Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Vi lägger oss oxå ganska sent så han brukar få en ny blöja vid ca 22-23 tiden sen klarar han sig oftast fram tills frukosten vid fem-sex tiden och är det bara kiss så slänger jag faktiskt på honom en ny blöja i sängen för att undvika att vi vaknar för mycket eftersom vi somnar om sen...

Inatt fick jag o Hampe nog bara en timmes sömn totalt :/
Stackarn har legat o sparkat, stönat o fisit hela natten :( kunde vara lugn en liten stund sen satte det fart igen...
Började ge honom miniform i förgår kväll första gången sen fick han tre ggr igår, vet inte om det kan bero på det?
Ha ju hört någonstans att de kan bli lite värre nån dag innan det vänder...
Inget kul iallafall o tycker så synd om mitt hjärta :(
Nu har vi legat i sängen tills nu, dax att hämta storebror om en halvtimme!
Får stuga upp o kika på all snö som kommit med innan den försvinner igen :/
Lite tjäle hade ju inte skadat nu!
Hundarna tar varsit lerbad bara man släpper ut de utanför dörren o hagarna ser hemska ut :(

Aha, men då är det nog lika många timmar, för vi lägger oss vid 22 och blöjan är full vid 4. (tror min unge skiter mest på natten faktiskt :o)
Sen somnar vi om och sover till 9 :D

Vi byter blöja vid 19.30-20.30 tiden och sedan klarar de sig fram till nästa matning (mellan 4-6). Då går vi upp och byter blöja i dämpad belysning. Jag går ju ändå upp för att värma mat..

Jag har nog ett "natt-bajsar-barn" för han fyller inte alls blöjan så mycket nu på dagen :o

Vi har precis varit på BVC. Han har passerat 5 kg redan!!
Vägde 5100 g och var 58,5 cm lång. (Födelsevikt 3900 g och 54 cm lång)
Nästa vecka är det läkarkontroll.

Ni som ammar i sängen på natten, håller era blöjor hela natten? Jag går upp vid 4 och byter + ammar och jag tror blöjan hade varit ÖVERFULL om jag hade väntat tills morgonen.

Vi lägger oss vid midnatt ungefär och sen vaknar han vanligtvis och vill ammas vid 4. Då skickar jag upp maken för blöjbyte, medan jag byter sida (och därmed bröst) i sängen. Tibbe bajsar aldrig på natten så han skulle nog kunna klara sig utan byte under natten, men eftersom han tycker det är obehagligt med kissig blöja gör vi det ändå. Med dämpad belysning så brukar det inte vara några problem, han börjar alltid äta direkt när vi lägger ner honom och sen somnar vi om allihop.

Bonusbild på barn som upplever sin första snö genom att... sova.

15-1041.jpg

Theo bajsar alltid på natten..... men han är lika glad för det!

2659454190059748183S600x600Q85.jpg

Min Gull-Unge har börjat skratta o le hela tiden :love:

Ella nattas vid 23:30 och får då ny blöja. sen vaknar hon någon gång mellan 3 - 4 o vill ha mat. Då har hon nästan alltid bajsat. blir byte av blöja innan mat, sen blir de ofta ett byte till efter mat då hon passar på at göra en till :)
nästa mat och blöja är mellan 6-8 ! men blöjan måste bytas typ två gånger under natt då hon bajsar o blir väldigt kinkig då!

hade velat natta henne tidigare då hon har svårt att somna när vi vill :/ vi bor i en etta ca 1 vecka till, sedan ska de bli lite mer ordning på de hela :) som de är idag kan vi ju inte släcka o gå å lägga oss vid halv tio :/ men de är under korttid o sambon är natt människa, så han uppskattar att hon är vaken med honom ovh så länge jag får sova så är jag nöjd :)

Vi började inte natta våra små i sovrummet förrns de var 2 månader, innan dess sov de hos oss i soffan innan vi gick och lade oss. Det var då när de somnade i egensäng tidigare som de började sova längre. Som tur är bajsar våra sällan på natten, tror inte att det hänt någon gång faktiskt.. (om man inte räknar kl.5 som natt, men det gör inte jag.. ;))

Usch nu blir det inte fler minifom droppar här! Stackars liten får ju ont i magen av dom :(
Fiser som en Karl gör han så det funkar ju som det ska så sett men det kör så hemskt i magen på honom så han får ont :( verkar bli ännu en sömnlös natt för vår del :/
Han somnar en stund hos mig vid bröstet sen rätt vad det är så får han ont o ill skriker o sparkar med benen! Pappa har inte dugit för fem öre ikväll utan han har varit som klistrad vid mej hela dan!

kl

Idag var vi på bvc med våra små tjockisar (11veckor 4dagar). Läkaren var nöjd med båda, så de fick fullt godkänt på undersökningen. Alex hade gått upp till 5605gr (605gr på 3 veckor) och var 57 lång. Ida hade gått upp till 5530gr (770gr på 3 veckor) och var 56 lång.

Själv var jag och träffade bvc psykologen idag och det var superskönt att få prata med någon annan om hur man har det och hur det har varit. Ska träffa henne 2 ggr till och hon var inte oroad för att jag skulle vara deprimerad, så det är ju positivt. :-)

Vad skönt att du får hjälp med någon att prata med!!

Natten till idag sov Ella heeela natten!! Så nöjd med det, man vaknar ju som en helt ny människa !! Håller tummarna att de ska funka i natt med!

Imon bitti(!) kl 10 ska vi till Bvc. Spännande och se hur mycket hon har gått upp och hur lång hon blivit!

Vi har också varit hos BVC idag, anledningen hette tvåmånaderskontroll. Inte för att han är två månader ännu, men mottagningen var stängd nästa vecka så det fick bli idag ändå. Läkarundersökningen gick fint, ingenting var konstigt och de var nöjda med hur hans kurvor har utvecklat sig. Idag är han 7 veckor + 4 dagar, vägde 4325 g och var 58,5 cm lång. Det är ju helt sanslöst, han växer 2 mm om dagen!!

I dag blir det eft besök hos MVC.
Ska bli så kul att få förlossnings journalerna:D
Min lilla har sovit hur bra som hällst i natt..somnade vid tio och vaknade halv 7 utan något stök bara vaknat och ätit 2gr under natten men inge mag problem. hon var även nöjd och glad i morse:)
Nä nu ska jag hämta julklappar och slå in födelsedags present till grabben som snart fyller 7 år! tiden går såååå fort;)

Förlossningsjournal är alltid kul att läsa! :) Fast min kommer nog att vara väldigt kort. Vet inte riktigt vad klockan var när vi kom in, men vi var bara där i ca en halvtimme innan han kom. Men det ska ändå bli kul att se den vid återbesöket i mitten av januari.

Idag ska vi till BVC och mäta och väga lillkillen. Det syns tydligt att han tjockat på sig, så jag misstänker att han väger en bit över 4500 g. När vi var där för två veckor sen vägde han 4085 g och var 52 cm lång.

Tycker att det är så lustigt att det är så olika från landsting till landsting. Vi får våra förlossningsjournaler när vi skrivs ut från bb och får samtidigt en genomgång av allt som hände. Jag som är så nyfiken tycker att det är super. Hade blivit jätte otålig att behöva vänta till efterkollen. :)

Instämmer, jag behövde inte ens vänta tills jag blev utskriven. 4 timmar efter förlossningen kom en barnmorska med journalerna och undrade om det var något jag ville fråga eller gå igenom med henne.

Ja, visst är det märkligt? :confused: Sist fick jag vänta i 12 veckor på efterkontrollen. Nu var jag mycket mer närvarande, men vid förra förlossningen var jag helt frånvarande och hade verkligen velat ha journalen tidigare så jag kunde läsa vad som hände.

Jag sitter och snabbtankar bebis! Ska vara på BVC om 40 minuter (måste klä på mig senast 30 min innan) så det blev lite stressigt. ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 822
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar