utan hos mig ;)

Jag hade en trikåsjal till första barnet, men jag använde den bara några gånger eftersom den var så bökig att få på. Eftersom den var så lång släpade den i golvet vid påtagning vilket gjorde att det dessutom blev 500 kg ;) katthår på den. Jag köpte en Manduca sele istället, men jag var inte helt nöjd med den heller.

Till A har jag köpt en Beco Butterfly och den passar mig bra. Lätt att ta på och lätt att stoppa ner bebis. :)

Sjal är inte så smidigt när man ska ta på den utomhus, det är svårt att undvika att den släpar i backen.. Är lite sugen på att skaffa en Mei-Thai.
Och ja både lillplutt och jag själv blir väldigt varma men det finns ju tunnare sjalar att köpa då :)
Jack ligger i "vanlig" grodposition på magen, tycker inte han har styrsel nog för att åka på ryggen än och "vagga" har jag inte lyckats få till..

Jack sover fortfarande med mig men han har hoppat över ett mål inatt kände jag när vi vaknade ordentligt för tutten va som en tegelsten :p Har ju inte alltid stenkoll på hur ofta han äter eftersom jag kan somna om medan han gör det ;) Men oftast 4 ggr mellan kl 00-10 (räknar då målet han äter vid 00 och det vid 10).
Han är väldigt närhetskrävande, sover inte länge om jag lägger honom ifrån mig men i sjalen eller på mig/sambon kan han sova ett bra tag.

Hej alla :)

Jag är fortfarande kvar här men har inte så mycket ork till att sitta vid datan :(

Grattis till alla som fått sina små underbara bebisar :laugh:

Min lilla flicka föddes den 30/10 (bf 31/10) kl 17.25 :laugh::love:
Det blev en liten Whilma =)
Hon var 47 cm lång och vägde 2874g när hon kom ut =)

Jag har nål och sprut fobi, men ändå hade jag nål i handen, tog morfinsprutan och ryggmärgsbedövningen.

Åkte in kl 04.30 den 20/10 och var öppen ca 4 cm, fick morfinsprutan runt kl 9-10 nån gång. Runt kl 12-13 fick jag ryggmärdsbedövningen och när den va satt så sa jag "hon kommer va ute innan kl 18"
Och kl 17.25 tittade hon ut =)

Här är hon några timmar gammal
389947_10150446559847780_552982779_10496927_844581185_n.jpg

Ni som inte ser bilden får säga till så laddar jag upp den på en annan sida

Ni bukare i Västerås, vart har ni eran bvc? :)
Jag har på Oxbacken

Stort grattis till din lilla tjej!

Vi har BVC på källgatan, Läkargruppens BVC :)

Stort grattis theotherside!

Igår va vi på Hampus första julbord!
Gick faktiskt jätte bra!
Han sov de två timmarna det tog att köra dit, jätte omväg för att plocka upp folk.
Sen stannade vi hos några som hade ett hus i Mellby för lite glögg m.m och då passade jag på att amma honom rejält!
De va jätte gulliga, hann knappt komma innanför dörren förrän de visade upp mig på övervåningen så jag kunde vara ifred :)
Sen åkte vi o käkade, Hampe låg snällt i vagnen under det kalla sen ville han vara med lite men va go o glad :)
De har fyra killar som höll igång med lite musik o sprang runt bland borden o spelade ganska högt så varje gång se satte igång så gick jag ut med honom.
Frågade om de hade nånstans jag kunde gå undan o amma, fick sitta på toa :/ det va ju inte så bekvämt direkt ;)
Massa uppmärksamhet fick han iallafall och de som ha företaget vi va där med va super gulliga!
Kändes lite dumt i början att dra med sig en liten bebis men de tyckte att det va jätte kul att vi följde med så det släppte snart o alla ville köpa med sig Hampus hem ;)

Vad skönt att det fungerade bra att ha med honom på julbordet, sen kan jag ju tycka att de borde kunna erbjuda något bättre än toaletten att amma på. Något personalutrymme eller liknande måste ju finnas som du skulle kunna använda, det är ju inte så att det är massor med ammande mammor på julborden!

Kl

Här går allt bra, jag tror vi har fått världens snällaste lilla kille! Han äter, sover och är allmänt nöjd med livet. Sist på BVC hade han planat ut lite på kurvan, men det berodde på lite krångel med amningen.

Det funkar mycket bättre nu så jag hoppas att han tagit fart igen.

Här är en bild på dagens övningar.

3131c5ad.jpg

De skulle ha julspel i kyrkan i vår lilla by, men ordinarie Jesusbarn blev sjuk så prästen ringde oss och det var bara att hoppa in.. :D Han sov sig igenom sin scendebut..

Det är förövrigt en riktig liten pratkvarn vi har.. (Filmad för två veckor sen, nu "pratar" han ännu mer..)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 817
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 315
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 963
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar